Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 3.2 quattro vaihteisto sopivuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 3.2 quattro vaihteisto sopivuus

    Morjesta, olisi sellainen päätä painava ongelma että pitäisi löytää yhteen sopiva vaihdelaatikko omaan audi a3 3.2 8p quattroon.

    Elikkäs onko kenelläkään tietoa meneekö mahdollisesti esim S3:sen tai 2.0 Tdi:n vahteisto kiinni ?

    Onko kenelläkään omia kokemuksia muutos työstä, ja mitä kaikkea muuta joutuu vaihtamaan vaihteiston yhteydessä ?

    #2
    Vois kuvitella, että diisselissä eri välitykset.

    Comment


    • #3
      Sehän siinä on, noita 3.2 laatikoita on niin harvassa myynnissä.

      Niin ajattelin jos löytyisi jokin toinen laatikko mutta tuo s3 laatikko on vissiin aika saman tapaisilla välityksillä mutta kiinnityksestä en ole varma.

      Comment


      • #4
        Ei sovi 4-pyttysen vaihteisto 6-pyttyseen. Golf R32 ja Passat 3.2 löytyy myös sopivia vaihteistoja.

        Miksi se pitäis ylipäätään vaihtaa?
        Viimeksi muokannut terokoo; 10.9.2014, 10:12. Perustelu: tarkennusta

        Comment


        • #5
          Kiitos noista vaihdoehdoista.

          Ja pitäisi osaksi sen takia että nostaa vähän tuota teholukemaa niin kuulemma automaattiloota ei noissa pahemmin kestä, ja manuaali on omasta mielestäkin hieman kivempi ajaa ei ainakaan tule näprättyä puhelinta tai sählättyä muutakaan.

          Vai onko kellään tietoa miten dsg laatikko kestää tehoa ?

          Comment


          • #6
            Minkäs verran sinä olet siitä vaparista tehoa ottamassa?
            Ecutkaan ei taida olla samat ja mahollisesti johtosarjaa.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti
              Minkäs verran sinä olet siitä vaparista tehoa ottamassa?
              Ecutkaan ei taida olla samat ja mahollisesti johtosarjaa.
              Tarkotus olisi ottaa noin 400-500hp mutta turbo kyllä tuleepi niin ecu menisi muutenkin vaihtoon/modaukseen ja johtosarjaa joutuu hieman muutella kanssa turboa varten hyvin todennäköisesti.

              siitä en ole vielä ottanut selvyyttä mutta se on talven kiroilun aihe.

              Comment


              • #8
                Kyllä tuo DSG on mekaanisesti kestävä. Paljon tehokkaampiakin autoja maailmalla on. Siitä en ottaisi murhetta, on paljon isompi homma muuttaa manuaaliksi. Softapäivitys tosin saattas olla tarpeen, mutta sekin on pieni vaiva.
                Ecua et voi noin vain vaihtaa jos DSG pysyy, eikä siihen ahtamistarkotuksessa ole varsinaisesti tarvettakaan.

                Mulla olis hyllyssä yks käyttämätön Masterpower R545, sehän olis ihan passeli tuohon, btw :)

                Comment


                • #9
                  Ookei eli siitäkin saa hyvän , siinä lienee enemmän kestävämmäksi vaihdettavia asioita mutta eise mitään.

                  mutta mites en ole itse ainakaan paljoa kytkimiä löytänyt niin onkos kenelläkään mitään tietoa minkäs lainen kytkin sinne sujahtaa.

                  mutta tuohan turbo kuulostaa hyvältä mitähän pyytäisit siitä ?
                  Viimeksi muokannut okkim; 14.9.2014, 07:24. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                  Comment


                  • #10
                    Tähän voisi kysyä sen legendaarisen, että miten meinasit tuon saada kilpiin?

                    Comment


                    • #11
                      Itse en tekis sille vaihteistolle yhtään mitään.

                      Comment


                      • #12
                        Tästä odotetaan sitten projektipuolelle kertomusta...

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja terokoo Näytä viesti
                          Itse en tekis sille vaihteistolle yhtään mitään.
                          en usko että vakio kytkin kestää ihan hirveen paljoa tehoa ?

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viesti
                            Tästä odotetaan sitten projektipuolelle kertomusta...
                            juu kyllähän sitä voisi kunhan kohta auto lähtee seisomaan.

                            kun talvi odottelu alkaa niin saman tien lähtee imu sarja teetätykseen ja muita hilppeitä laittelemaan.

                            tällä hetkellä autoa laitettu vain hieman ulkopuolelta niin en ole vielä laittanut minnekkään mitään projekti kuvia , mutta kaikki aikanaan.

                            Comment


                            • #15
                              Raportoitu (tosin jenkeistä, ne on vähä sekasi) vakiokamoilla, pelkällä softapäivityksellä sellasta 700Nm luokkaa. Ahdettuja R32 on maailmalla vaikka kuinka paljon koskemattomilla laatikoilla.
                              Ilmeisesti et tiennyt että siinä on siis kaksi kytkintä, monilevyisiä ja uivat öljyssä. Softalla saadaan kytkimen painetta nostettua ja sitä kautta lisää pitoa.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja terokoo Näytä viesti
                                Raportoitu (tosin jenkeistä, ne on vähä sekasi) vakiokamoilla, pelkällä softapäivityksellä sellasta 700Nm luokkaa. Ahdettuja R32 on maailmalla vaikka kuinka paljon koskemattomilla laatikoilla.
                                Ilmeisesti et tiennyt että siinä on siis kaksi kytkintä, monilevyisiä ja uivat öljyssä. Softalla saadaan kytkimen painetta nostettua ja sitä kautta lisää pitoa.
                                tuosta softauksesta olen kuullut että sen pitäs auttaa aika paljon.

                                ja tiesin tuosta tupla kytkimestä mietin vain että saisikohan siihen jostain jykevimpiä levyjä että saisi varmistettua kestävyyden, mutta kyllähän tuo vakiokin kestää hyvin.

                                talvellahan se selviää.

                                Comment


                                  #17
                                  Eikö siihen kannata rotrex laittaa, mitä olen googletellut, niin sen ilmeisesti saa konehuoneeseen niin piiloon, että eivät katsastuksessa huomaa. Sekin hyöty siitä, että ei tule vääntöpiikkiä kuten turbolla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja jusuff Näytä viesti
                                    tuosta softauksesta olen kuullut että sen pitäs auttaa aika paljon.

                                    ja tiesin tuosta tupla kytkimestä mietin vain että saisikohan siihen jostain jykevimpiä levyjä että saisi varmistettua kestävyyden, mutta kyllähän tuo vakiokin kestää hyvin.

                                    talvellahan se selviää.
                                    Saa maailmalta parempia levyjäkin, hinnoista ei ole käryä. Silloin tällöin näkyy viripajojen autoissa olevan jotain spesiaalikamaa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Itse juuri ihmettelen, että mitä tehdä kaksoismassan ja dsg kytkimen kanssa jos vääntöä tulee aavistuksen lisää, ollako tekemättä mitään vai pitäiskö ainakin laittaa uusi oem kytkin (599€ marmorilla). Levysetti amerikoista tullee maksamaan ehkä vajaa 1500€, missä olis ilmeisesti yhdet levyt lisää per pakka. Entäs kaksoismassa, hitsaisko alkuperäisen kiinteäksi?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Laatikon kyllä saat rikki kiinteällä pyörällä melko varmasti. Painetta saanee ohjelmoimalla lisää kytkimille et jos siitä ois apua.

                                        Comment


                                          #21
                                          Olisko kellään kommenttia dq250 dsg vaihdelaatikon lastuista. Apr/Revo/yms. toiminnassa jotain mainitsemisen arvoista. Revo olis halvin 435€.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X