Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ei tule lämmintä hyttiin, meinaa paleltaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei tule lämmintä hyttiin, meinaa paleltaa.

    Järjestelmä ilmattu moneen kertaan itse että Laakkosellakin. Kaikkea poppakonsteja koetettu ja ilmaa ei saada tulemaan ulos jos lämppärissä semmoista on. Loppuu kohta toivo lämppimäm ilman suhteen, varsinkin kun pakkasta ulkona on lähemmäs -25c. Laakkosella ehdottivat termarin vaihtoa, mutta eihän siitä nyt mitään hyötyä ole kun moottorin lämpötila nousee kuitenkin normaalisti ja pysyy siellä 90c koko ajan.

    Onko ideoita? Lämpötilansäädin nuppi tuntuu hieman löysältä sieltä lämpimän puolelta, voisiko olla että vaijeri on jotenkin löysällä jostain ja joku läppä ei aukea/suljeudu kokonaan vaan mukaan pääsee kylää ulkoilmaa?

    #2
    Katso haulla A4 lämppäriongelmat, typ 89/B4/B5 käyttää samaa kennoa joka saattaa olla tukossa.

    Comment


      #3
      Lämppärin paluuletkusta tulee kyllä nestettä ihan hyvin, että ei kait kovin tukossa ainakaan pitäs olla.

      Comment


        #4
        Jäähtyykö se neste kennossa käydessään, onko paluu kylmempi kun meno ?

        Comment


          #5
          No ihan hieman kylmempi. Ehkä juuri sen verran mitä sisälle lämmintä työntää, eli aika vähän.
          Tuli vielä mieleen tuosta ilmauksesta. Tuolla neuvottiin että nostaa paisuntasäiliötä ylöspäin. Avataanko korkki vai pidetäänkö kiinni? Ja moottori lämmitetään tietysti lämpimäksi mutta pidetäänkö käynnissä ilmauksen ajan?

          Comment


            #6
            Tee tuo temppu jonka jossakin ketjussa neuvoin, kuumaa vettä letkulla toisesta putkesta sisään, toisesta letku lattiakaivoon, tällä ainakin selviää onko kennovika.

            Comment


              #7
              Joo täytyy kokeilla tuota.

              Comment


              • #8
                Ja toimiihan sulla se säädin nupikka kunnolla? Siis avaa tosiaan kuuman ilman tulokanavan kokonaan kun käännät nupin täysin lämpimälle? Kaverilla oli kerran sellainen vika että jäi kylmä puoli vähän auki, ja eihän sitä autossa näillä pakkasilla enään tarjennut.

                Comment


                  #9
                  Tuota itsekkin olen tässä alkanut epäilemään. Mitenhän asian voisi helpoiten tarkistaa? Kyseessä man.ilmas. malli.

                  Comment


                  • #10
                    Tervetuloa kehoon...itsellä täysin sama vika...ei ollu kennossa vika, hyvi kiersi liemet läpi... on ilmailtu ja koitettu vaikka mitä...yks jutttu minkä havaitsin oli että esim kylmänä kun linttaa käyntiin niin mulla ainaskaan nesteet ei oikeestaan kierrä olleskana kennon läpi tyhjäkäynnillä, en tiiä vaatiiko se paineen vai mitä... vaikka antaa olla tyhjäkäynnillä niin voi vaikka otttaa koko paluulinjan veke kennosta niin ei tuu nestettä ilman kunnon kierrosksia / painetta...
                    ilmotä tänne kun vika selviää. mää teen samoin..

                    Comment


                    • #11
                      Jos ei tule vettä tyhjäkäynnillä niin on ilmaa järjestelmässä.

                      Comment


                        #12
                        Voisko vesipumppu olla tiensä päässä? Kun ei jaksa kun kierroksilla työntää nestettä.

                        Comment


                          #13
                          Vähä lainaten. Ny taas ilmojen kylmetes oon huomannu ettei tuo oma puhalla läheskää niin lämmintä ku ostaes. Kirjotinki siitä viime talvena tänne. Kesällä kokeilin ilmailla tuota mut en ilmeisesti saanu ilmattua koska sen kennon paluu(?)puolen letkun reiän voi paljastaa kokonaan tyhjäkäynnillä eikä nestettä tuu yhtään. Vasta kaasuttaes lirauttaa jotaki. Kenno tuntuu virtaavan hyvin eikä huuhdelles tullu mitään paskaa.

                          Tämä kaikki ilmesty ilmeisesti toissa kesänä ku vaihdon termostaatin. Sitä edeltävänä talvena ei ollu mitään ongelmia. Voiko muka ilma pysyä niin kauan järjestelmäs, ja jos voi niin millä ihmeellä sen saa pois?

                          Comment


                            #14
                            S2:ssa on useammassa yksilössä havaittu ominaisuus, että vesi ei kennolla kunnolla kierrä tyhjäkäynnillä. Vaikka on ilmattu. Eilen juuri yhden kakkosen tyhjäkäyntiä säädettiin kylmässä autossa, kun ei kierroksia käytetty. :)

                            Comment


                              #15
                              Tässä mun aby:ssä on näköjään sähköinen lisäpumppu. Liekö 3b:ssä vastaavaa?

                              Comment


                                #16
                                Pumppu on jälkijäähdytystä varten vai onko siellä niitä pumppuja useampi?
                                3B:stä löytyy myös jälkijäähypumppu.

                                S2:ssa on useammassa yksilössä havaittu ominaisuus, että vesi ei kennolla kunnolla kierrä tyhjäkäynnillä. Vaikka on ilmattu.
                                Jossain on kyllä vikaa, jos sitä lämmintä ei tule tyhjäkäynnillä. Taitaa vaan noita viallisia autoja olla melkein yhtäpaljon kuin kunnossa olevia.

                                Comment


                                • #17
                                  Pieni vuoto jossain kohtaa sisälämppärin letkutusta, niin johan loppuu lämpimän tulo tyhjäkäynnillä kun kerää aina pienen ilmalukon siihen rintapellin ylitykseen. Näin ainakin itsellä oli, pitkään "sivutoimisesti" etsin että mistä hitosta aina tulee ilmaa, kun kerran päivässä sai ilmata kyseisen osuuden. Sitten yksi päivä kuivalla asfaltilla sladituksen päätteeksi (eli kone heilahti oikeen kunnolla) sylkäsi vedet alle, lämpöanturin muovipätkä halki tuosta toisesta letkusta.

                                  Niin, ja tosiaan tyhjäkäynnillä tulee lämmintä nykyään.

                                  Comment


                                    #18
                                    En mä tiedä mitä varten se siellä on:) Yhdessä vesiletkussa semmonen vaan on. Tosiaan jos ei tule kunnolla lämmintä tyhjäkäynnillä, niin jotain vikaa silloin on. Toimiessaan tulee kyllä yhtä kuumaa kuin kierroksillakin. Helposti tulee viileää jos vähänkään kenno tukossa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Laita paisuntasäiliö mahdollisimman täyteen ja ilmaa läppärin letkun ruuvista. Kyllä se pitäisi ainakin parantua.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuntuu tosiaan olevan asian laita se, että jos on pienikin vuoto niin moottorin jäähtyessä kyseisestä vuodosta sitten paineen alentuessa systeemi imee ilmaa ja se kertyy kennoon. Itsellä eberissä oli hiusmurtuma, josta vettä valui tooodella vähän, mutta jatkuvasti keräsi ilmaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itsellä oli sama "vika", kun Porkkiksella. Vein Eberin hehkun vaihtoon ja myöhemmin soitettiin, että Eberin vesipumppu vuotaa. Uusi pumppu jotain 200?. Äimistelin hommaa, koska vedet ei häviä minnekkään, mutta ilmoitettiin, että ei vuoda niin paljon, että sitä paisuntasäiliöstä huomaisi. Koska laite oli pöydällä auki , niin annoin luvan vaihtaa. Nyt kaikki toimii niin kuin pitääkin. Ed. talvella ilmailin autoa viikon välein ja ihmettelin paljonko ilmaa oikein riittää. Lämmityslaite alkoi toimimaan normaalisti ja nyt tulee kuumaa vaikka peruuttaisi.No joo. Kyllä se näköjään imee ilmaa vaikka vedet ei häviä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Audi A6 2.6 vm:1995 lämmityslaite ei puhalla lämmintä ollenkaan, lmastointi kyllä toimii ja muutenkin puhallin toimii normaalisti, mikä voisi olla vikana?
                                            Kiitos etukäteen!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos automaatti-ilmastointi niin sen vikakoodit saa ulos näin;
                                              http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

                                              Huoltotoimenpiteitä järjestelmälle löytyy;
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30905

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ittellä samanmoisia ongelmia; hyttiin ei tule lämmintä sitten millään, viileää kyllä saa pihalle. Ennenkuin alan purkaan kojelautaa atomeiks nuiden moottoreiden takia, aattelin kysyä, että voiko vika johtua rikkinäisestä ohjausyksiköstä? Yksikkö nimittäin välillä toimii ihan täydellisesti (lämpötiloja + puhallusta pystyy säätämään, ilmastointia laittamaan päälle/ pois jne.) ja välillä menee ihan tilttiin (yksi/ muutama/ mikään namiska ei toimi tai toimivat satunnaisesti). Vikakoodit oon lukenut ja seuraavat tiedot antoi:

                                                8,5 Temperature Regulator Flap, static block
                                                15,7 Air Flow Flap, sporadic block
                                                18,3 Fresh air blower voltage, sporadic

                                                Aikaisemmin ei mun aikana (~8 tkm) oo ollu ilmastoinnin kans ongelmia, pl. puhallinmoottori, jonka hiilet alkaa oleen vissiin melko sökönä. Käytin irti, akulta piuhat kiinni, rupes taas humiseen ja takas kiinni. Auto siis A4 B5 2.6 V6, rullailtu 285 tkm. Jos joku osaa auttaa ennen hätiköityjä johtopäätöksiä niin kiitän kovasti. :-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kysyn vielä, josko joku osais auttaa. Tänään tuli vaihdettua vanhan puhallinmoottorin tilalle "uus käytetty", kun vanha sanoi sopimuksensa irti. Kiinnostais tietää, onko muilla ollut samanmoisia ongelmia ohjausyksikön kanssa? Välillä pelittää täydellisesti, välillä todella huonosti (lämpötilan -, puhaltimen + ja ilmastoinnin kytkin oikeastaan eniten). Voiko viallinen ohjausyksikkö siis aiheuttaa moottoreiden jumiutumisen?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mulla puhaltaa hetken aikaa kuumaa, mutta sitten alkaa puhaltamaan viileetä, mistä voisi johtua, nesteet kiertää hyvn ja termari kunnossa.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X