Noniin, nyt on (ilmeisesti) törmätty sellaiseen ongelmaan (muiden lisäksi) että kaasuläppä ei aukea täydellä kaasulla ajossa kokonaan?
Maksimi oli ekalla yrityksellä 78,1 astetta (ADP OK). Sopeutus on tehty uudelleen ja sitä ennen otin samalla kaasuvaijerin sokkaa pari pykälää tiukemmalle. Nyt maksimi jää ajossa lukemaan 82 - 85,5 astetta.
Eikö tuon kuitenkin pitäisi olla ideaalisesti 90 astetta kaasu täysin auki? - Vai onko tuolla ylipäätään loppupelissä käytännössä merkitystä?
Sama se ihmetyttää että miksi logissa näkyy että yläpäässä läppä on login mukaan vähemmän auki kun kuitenkin kierrokset nousee ja ilmaa menee maf:in mukaan enemmän? - Kaasu tuli kyllä runtattua lattiaan, joten siitä se ei kait voi johtua.
Onko tuossa kaasuläppä systeemissä jonkinlainen lämpötilan tai imuilman mukaan säätyvä jousi tms joka tuon voisi tehdä?
Muuten käytössä ei huomaa mitään epänormaalia ja sopeutuksen jälkeen pieni nypytys yläkierroksilla jäi vähän enemmän pois tai ainakin väheni hieman.
RPM 6120
Engine load 7,75
Throttle angle 81,6
Ignition timing 32,3
Maf 113,9
Lambda control 0
L-probe volts 0,905
ACF 99,6
Evap correction 0,99
vs
RPM 5240
Engine load 7,75
Throttle angle 85,5
Ignition timing 30
Maf 90,51
Lambda control 0
L-probe volts 0,895
ACF 99,6
EVAP correction 1
Maksimi oli ekalla yrityksellä 78,1 astetta (ADP OK). Sopeutus on tehty uudelleen ja sitä ennen otin samalla kaasuvaijerin sokkaa pari pykälää tiukemmalle. Nyt maksimi jää ajossa lukemaan 82 - 85,5 astetta.
Eikö tuon kuitenkin pitäisi olla ideaalisesti 90 astetta kaasu täysin auki? - Vai onko tuolla ylipäätään loppupelissä käytännössä merkitystä?
Sama se ihmetyttää että miksi logissa näkyy että yläpäässä läppä on login mukaan vähemmän auki kun kuitenkin kierrokset nousee ja ilmaa menee maf:in mukaan enemmän? - Kaasu tuli kyllä runtattua lattiaan, joten siitä se ei kait voi johtua.
Onko tuossa kaasuläppä systeemissä jonkinlainen lämpötilan tai imuilman mukaan säätyvä jousi tms joka tuon voisi tehdä?
Muuten käytössä ei huomaa mitään epänormaalia ja sopeutuksen jälkeen pieni nypytys yläkierroksilla jäi vähän enemmän pois tai ainakin väheni hieman.
RPM 6120
Engine load 7,75
Throttle angle 81,6
Ignition timing 32,3
Maf 113,9
Lambda control 0
L-probe volts 0,905
ACF 99,6
Evap correction 0,99
vs
RPM 5240
Engine load 7,75
Throttle angle 85,5
Ignition timing 30
Maf 90,51
Lambda control 0
L-probe volts 0,895
ACF 99,6
EVAP correction 1
Comment