Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 100 2l ruuta sammahtelee..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    audi 100 2l ruuta sammahtelee..

    siis tollanen 100:lainen sammuu ja ku seisoo vähä aikaa ni taas lähtee käyntiin.. joku viikko sit teki pari kertaa saman ja kävi "pajalla" jossa vaihettiin bensapumppu ja releet,pelas tän väliajan ja ny taas pari kertaa tehny saman.. eli mikä mättää?? onks tietoo vastaavasta.. siis auto on vm:1986 eli vanha sotaratsu.. ai niin.. koneen päällä poikittain oleva vdo:n pötikkä,kait lisäilma anturi tai jtn sinne päin ei ilmeisesti toimi ku kuulema ei pitäs käydä kun johdot irrottaa mut tää 100 käy...

  • #2
    En tuosta varsinaisesta viasta tiedä, mutta se lisäilmaluisti/ISV siinä koneen päällä ei varmaankaan liity tuohon vikaan. Sen tehtävänä on tasata tyhjäkäyntiä. En kyllä usko että ilman sitä ei kone kävisi.

    Comment


    • #3
      Kastuukos tulpat sillon ku on sammunu ja koittaa pyörittää (ite kokeilin ilman tulpanjohtoa)? Itellä oli vähän samantapasta ongelmaa, tosin taitaa olla melkolailla eri vekotin. Itellä ei saanu bensaa lämpimänä, tod. näk. lambda temppuilee. Itellä autto sillon tilapäisesti lämpöanturin piuhan irrotus. Meni jollekkin varaohjelmalle, joka käskee antamaan enemmän bensaa. En tosiaan tiedä tuon koneen systeemeistä, mut noin ideana.

      Comment


        #4
        joku se mulle meinas ettei pitäs käyä ku johot irti siitä isv:stä,itel ei sillee tietoa ku eka audi mitä omistan... mut tyhjäkäynti humpaa ylös alas aina välillä kun johdot paikallaan ja n.viikon ajelin piuhat irti ni kävi kuin kello... sit taas sammahti jne.. toi tulppa hommeli pitää testata :) liekkö tuossa vielä lambdaa??? ja misähän mahtas olla.. sen verta ny huomioinu et pakokaasu haiskahtaa aika kitkerältä/käry... muuten kyl oon audista tykänny pirun makeet kyydit siinä on vaik vanhus jo onkin : ) sit tuli mieleen et mahtasko olla "syttöboksi"matkansa päässä...

        Comment


        • #5
          Hyytyykö se ajossakin vai onko ongelmia vaan tyhjäkäynnin kans? ISV putsaus varmaan kannattas ainakin, haulla lisää. Itelläki sammuu tyhjäkäynnilta jos nappaa isv:n piuhan irti, mulla siinä on kyl semmonen ruuvi mistä pystyy säätämään luistin lepoasentoa (bosch-merkkinen), silleen et saa käymään ilman johtoakin. Mut ei kannattane mennä ruuvailemaan.

          Comment


          • #6
            - Voisin epäillä hall-anturia tossa tapauksessa.
            - Mulla sama ongelma V8 audissa ja syy oli hall-anturissa.
            - sijaitsee virranjakajan pyörijän alla.

            Comment


              #7
              juu joku mainitti hall-anturista jotain mut en tienny misä sijaittee.. nyt sit tiiän :) kiitos tiedosta! toi mun 100 sammuu myös ajon aikana kun on sammuakseen...

              Comment


                #8
                siis tollanen 100:lainen sammuu ja ku seisoo vähä aikaa ni taas lähtee käyntiin..
                Onko puola kuuma, kun auto sammuu? Joskus muinoin (vanhassa luupäässä) oli sähkövikaa, joka aiheutti puolan kuumenemisen ja kipinän häviämisen -> auto sammui. Lähti tulille kun puola jäähtyi.

                Eli sammahtelu ajosta ja tyhjäkäyntiongelmat voi olla ihan erillisiä juttuja.

                edit: http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=16085
                Tietysti jos em. linkin mukainen vika (kärähtänyt sytkävahvari) niin ei lähde tulille ensinkään. Mutta josko satunnainen kosketushäiriö tms?

                Comment


                  #9
                  juu ny ku isv:n piuhat paikallaan ja kosteammat kelit ni tyhjäkäynti humpaa ja välilä katoaa kokonaan.. pitääpä koittaa toi puolan lämpö jahka taas sammahtaa..

                  Comment

                  Working...
                  X