Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen vaikutus auton ajo-ominaisuuksiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pakkasen vaikutus auton ajo-ominaisuuksiin

    Mulla A6 2,4 -00 ja kun on nyt -30 c pakkasilla ajellut niin ohjaus alkaa loppuvaiheessa (30-45 min ajon jälkeen) pitämään kummaa sivuääntä kun kääntää ratin ääriasentoon. Onkohan tuo ihan normaalia ja missähän vois olla vika vai onko tää vain pakkasen tekemiä kepposia?

    #2
    kyllä se pitää kesälläkin ääntä kun kääntää ääriasentoon. ääriasennossa ei saa pitää kauaa muuten kärsii pumppu. kato myös tehostajan nesteet, voi olla alhaalla

    Comment


    • #3
      Mulla vingahtaa tehostimen hihna ku kääntää tappiin, tai hihnalle se ainakin kuulostaa. Toinen mikä kans vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin, on se ku tahtoo nuo konin iskarit pätkähtää jumiin ja vielä ala-asentoon näillä keleillä. On kun formulalla ajelis, ku ainoo jousitus tulee renkaista. On melkosta pompottamista.

      Comment


      • #4
        Jep, kyllähän tosipakkasissa kannattaa välttää kaikkia ääriasentoja ja äkkiliikkeitä, ettei paikat kärsi.

        Audilla en ole vielä tuollaiseen tosipakkaseen joutunut (tampereella nyt noin -20), mutta edellinen kulkine joutui totiseen pakkastestiin lapissa joitakin vuosia sitten.

        Seistyään pari päivää 36 asteen pakkasessa notkeakin ranskatar muuttuu yllättävän uppiniskaiseksi ja vastahakoiseksi liikkumattomien osien yhdistelmäksi. =)
        No, -liikkui sentään eikä paikat hajonneet.
        Matkanteon miellyttävyydessä kivireki pääsi silloin melko lähelle Lagunaa.

        Ottakaahan löysin rantein nyt pakkasten aikaan.

        Comment

        Working...
        X