Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,8t platinakärkitulpat

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

1,8t platinakärkitulpat

Olen suorittanut perushuollot A6:een ( -00 1,8t 111 tkm ) itse ja nyt tiedustelisin kuinka pitkään
    turbolla ajellaan platinakärkitulpilla. Nykyisillä on ajettu ainakin 50 tkm, joten on tullut
    mieleen myös niiden vaihto. Ovat hieman tyyriin puoleisia, joten mikähän on vaihtoväli?
    t.jari

Muistaakseni 60tkm.

Comment

Autodata kertoo tulppien vaihtoväliksi 60tkm. Mutta tuossa ei liene platinatulpat vakiona? Vaparissa platinatulpat vaihdetaan 90tkm välein, turbosta en tiedä... tuskin turbot vaatii tiheämpää tulppien vaihtoa.
      Mutta kuitenkin, eihän tulppien vaihto 60tkm välein ole iso investointi.

Comment

JoKa, http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ghlight=tulpat
        Kuinka ollakaan juuri tänään päätin ostaa ja vaihtaa uudet tulpat.

Oli ilmeisesti aika lailla sopiva aika kun kolmikärkitulppien kärkiväli oli kulumisen seurauksena kasvanut näissä Boschin tulpissa noin 1,0 mm suuruiseksi. Olen ajanut tällä autolla (A6 1,8T) 175 000 km enkä ole tulppia vaihtanut ennen. Enkä tiedä koska tulpat olisi vaihdettu, joten voisin kuvitella niillä ajetun ainakin 200 000 km, joten 100 – 200 000 lienee sopiva vaihtoväli kolmikärkitulpilla.

Merkittävää kulutuksen kasvua en ole havainnut vaikka tämän vuoden kulutus (8,39 l/100 km) onkin 0, 2 l/100 km suurempi kuin vuonna 2002 – 2004, mutta tämä voi johtua mahdollisesti hieman raskaammasta kaasujalasta. Kerron myöhemmin jos kulutus putoaa tulppien vaihdon jälkeen. Pientä ”nypytystä” olen havainnut reippaasti kiihdytettäessä kakkosvaihteella, mutta minusta tuntuu ettei se poistunut tulppienvaihdolla.

Comment

Tehtaan suositusten mukaan 1,8T moottorissa alkuperäisten kolmikärkitulppien vaihtoväli on 30 000 km (itse en hieman viritetyllä päässyt kuin noin 10 000 kun rupesi nykimään täysillä ahdoilla) ja platinatulpilla (101 000 063 AA) 60 000 km

Comment

Mitenkähän nuo uusimmassa VM:ssä testatut Brisk:it toimisi vaihtovälin kannalta? Tiuhemmin vai 30tkm?

Comment

Kiitti tiedoista

Kiitos vinkeistä, vaihtelempa tulpat vinkkien mukaan n. 120 tuhannessa, eli 60 tkm ajon jälkeen.
              t.Jari

Comment

Working...
              X