Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 ja Throttle angle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 ja Throttle angle?

    Noniin, nyt on (ilmeisesti) törmätty sellaiseen ongelmaan (muiden lisäksi) että kaasuläppä ei aukea täydellä kaasulla ajossa kokonaan?

    Maksimi oli ekalla yrityksellä 78,1 astetta (ADP OK). Sopeutus on tehty uudelleen ja sitä ennen otin samalla kaasuvaijerin sokkaa pari pykälää tiukemmalle. Nyt maksimi jää ajossa lukemaan 82 - 85,5 astetta.
    Eikö tuon kuitenkin pitäisi olla ideaalisesti 90 astetta kaasu täysin auki? - Vai onko tuolla ylipäätään loppupelissä käytännössä merkitystä?

    Sama se ihmetyttää että miksi logissa näkyy että yläpäässä läppä on login mukaan vähemmän auki kun kuitenkin kierrokset nousee ja ilmaa menee maf:in mukaan enemmän? - Kaasu tuli kyllä runtattua lattiaan, joten siitä se ei kait voi johtua.

    Onko tuossa kaasuläppä systeemissä jonkinlainen lämpötilan tai imuilman mukaan säätyvä jousi tms joka tuon voisi tehdä?
    Muuten käytössä ei huomaa mitään epänormaalia ja sopeutuksen jälkeen pieni nypytys yläkierroksilla jäi vähän enemmän pois tai ainakin väheni hieman.

    RPM 6120
    Engine load 7,75
    Throttle angle 81,6
    Ignition timing 32,3
    Maf 113,9
    Lambda control 0
    L-probe volts 0,905
    ACF 99,6
    Evap correction 0,99

    vs

    RPM 5240
    Engine load 7,75
    Throttle angle 85,5
    Ignition timing 30
    Maf 90,51
    Lambda control 0
    L-probe volts 0,895
    ACF 99,6
    EVAP correction 1

    #2
    Se kulma on muuten prosentteja eikä asteita (ainakin ME7.1 ecussa). Ei tuolla enään hirveästi ole merktystä, mutta eihän se haittaa jos kaasu aukenisi kokonaan. Oletko katsonut että vaijeri on varmasti riittävän tiukalla?
    Viimeksi muokannut okkim; 22.8.2014, 12:55. Perustelu: Lisätty ecun tieto.

    Comment


    • #3
      Asteina tuo vag-com ainakin tuon lukeman näyttää? - Vaijeri on mielestäni riittävän tiukalla.

      Tuossa äsken testasin koneen ollessa sammuksissa että maksimi lukema on 85.9. Sama tuli konehuoneen puolelta käsin kääntämällä. 89 sai login mukaan kun lisäksi painoi ruuvimeisselillä sitä lämpötilan kompensointi (?) vipua.

      Ainakin tuo käsin kääntämällä menee pohjaan, sitä en tosin tässä vaiheessa kerinnyt katsomaan aukeaako läppä miten paljon silmämääräisesti.

      Comment


        #4
        On se asteita M3-sarjassa. Noin 85 on ihan normaali max.

        Comment

        Working...
        X