Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rrrrrrkele katti hajos taas!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • rrrrrrkele katti hajos taas!

    niinpä niin...tre:lta jämsän suuntaan ajaessani yhtäkkiä helevetinmoinen räminä koneesta. ensin tuli mieleen, että joku veivi sano työsuhteen irti. onneksi ei kuiteskaan :/
    vasemman puolen katin sisuskalut totaalisen irti.
    eikä kestäny kuin 1.5 vuotta. tosin tarvikekatti.
    mikä prkle on noitten V6 myllyjen vasemman katin kanssa, kun noin porsivat?

    #2
    Eikös nykyään useimmilla tarvikeosillakin ole kahden vuoden takuu. Jotain ihmeellistähän tuossa on, jos aina saman puolen katti hajoaa.

    Comment


    • #3
      tämä foorumi tuntee vain noita vasemman puolen kattiongelmia. kumma juttu. oikeen puolen katit tuntuvat kestävän -isältä pojalle-

      Comment


      • #4
        Ettet vain ole laittanut liikaa mt-öljyä tai käynnistyksen yhteydessa "rumputtanut" kaasupoljinta kylmällä koneelle. Myös bensan loppuminen/hinaus yms vaikuttaa.
        Minulla on kestänyt jo 3 vuotta " Määttälän" vasen katti:)

        Comment


        • #5
          Itellä on vasen katti tällä hetkellä tyhjä, se kun päätti mennä totaalisesti tukkoon tuossa jokunen aika sitten. Ajattelin ottaa koko pömpelit pois ja vaihtaa katsastukseen takaisin, kestävät ainakin tallinnurkassa ehyinä :)

          Comment


          • #6
            öljyt on tarkastettu kuumalla koneella---> ei ole kiskottu käyntiin, koska on tomaatti---> kaasua ei tarvi polkee kylmällä koska on ruisku, joka säätää kierroksia lämpötilan mukaan---> bensa ei oo koskaan loppunu, koska tiedän että bensapumppu, joka on keskipakomallia, räjähtää kierroksiinsa, jos haukkaa tyhjää....jne mielestäni en ole syypää millään tavalla tuon katin (tai kattien) tuhoutumiseen. ei voi muuta kuin ihmetellä.....
            ja katilla oli vuoden takuu :(
            jos tuota polkis simona kylmänä, eikös kumpikin katti ottais itteensa?? mutta kun aina vasen puoli??
            noh... katsastus syyskuussa. enköhän keksi lääkkeet siihen mennessä :D
            ja nyt bisselle.

            Comment


            • #7
              Mullakaan ei V6-satkussa kestänyt ensimmäiset tarvikekatit kauaa, takuuseen onneksi meni. Ootko tsekannut päästöt moottorin molemmilta puolilta ennen katteja, ettei nakkelis sieltä palamattomia katteihin?

              Comment


              • #8
                Ite ainakin katsastin kuskin katti tyhjänä ja komeesti meni läpi päästöistä yhdellä ehyellä katilla.

                Comment


                • #9
                  ^ Joo sama mulla: lohkon toiselta puolelta olis mennyt päästötestistä läpi ilman katteja ja toiselta puolelta oli myös ihan hilkulla. :)

                  Comment


                  • #10
                    Itsellä on veekuus 80 automaatissa sellainen putkisto jossa on vaan 1 katti. (keskellä autoa). Onkohan tuossa korimallissa ollut vastaavaa tarjolla ja voisiko modaamisessa olla järkeä?

                    Comment


                    • #11
                      kun tuosta porsi se alkuperäinen katti, katsastin yhellä katilla ja läpi meni.
                      tuosta oli pari viikkoo sitten 2 alipaineletkua poikki (alipainevuoto ja tehohäviö). olisikohan tuo vaikuttanut katin rikkoutumiseen??

                      Comment


                      • #12
                        100 korisissa V6 olen kuullut useasti katin hajonneen mutta vm. 95 ja siitä uudemmissa en niinkään.. Onko tietoa onko esim. A4:ssä vielä samaa ongelmaa?

                        Comment


                        • #13
                          "jos tuota polkis simona kylmänä, eikös kumpikin katti ottais itteensa?? mutta kun aina vasen puoli?? "

                          Siinäpä se.

                          Kukaan ei ole osannut kertoa järkevää syytä miksi se menee rikki? Vai olisiko syy siinä, että sen putkisto tekee mutkan, jota oikeassa ei ole?

                          Mutu on, että rikoin omani aikoinaan ( öljynpainevika) antamalla liikaa kierroksia heti käynnistyksen jälkeen.

                          Comment


                          • #14
                            mutu myös, että vasemman katin ylimääräiset mutkat aiheuttavat erilaiset olosuhteet katille, jotka edesauttavat rikkoontumiseen. aikanaan kirjotin foorumille, että audin suunnittelija ollut tenuissa, kun suunnitteli tuota vasenta kattia :D

                            Comment


                            • #15
                              Taidat olla oikeassa.
                              Kuitenkin taas varoitan liiallisesta öljyntäytöstä ja kylmän koneen käynnistyksen "rumputuksesta".

                              Comment


                                #16
                                Ongelmallisia nuo kuskin puolen katit...

                                Terve !
                                Toin syksyllä Saksasta Audi A6 avant quattro 2,4 30v. -99. Rekisteröinti katsastuksessa mitattiin vasemman puolen arvot, jotka olivat aivan hilkulla(pärähti kiihdyttäessä). Oikea puoli OK.
                                Nyt muutaman kuukauden ajon jälkeen katti on tyhjentynyt ja häiriö ääni poistunut.

                                Täytyy varmaan keväällä ehostaa putkistoa ;-)

                                Alku talven kokemuksien perusteella Quattro sopii Suomen talveen kuin nenä päähän...

                                Comment


                                • #17
                                  do diin.. laitettiin 4x peltiruuvia katin pohjasta läpi. ei pahemmin enää ääntele. todennäköisesti puolen vuoden päästä pönttö onkin tyhjä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei ne katit vääristä seoksistakaan niin kovin helposti ota itseensä. Vuosia sitten rakentelin GTI peugeotin ruiskua uusiks ja siinä yhteydessä ajelin katti paikallaan katittoman auton ruiskulla pari kuukauta. Päästöt oli tyhjäkäynnillä mitä sattuu ja silti, kun uusi ruisku saatiin kasaan oli katti aivan toimintakunnossa. Ampu se putkeenkin useita kertoja... Ei yhden hinauksen sitä paljoo pitäis haitata... Samoin omassa 200 sx nissanissa katti on kesttänyt aikamoista rääkkiä...

                                    Comment


                                      #19
                                      Mistäs kukinenkin on noita tarvikekatteja hommannut ?

                                      Ja onko paljonkin hintaeroa vs. merkkiosa ?

                                      nimim: "kohta 880 ? köyhempi orkkiskatin ostaja....."

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos tuota tahtii menee katit niin osta Biltemalta, Isäukko töissä siellä ja sanoi että menee kuin kuumille kiville, maksoivat jotain 79-89 eur. ja ovat EU standartin mukaisia.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Viime kesänä yks tuttu joutui vaihtamaan 2.8 V6 quattro coupeen molemmat katit, mutta alkuperäisien hinta ei houkutellut.
                                          Jos en ihan väärin muista niin laittoi 3000:sen Opel Omegan katit mitkä ovat vissiin melko avarat ja hyvin virtaavat, hintaa muistaakseni 200 euron tienoilla/kpl eivätkä ole keraamisia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Täällä näky olevan katteja kans ihan sopuhintaan. Laadusta ei tietoo.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X