Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 lukollinen perä -->S6?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 lukollinen perä -->S6?

    joo elikkäs olis viel toi s4 (2,2AAN vm.93) tuol sorakuopalla elintenluovuttajana kun nyt löytyy pihasta tollane s6 (myös 2,2AAN vm.95) tieliikenne vehje mutta perhana kun tuo talvi jossai vaiheessakin tulee niin olis kiva että pääsis kunnolla isoa vinoa joten onkohan mitenkä mahollista saada tota nelosen lukollista perää laitettua toho kutoseen?
    jos on mahdollista niin kuinkas sähköjen kans ja entäs absien pois kytkentä?vaatiiko se senkin?

    siis joo kyllähän tossa kutosessa on joku kitka jo vakiona mutta olis mukava jos sais ton vanhankunnon KUNNON napillisen lukkoperän:)

    kiitos kaikille vastanneille jo näin etukäteen:)!

  • #2
    Ei oo kitkalukkoa S6, normaali avointasauspyörästö + EDL.

    Comment


    • #3
      Ja se urssin lukkohan käy sinne, kun heittää. Toki sähköt pitää vetää ja keskikonsoli vaihtaa/tehdä oma nappi sinne.
      Jos ei rahasta ole kiinni, niin kitkalukko vain perään.

      Comment


      • #4
        kiitoksia, mutta kuinkas sitten nuo absit? tuossa nelosessa kun vetää lukon päälle niin absit kytkeytyy pois,eli tarviiko toho tehdä joku samanmoinen viritys?

        Comment


        • #5
          Vahvalla mutulla sanoisin, ettei mikään kait sitä vaadi, ellet niin itse halua?
          Olisiko aikanaan ajatelleet, että lukon kanssa mennään reilusti tangentin suuntaan ja silloin absillinen jarru vain lähinnä rutisee?

          Comment


          • #6
            Ei pitäisi merkata, ainut vaan jotta pysähtyy huonommin kun luisussa absit käytössä.

            Comment


            • #7
              Itse en ole pitänyt tuosta EDL:stä, vetää umpihangessa ajaessa jarrua niin paljon että kone hyytyy. Selvittelin silloin asiaa ja testailinkin vähän. Eli oli lopulta tarkoitus pistää sulaketaulun luona abs-boxin virransyötölle releellä syöttö, kojelautaan katkaisija (ihan normi sumuvalo tms katkaisija) johon hommasin alkuperäisen ABS merkillä varustetun kuoren. Kun ABS purkilta katkoo sähköt ABS + EDL lopettaa toimintansa.
              Lisäksi tuohon varmaan kannattaa olla laittamatta nopeustietoa perän lukolle- pysyy sitten päällä myös yli 30 km/h vauhdissa (joka siis voinee olla hyvä/kiva räppäilessä- ei normiliikenteessä) Itse tosin en ole kaivannut tuota perälukkoa kovemmissa vauhdeissa, eikä liikkeellähdössäkään mielestäni oikein eroa huomaa. Mutta tuo vanha EDL on yliholhoova....

              Comment


              • #8
                Kannattaa se nopeustieto vetää, mutta laittaa vaikka katkaisijan väliin. Omassa autossa aikanaan alkoi se takalukon kytkin skitsoilla, ja se kytki lukkoa päälle pois itsekseen satunnaisesti. Jos nopeustieto olisi ollut poikki, olisi saattanut tulla vaurioita kovemmassa vauhdissa.

                Comment


                • #9
                  Näin aihetta lainatakseni niin itsellä olisi menossa urs6:Sen alle AFV murikka, tarvinnee kans rakennella tuo edl/abs poiskytkentä nappi.

                  Comment


                  • #10
                    noniin nyt JO (:D) oon saannu sen verra aikaseks että hain nelosen soramontulta ja rupesin sähköjä tutkiin mutta nyt juolahti mieleen että kuinkahan nuo välitykset menee kun nelonen on 5v ja kutonen on taas 6vaihteinen?

                    Comment


                    • #11
                      Perän välitykset taitaa olla ihan samat oli sitten 5. tai 6. vaihteinen. Erot vaihdelaatikossa...

                      Comment


                      • #12
                        Hmm

                        Jäi tossa mietityttään että siis saako tuon EDL:än kytkettyä pois ottamalla absin sulakkeen vaan pois ? Tuli vaa mieleen että vois vielä tota juttua koittaa mite muuttuu enneku alkaa perää vaihtaa .. Tossa yks päivä taas vertailin niin tuo s4 lähtee jo ilman lukkoa paljo paremmin luisuun kun taas esim kakkosella tuota kutosta ei saa kun puskeen soratiellä.jos sulakkeen irrottamisella saa edlän pois niin onko muita huomioitavia asioita kun absit pois käytöstä? Kun sulkkeen laittaa takas niin sammuuko absin valo vai vaatiiko vikakoodin lukua ?

                        Comment


                        • #13
                          Ton S4:sen perän lukon voi laittaa toimintaan esim. vaijerillakin. Ei tarvi sähköjä ja alipainehilppeitä asennella.

                          Comment


                          • #14
                            Mie laitoin kanttirapsakkaan keskuslukituksen moottorin käyttämään lukkoa, kun alipainehässäkkä lakkasi toimimasta.

                            Comment


                            • #15
                              S6 EDL lähtee pois pelistä ABS sulakkeen poistolla. ABS valo siitä syttyy mutta vikavalo poistuu kun laittaa sulakkeen takaisin. Vikakoodikin jää varmaan muistiin mutta sillä nyt ei ole mitään käytännön merkitystä. Omat testit urssin kanssa jäällä aiheutti aika nopeasti tarpeen laittaa sulake takaisin. Luistot levenee ihan reippaasti ja tuntuu että mutkista ei pääse lainkaan pois kun ei ole sitäkään vähää "lukkoa" mitä EDL tuo.

                              Eri asia toki jos sinne jotain mekaanista meinaa tilalle.

                              Comment


                                #16
                                Keskuslukitutuksen moottori on hyvä vaihtoehto tuohon, jos alipaineongelmia on.

                                Comment

                                Working...
                                X