Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämpäristä vielä *lukekaa kaikki (hätätapaus)*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämpäristä vielä *lukekaa kaikki (hätätapaus)*

    nyt on merkin vaihto lähellä ja hermot totaalisesti menny...
    onko kukaan joutunu vaihtaan noihin v6:n automaatti ilmastoinnin sitä megneetti venttiiliä joka päästää lämmintä vettä kennolle, luulen että siinä saattais olla vika kun ei puhalla ku sellasta haaleeta koko ajan ja kun yrittää ilmata niin ongelmia sen kans koska tuntuu että nestettä ei tuu, sit ku sitä tulee niin lämmintä se kyllä on mutta saattaa tulla 2sek tms....koneen lämmöt on koko ajan niinku kuuluu (90 tai karvan alle) eli termari se ei oo, lämppärin kenno ei oo tukossa (testattu) ja letkut ei oo jäässä....
    eli ohjaako tuo ilmastointi kabiinin lämpötilaa magneettiventtiilillä vai sekottaako ilmaa sellasilla läpillä et antaa enempi kylmää ja sitä rataa....oletettavasti megn. venttiilillä, missä tällanen osa on? onko joku joutunu vaihtaan ja kuin vitusti maksaa? voisko vika olla esim vesipumpussa (jos luistais akselilla tms ja sen takia ei kierrä vesi tms??? APUA ja kiitos...

  • #2
    Itehän en mistään mitään tiedä, mutta onko sulla ilmastoinnissa ainetta tarpeeksi?

    Comment


    • #3
      Ai siis freoneja.....liittyy millälailla ongelmaani..?

      Comment


      • #4
        Tuossa haulla katsoin vielä ja lueskelin, tosi monella nättäisi olevan ollut tuon ilmauksen kanssa suuria ongelmia...sellainen visio tuli että kun tuossa mun räpsyssähän on ilmausreikä kennon letkussa..jos auton tyhjäkäynnillä imasis isolla (500ml) lääkeruiskulla reiästä tavaraa pihalle niin eikö sieltä sillon pitäis periaatteessa tulla ilmat pihalle koska muuten tuo ei näytä onnistuva..
        tää menee jo naurettavaks..

        Comment


        • #5
          Kennon letkun ilmareiästä pitää saada tulemaa pelkkää nestettä, ei kuohuvaa. Keula hiukan ylämäkeen, koneen lämmöt 90. Tilaa lämppäriltä täyskuumaa ja anna ovien olla auki jotta pakkanen pitää huolen mökin viileydestä ettei automatiikka rupea kuristamaan. En tiedä onko nelosessa ilmausruuvi myös syylarin päällä, jos on niin ilmaa myös se, ainakin viismoottoreissa säästää ilmaa syylarissa. Ilmaamisessa auttaa myös hieman korkeampi moottorin käyntinopeus ~2tkr/m

          Comment


          • #6
            Tilaa lämppäriltä täyskuumaa
            Ei liene tarpeellista kun ei näissä taida olla mitään nestekiertoa rajoittavaa venttiiliäkään. Eikös lämmönsäätö hoidu pelkästään läpillä ?

            Kun kerroit testanneesi kennon ettei ole tukossa niin tuleeko silloin lämmintä sisälle kun syöttää kuumaa vettä kennoon ?

            Comment


            • #7
              Ja ennen ilmausta pitää termari olla auki, eli kone kunnolla lämmin. Itse ilmasin menestyksekkäästi vr:n autolastausrampissa, kun sai keulan hyvin ylös. Jos ilmaa on jatkuvasti järjestelmässä, on siellä jossain vuoto. Yksi syy voi olla myös paisarin korkki joka on rikki.

              Vippaskonsti --> aja kone lämpöiseksi, ja avaa paisarin korkkia juuri senverran että alkaa paine hiljolleen puhista pihalle. Siis varsin hitaasti, ei nopeasti (jätä siis korkki tähän asentoon). Tämän jälkeen lähdet ajamaan autolla reilumman lenkin, sanotaan ainakin n. 10km mielellään vaikka moottoritietä (=kierroksia koneessa).

              Jos järjestelmä nyt ilmasi itsensä ja ongelma poistui, on paisarin korkki rikki.

              Kun systeemissä on jatkuvasti ilmaa, on siellä jossain oltava pakostakin vuoto. Kaikki järjestelmät kuitenkin ilmaavat itse itsensä, kun kaikki on ok.

              Comment


              • #8
                testataas tota.... voiko vesipumppu luistaa akselilla....? kitoooos..

                Comment


                • #9
                  niin ja hoitaako tuo ilman sekoittamisen läpillä vai jollain magneettiventtiilillä...?

                  Comment


                  • #10
                    Läpillä kuten jo tuossa kerran mainitsin.

                    Kun kerroit testanneesi kennon ettei ole tukossa niin tuleeko silloin lämmintä sisälle kun syöttää kuumaa vettä kennoon ?
                    Vastaapa tuohon niin tiedetään onko vika auton sisällä vai konehuoneessa.

                    Comment


                    • #11
                      vaikeasti muotoiltu kysymys...
                      siis oletan että tässä meinataan sitä että jos esim puutarhaletkulla syötän kuumaa vettä kennon läpi...tuo täytyy ensin testata kun löytyisi sellanen paikka jossa sais kuumaa vettä hanasta ja ois letku...luultavasti sieltä tulee lämmintä ku kennolle syöttää kuumaa ("luultavasti") koska nesteet ei tunnu ilmaantuva/kiertävän kennolle kunnolla muutako kunnon kiekoilla....

                      Comment


                      • #12
                        Niinpä, minä ainakin kokisin helpommaksi etsiä sellaisen paikan jossa tuo onnistuu kun että ryhtyisin kaivamaan vesipumppua esiin ja kokeilemaan luistaako akselilla.

                        Comment


                        • #13
                          läpät

                          Tutki nyt että ne servomoottorit toimivat jotka ilmaa ohjaavat. Virrat päälle , puhallin pois päältä, muutat lämpötilaa ja kuuntelet liikkuuko siellä mikään. Servon pitäis hurista kun se liikuttaa läppää. Mulla samaa oiretta toisessa läpässä(oliko se nyt keskus läpän tms servo) Jos ei kuulu mitään ni sitte siel on servo hiilipölyä täys. Korjatkaa viisaammat jos olen aivan hakoteillä.

                          Comment


                          • #14
                            Tsekkaa eka vikakoodit.

                            http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

                            Mulla oli samat oireet, kun oli lämmönsäätöläpän moottori simahtanu. Maksoi VAG-tiskillä muistaakseni 167e+vaihtotyö 110e.

                            Comment


                            • #15
                              olisin kiitollinen jos joku vois suomentaa pikkasen...=/

                              Comment


                              • #16
                                eli:
                                autosi ilman lämpötilan säätö toimii servomoottorien voimalla ohjautuvien ilmaläppien avulla. Nyt jos noissa moottoreissa on vikaa, läpät eivät liiku ja ilman lämpötila ei säädy. (omassani korjasin vastaavia moottoreita 3 kpl syssyllä....). Autosi itsediagnostiikka systeemi tallentaa muistiin vikakoodeja jos nuo moottorit eivät toimi kunnolla. Tuon edellä annetun audiworldin linkin takaa löytyvillä ohjeilla voi ilmastointilaitteen näytöllä nähdä tallentuneet vikailmoitukset. Toinen tapa nähdä ne olisi käyttää Vag Comia.
                                Vai tarkoititko apua englannista suomenkielelle kääntämiseen....?
                                EDIT:
                                Accessing On-Board Diagnostic codes
                                Press and hold the recirculation button. Then press the manual flow control up arrow. You should see a 1c. Press the temperature up ("+") or down ("-") buttons to select a code number. Then press the recirculation button again. The value should display. Press the temperature up or down button again to display another code.
                                eli paina, ja pidä pohjassa sisäilmankierron painike. Sitten paina ilmansuuntaus ylös-nuolinappulaa. Näyttöön pitäisi tulla 1c. Valitse lämpötilansäätöpainikkeilla tarkistettavan koodin numero. Sen jälkeen paina sisäilmankierron painiketta uudelleen. Näytössä tulisi näkyä numeroarvo (tai virhekoodi). Lämpötilan säätöpainikkeilla voit valita uuden arvon tarkasteltavaksi.
                                Vertaat näytön lukemia tuohon taulukkoon ja jos siellä on vikakoodeja tyyliin 8.05 "Temperature flap Block tai sinnpäin , niin oot alueella).

                                Comment


                                • #17
                                  ok..juu lähinnä tuota suomennusta tarkotin...
                                  vika alkaa olla diagnosoitu, servomoottorit toimii kyllä...todella selvästi huomaa hyttiin tulevan kuumempaa ilmaa pienellä vaihteella ajettaessa ja kierrosten ollessa yli 3000rpm...se vaan ihmetyttää että miten lämmöt pysyy kokoajan 90c:ssa eikä lähde nousemaan pienillä kierroksilla..?

                                  mitenkähän tuon vesipumpun toiminnan voisi tarkistaa näteimmin ettei turhaa ala vaihtamaan ko. osaa merkkiliikkeessä..?

                                  Comment


                                  • #18
                                    No niin nyt ollaan hieman menty eteempäin. Tein tuo Jarin neuvoman jutun. Eli ajelin korkki raollaan maantietä pienellä vaihteella. Ja kuumaa tuli. Mutta heti kun tultiin taajamaan ja ajetaan pienillä kierroksilla niin tulee haaleaa ilmaa. Tein saman homman vielä korkki kiinni ja tulos oli sama. Eli vika ei ainakaan ole korkissa. Tästä voidaan siis päätellä että järjestelmä kyllä ilmautuu mutta ilma tulee aina takaisin-> jossain vuotaa. No huomenna kahdeksalle Laakkoselle aika ja tutkivat siellä mahdolliset vuodot. Saas nähdä miten käy. Huomenna lisää tuloksia.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos ja kun kenno tukkeutuu ei neste halua kiertää sen kautta. Se kun ei ole nk. pakkokierto. Eli en ensimmäiseksi epäilisi vesipumppua vaan nimenomaan kennoa. Tukkeutuneisuuden testausta ei voi tehdä esim. vesiletkulla. Vesiletkulla kyllä eroittaa onko kenno täysin tukossa mutta ei sellaista tukkoisuutta joka alkaa jo haitata toimintaa autossa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mitä tälle projektille kuuluu ? Oma veikkaukseni edelleen kennovika.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei rrkele menee hermo! Saatiin jollain poppa konstilla ilmattua tuo vehje(en tiedä oikein miten teimme sen) ja lämmintä tuli jonkin päivää. Mutta nyt taas ollaan sitten lähtöpisteessä ja ei meinaa taas ilmaus onnistua millään! Löysin pienen vuotokohdan klemmarin välistä, eli oli ilma pikkuhiljaa sieltä uudeleen sisälle tullut. Lupasivat kivaa pakkasta taas viikonlopulle ja olis kiva saada lämmintä kabinettiin. Olisiko joku ilmaustaitoinen tulossa Pertunmaalle lauantaina? Olisin todella kiitollinen jos joku voisi ilmata tuon vehkeen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kai sille jotain muutakin kuin valohoitoa voitaneen antaa, ilmatieteenlaitos lupailee ainakin hyytäviä katseita ;-) Oletko uusinut sen paisuntasäiliön korkin kuten käskin? Jatketaan lauantaina. Löydät minut profiilini autosta

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kiitän ja kumarran. En ole uutta korkkia hankkinut. Kokeilin sitä korkki raollaan juttua mutta vaikutus oli sama kuin korkki kiinni ajaessa.

                                              Comment

                                              Working...