Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.6 FSI katalysaattori rikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.6 FSI katalysaattori rikki

    Nyt kävi että emännän Golffista hajosi katti. Moottorikoodi BAG.

    Tutkin hieman auton alle mistä räminä kuuluu ja vika löytyi heti kuskin oven kohdalla olevasta katalysaattorin pöntöstä. Mistäs tähän nyt saatais halvalla uusi?

    Voiko näihin hienoihin FSI-koneisiin hitsata ihan tavallisen 100 euron tarvikekatin tilalle ilman, että tulee mitään ongelmia? Eipä tuossa pala kyllä nytkään mitkään vikavalot vaikka sisuskalut on irti.

  • #2
    Oletko Ebaysta katsonut? AVK voisi olla toinen jos käytettyä osaa metsästää.

    Comment


    • #3
      Voi laittaa ihan tarvikekatin. Ei se alkuperäinen ole sen kummempi, vähän eri muotoinen. Onko siinä lambda vielä katin jälkeen? Kannattaa sitten ostaessa huomioida, että tarvikekatissa löytyy se lambdanreikä..

      Comment


      • #4
        Noissa FSI koneissa ei tahdo tarvikekatit toimia, herjaa vikakoodeja tehottomasta katista.Työssä olen törmännyt tuohon, yhteen 1.6 FSI koneeseen vaihdettiin kolmea eri tarvikekattia ja kaikki poltti vikavaloa. Syytä en tiedä mutta näin tuntuu olevan. Toi BAG kone on vielä kaikista tarkin noista fsi moteista, siinähän on tuo NOx anturikin mitä esim BLF koneessa ei ole ja siihen noita katteja kokeiltiin. Jos löydät tomivan tarvikekatin niin ilmoita valmistaja.

        Comment


          #5
          Olen samaa mieltä. Ihan turhaa pulaamista tarvikkeiden kanssa, ei tule toimimaan. Vaan onhan se orkkis melkein jalan hintainen joten ymmärrän halun kokeilla tarviketta.

          Comment


          • #6
            Onko FSI.n orkkis katti sitten erikokoinen kuin ns. normikatti? Eikai siinä oikein muuta eroa voi olla, ainakaan toimintaperiaatteessa. Eikai normaali kolmitoimikatalysaattori ole toimintaperiaatteeltaan muuttunut miksikään tässä vuosien varrella.
            Tavalliseen koneeseenhan tarvikekatilla saapi kyllä ihan uutta vastaavat päästölukemat.

            Comment


            • #7
              Noissa FSI-koneissa on erilainen katti , erikoinen jo fyysisesti, mutta sisälle on vielä lisätty bariumia . Käsittääkseni barium varastoi typpioksidia, koneeen ollessa lean modessa. Tavallinen "vanha" katti ei voi toimia mitenkään .

              Comment


              • #8
                No sitten on varmaan tarvikekattien kanssa kikkailu turhaa rahanpolttoa. Ei muutakuin marmorin kautta.
                Outoa jos mikään valmistaja ei ole tehnyt aftermarket tuotetta tarjolle, koska onhan noita suorasuihkutteisia moottoreita jo markkinoilla ollut useallakin valmistajalla hyvän aikaa.

                Comment


                  #9
                  Tarvikekateissa on myös vähemmän arvokkaita metalleja, joita tarvitaan puhdistukseen. Siitä halvempi hinta osaksi selittyy, ne on vain tehty halvalla ja sinne päin.
                  Auton oma järjestelmä on vielä niin tarkka, että huomaa eron puhdistamisessa kun katsurin laite näyttää vielä priimaa.

                  Comment

                  Working...
                  X