Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kiitokset vastauksista, näinpä ne asiat pikku hiljaa selviää... Pitää koettaa mittailla anturien arvoja, sikäli mikäli tuolla VCDS:n kevytversiolla pystyy moista tekemään? Mistähän muuten tällä hetkellä kannattaa hommata VCDS:n täysversio?

    Osaako Pekka tai joku muu sanoa, minkälaisia lukemia pitäisi antureilta odottaa? Noin niinkun heikon korkeapaineen vallitessa ;-)?
    Viimeksi muokannut Luxman; 11.5.2016, 16:25.

    Comment


    • Katso se 113 kanava. Itsellä F96 näyttää 1005. 115 kanavalla näet ahtopaineen pyynnin ja toteutuman. Virrat päällä kone sammutettuna itsellä ahtopaine näytti 1000/980. Ajossa sitten pitäisi muuttua.

      Comment


      • saakos jostain pelkkää kaasuläpän tiivistettä ilman että mitään tiiviste sarjoja tarvii tilata?

        Comment


          Saa marmorilta.

          Comment


            Tiivisteliimakin toimii.

            Comment


              Kansiin ohjureita kahelluna. Riittääkö vakio kokoset vai pitääkö ottaa ylikoko kun vaihattaa kaikki?

              Comment


                Venan ohjureita? Optimi olis alikoko joka sitten koneistetaan asennuksen jälkeen venoille optimiksi. Mun myynnissä oleviin kansiin laitettiin ihan orkkisohjurit ja hatut gt motorissa. Näissä ei taida olla asennettaessa sitä ongelmaa että ohjuri menis kasaan/lyttyyn joten orkkiskokokin käy.

                Comment


                  Juurikin venan ohjureista. Siis kysehän on juuri ulkohalkaisijasta. Muutta orkkis kokoset tulossa ja sisähalkasijanhan joutuu sitten koneistamaan. Näin ainakin supertechin ohjureissa.

                  Comment


                  • Sain Liten rekisteröityä ja mittaukset tehtyä (kts. viesti 3203). Kumpikin anturi näyttää aika tarkkaan samaa: F96 eli ilmanpaine 1005 mbar, ja G71 eli ahto 1000 mbar. Eli anturit on ok ja vika jossain muualla. Mitäs nyt? Painetestiä värkkäämään vai pystyykö mittaamalla vielä rajaamaan mahdollisia vikakohteita?

                    Comment


                    • No niin, painetestiä on tehty ja putket menee kyllä uusiksi. Hintahaitari näyttää olevan aikamoinen, on halpaa sarjaa (noin 55 puntaa) viiden vuoden takuulla kuten tämä ja sitten on jo ihan merkkituotetta kuten tämä mutta hintaakin jo 260. Minkälaisia kokemuksia on, tekeekö noilla halpasarjoilla mitään?

                      Comment


                        Putket vai letkut...

                        Kyllä nuo halvemmatkin letkut pelaa, mutta mikä vika vanhoissa on? Ei ne alkuperäiset ihan helpolla hajoa. Kaasuläpän kumi ja F-letkuja menee, muita ei juurikaan. Noissa aftermarket kaasuäpän letkuissa voi olla huono sopivuus, se suojamuovi ei mene kunnolla paikoilleen.

                        Tuon halpissarjan letkukiristimet saat heittää suoraan roskiin.

                        Comment


                        • http://www.do88.fi/fi/artiklar/audi-...neletkut-.html nuo ainakin kestää, mutta ei ole kaasuläpän kumia mukana ja hintaakin löytyy.

                          Comment


                          • Kyllähän se kannattaa laittaa laadukasta tavaraa, kun remonttia tekee. Pisti vaan silmään tuossa halpissarjassa viiden vuoden takuu. Mahtaako olla katetta, tiiä häntä.

                            Niin tuolta kuskinpuolen turbon suunnalta tuhisee, että isoin vuoto on siellä. Pitää vielä varmistaa, että onko N75 ohjaus hukkaportille syyllinen. Vuoto on vaan niin iso, että viittaa muualle.

                            Comment


                            • A6:ssa on motin vaihto edessä. Jakopää rojuineen, tiivisteet yms. menee vaihtoon vaihtiksesta, kuten aiemmassa projektissa. Auto on tippilootalla, josta ei ole kokemusta. Pitääkö vetolevyn pultit uusia ja mitä tipille pitäisi tehdä, kun se samalla tulee pois? Laatikko on täysin toimiva.

                              Comment


                              • S4 B5 RS4 tai RS6 ahtimet

                                Onko joku tehnyt listaa mitä muuta pitää vaihtaa ehdottomasti ahtimien päivityksen yhteydessä S4:een siis sellaista joista tulisi varmasti pullonkaula tai jonka myös vaihtamalla saisi selkeää etua? Niin ja missä tärkeys järjestyksessä?


                                - DP:t?
                                - Loppu putkisto?
                                - Katit?
                                - Coolerit?
                                - Ilmanpuhdistinkotelo?
                                - MAF?
                                - Y-putki?
                                - Muut imuputket & letkut?
                                - pakosarja?
                                - imusarja?

                                Jotain muuta?

                                Comment


                                  Jos vakio vekotin kyseessä niin suuttimet ja kytkinsetti menee vaihtoon myös. Bensapumppu kanssa.

                                  Näistä on muutamassa topicissa jo paljonkin juttua. Esim 2.7 ahdinspeksiä ja kaikki s4:sta 2.7 bit -topiceissa.

                                  Comment


                                  • Eiköhän ne tarvittavat kilkkeet aika lailla riipu tehotavoitteesta. Valmiista seteistä pääsee aika hyvin liikkeelle, esim. 034motorsportin rs4 kitistä, josta nyt irtoaa suunnilleeen 500 heppaa... Ulkomaan voorumeilta löytyy hyvin tietoa, käyttää hakuna vaikka "s4 500hp" tai muuta vastaavaa. Tänne on kertynyt jo niin paljon kaikenlaista jorinaa, että halutun tiedon löytäminen alkaa olla aika tuskasta.

                                    Comment


                                      Hei,

                                      omassa RS4:ssa ei lähde jäähdyttimen sähköflekti päälle missään tilanteessa. Missä sijaitsee flektin sulake, vai onko sellaista ollenkaan? Vaihdettu uusi anturi alavesiletkuun, eikä mielestäni siltikään lähde ikinä päälle (otin vielä ilmesesti aiemmin kytkeytyvän version). Ilmastoinnin flekti kyllä toimii niinkuin pitää.

                                      Sulake, Rele?

                                      Comment


                                        Vai runkoaisan alla oleva ohjausyksikkö?

                                        Comment


                                          Relettä ei taida olla, vaan juurikin kuskinpuolella runkoaisan alla olevaa ohjausyksikköä epäilen itsekkin.

                                          Comment


                                            Nyt ilmeisesti tarkoitetaan jäähdyttimen takana olevaa puhallinta, mikäli samat kuin S4:ssa.

                                            Onko se puhallin itsessään testattu ehjäksi? Noita on aika paljon joutunut vaihtamaan.

                                            Comment


                                              Juuri tuota jäähdyttimen takana olevaa puhallinta. Ilmastoinnin flekti kyllä rokkaa täydellisesti. Empä ole tuota puhallinta testannut. Edellisessä ässässäkin tuo puhallin oli aika vaitonainen ja huomasin ehkä 3 omistusvuoden aikana sen toimivan kaksi tai kolme kertaa, nämäkin viimeisenä keväänä ennen myyntiä. Miten tuon oikeasti kuuluisi edes toimia? Ruuhkassa ja kaupunkiköröttelyssä hellekeleillä omassa on kyllä lämmöt päässeet karkaamaan yli 90 asteen, joten olen olettanut, että pitäisi tuolloin jo herätä henkiin.

                                              Comment


                                              • S4 B5 Sedanin etummaisen pyörännavan halkaisija

                                                Jarrupäivitystä tekemässä, tarvitsisin tekijälle tietoon
                                                navan leveimmän kohdan halkaisijan. Tämä pitäisi varmaankin mitata levy irti tai sitten irroitetusta levystä. Olisiko jollain tarkempaa faktaa?
                                                Kiittää.

                                                Comment


                                                • En viitsi tehdä uutta topicia. S4 hajosi tänään Kytkimen työsylkkä ja ampui nesteet maahan.
                                                  Autodata kertoo ohjeajaksi Irroita/Asenna 1.00h.
                                                  Joku ketä on tämän tehnyt, miten homma on helpoin tehdä?
                                                  Itse kyllä olen kerran vaihtanut, mutta silloin oli moottori ja laatikko ilmassa :)
                                                  Pikaisia vastauksia, auto saatava ajoon huomenna.
                                                  Viimeksi muokannut Toppura123; 21.6.2016, 15:51. Perustelu: Lisäystä

                                                  Comment


                                                    En tiedä ketä tai kekä tuon ohjeajan on keksinyt, mutta vähältä kuulostaa. Itse olen tehnyt sen alakautta irroittamalla vetarin lämpösuojan ja muistaakseni myös vetarin että sain käsille tilaa. Kannattaa imeä alipaine työsylinteriin kun sitä laittaa paikoilleen, niin menee helpommin. Ja tarkkana saa olla että tangon pää menee oikeaan kohtaan, ettei muljahda ohi kytkinhaarukasta ja työsylinteri rikkoudu.

                                                    Comment


                                                    • Näyttääkin siltä, että työsylinteriin kiinnittyvä putki/kierre, jossa sokka on. Vuotaa sokan välistä. Eiks tähän oo mitään järkevämpää putkea saatavilla?

                                                      Comment


                                                        Olikos siellä tiivistettä? Siihen pystyy myöskin rakentelemaan letkun, mutta se vaatii erikoisemman nipat pääsylinterin suunnalle, ellei vaihda koko pääsylinteriä toisen malliseen.

                                                        Comment


                                                        • Sielä on putkessa sellainen ns. Kartio tiivistys..
                                                          Sokan kun laittaa paikalle, välystä puolisen milliä eli se on syy vuotoon.

                                                          Comment


                                                            Ei ole kartio. Suora putki siellä on ja jonkinlainen O-rengastiivistys.

                                                            Ei sinne kannata alkaa patentoimaan mitään erikoista. Tuskin siinä putkessa/letkussa mitään vikaa on, se työsylinteri siellä vuotaa.

                                                            Comment


                                                              Itse kyllä vaan luotan enemmän tuon suhteen teräspunosletkuun kuin tuohon orkkis ratkaisuun.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X