Esim RCS200 kiinteällä ja kevyellä (~5-8 kg) vauhtipyörällä ei ole ollenkaan paha ajella.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kiinteä vauhtipyörä
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Dona Näytä viestiTollanen 5-6kg kiinteä vauhtipyörä pitää sitten 02m askin kanssa mukavaa kolinaa. Diisselissä sitä en onneks kuule :D
Hieman häirittee, kun kuulostaa melkein KK-laakerien kolinalta kun auto käy tyhjäkäynnillä. Onneksi ei kuulu kierroksilla tai ajossa sisälle..
Comment
-
On kai siihen lääke, eli raskaampi vauhtipyörä. Caddyyn tuli tälläinen muutama vuosi sitten. Tässä on vähän painavampi vauhtipyörä normaaliin kiinteeseen verrattuna. Keveys sen kolinan aiheuttaa. Ei tämäkään aivan äänetön ole toki.
Darkside SILENT Single Mass Billet Flywheel & Clutch Kit for 5 Speed 02J-B & 6 Speed 02S (Mk5 Platform)
Toisaalta miksi ei tehdä kestävämpiä 2-massa vauhtipyöriä?
Comment
-
Tyhmä kysymys, mutta millä ennen vanhaan noi estettiin? Jostain luin, että kiinteä vauhtipyörä voi jopa rikkoa moottorin jos värinät sattuu osumaan kohdalle. En tiedä onko oikeasti kenelläkään niin tapahtunut.
Tuo paketti mikä meillä on ollut kolistelee oikeastaan pahiten talvella. Kesällä se on hiljaisempi.
Silti kysymys siitä, että eikö oikeasti massapyöriä saisi kestävämpinä. Sharanissakin saa jurraavaa ja pohjaavaa vauhtipyörää kuunnella vaikka siinä ei ole kuin mieto softaus. Alle 100tkm ajettu paketti vielä, toisaalta vakiotehoilla oli mennyt jo eka tuplamassa jo alle 100tkm kilsoilla. En tuohon kuitenkaan kiinteää haluaisi, vaan aavistuksen jäykemmän kaksoimassan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiEsim RCS200 kiinteällä ja kevyellä (~5-8 kg) vauhtipyörällä ei ole ollenkaan paha ajella.
Comment
-
Ihan vakio kiinnitys. 2.7 (eikä 3.0) bitukoissa ei ole ollut mitään ongelmaa vaikka vääntöä olisi 1200 Nm.
Tästä tulikin mieleen että suunnittelin ihan nollasta biturboon vauhtipyörän jossa ei tarvitse spaceria koneen ja lootan välissä. Oli todella työläs homma koska tätä ennen en osannut käyttää CADia ollenkaan. Mutta kun aikani sitä tahkosin, se alkoi sujumaan ja tuollainen putkahti CNC-koneesta ulos. Ja mitoitus näytti menneen kohdilleen, kun kaikki mahtuu ja on oikeissa paikoissa.
Viimeksi muokannut okkim; 2.4.2022, 21:06.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Pojan S3, vm.2002, BAM kaksoismassa kolisee aika pahasti. Autolla ei paljon arvoa, joten ajattelin kiinteää vauhtipyöräpakettia tilalle (kohtuuhintaista). Aiheuttako se mitään isompaa ongelmaa tuollaisessa vanhassa S3:ssa. Kuinka pitkään uskaltaa kolisevalla kaksoismassalla ajella, onko kiiiree remontin kanssa, miten hajoaa? Auto on melko rauhallisessa käytössä. Joutuisin vaihdon tehemään lattiatasossa tunkeilla. Hankalaa, mutta olisiko jotenkin mahdollista? Parin tonnin autoon, ei viitsisi teettää puolentoista tonnin remonttia.
Comment
Comment