Pari viikkoa tuli reissun päällä ja sinä aikana akku oli tyhjentynyt ja vikakoodeja vissiin kaikki mahdolliset mitä ajotietokone tuntee.
Nollasin ne ja vaikuttivat pyvät jonkun aikaa poissa.
Pari päivää sitten kuiten EPC -alkoi ilmestyä näkyviin vähän väliä. Alkuun auttoi, kun sammutti ja käynnisti uudelleen, mutta sitten ei auttanut enää sekään.
Taas oli aika iso nippu koodeja ja nyt virtojen päällä ollessa ne nollaa niin tämä koodi tulee heti:
"16621 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low
P0237 - 35-00 - -"
Kun kaasupolkimeen koskee niin tämä koodi ilmestyy kaveriksi:
"18041 - Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too Low
P1633 - 35-00 - -"
Tähän hätään en sopivaa MAP anturia (G31) saanut joten testasin miten tuo reagoi siihen, että MAP anturin ottaa irti. Tuloksena oli, että "Signal too Low" vaihtui "Signal too High" muotoon.
Tässä kohtaa testasin sitten käynnistää auton ja vähän painella kaasua jolloin tuloksena oli nämä koodit lisää:
"17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-00 - -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - - "
Kysymys nyt kuuluukin, että voiko kaikki nämä oireet johtua rikkinäisestä MAP anturista / MAP anturin irti olemisesta vai onko tuolla nyt joku muu sähköhärö?
Ennen reissulle lähtöä ja sieltä palatessa auto tuli myös pestyä painepesurin kanssa, että toki olen voinut jotain sieltä kastellakin.
Nollasin ne ja vaikuttivat pyvät jonkun aikaa poissa.
Pari päivää sitten kuiten EPC -alkoi ilmestyä näkyviin vähän väliä. Alkuun auttoi, kun sammutti ja käynnisti uudelleen, mutta sitten ei auttanut enää sekään.
Taas oli aika iso nippu koodeja ja nyt virtojen päällä ollessa ne nollaa niin tämä koodi tulee heti:
"16621 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low
P0237 - 35-00 - -"
Kun kaasupolkimeen koskee niin tämä koodi ilmestyy kaveriksi:
"18041 - Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too Low
P1633 - 35-00 - -"
Tähän hätään en sopivaa MAP anturia (G31) saanut joten testasin miten tuo reagoi siihen, että MAP anturin ottaa irti. Tuloksena oli, että "Signal too Low" vaihtui "Signal too High" muotoon.
Tässä kohtaa testasin sitten käynnistää auton ja vähän painella kaasua jolloin tuloksena oli nämä koodit lisää:
"17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-00 - -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - - "
Kysymys nyt kuuluukin, että voiko kaikki nämä oireet johtua rikkinäisestä MAP anturista / MAP anturin irti olemisesta vai onko tuolla nyt joku muu sähköhärö?
Ennen reissulle lähtöä ja sieltä palatessa auto tuli myös pestyä painepesurin kanssa, että toki olen voinut jotain sieltä kastellakin.
Comment