Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 Avant 2.0 ALT kaasuläppäkotelo ei sopeudu, voiko ajaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 Avant 2.0 ALT kaasuläppäkotelo ei sopeudu, voiko ajaa?

    Merkkihuolto antoi tuomion että kaasuläppäkotelo ei sopeudu ja on entinen. Onko mitään vinkkejä mistä lähtisi metsästämään osaa? Ei tuo yli kiloeuron hankintahinta oikein lämmitä mieltä.
    Tätä ennen uusittiin jo kaasuläpälle vievää johtosarjaa.

    Itse vielä hieman epäileväinen onko koko viassa kaasuläpästä kyse, mutta ei viitsisi jäädä uudelleen pientareelle auton kanssa.

    Osaisko joku antaa vinkkiä oikeasta varaosakoodista, se jo helpottaisi.

    Edit: pikainen googletus näytti koodiksi 06B133062H, pitää alkaa etsiä.
    Viimeksi muokannut Weissflog; 21.8.2014, 12:24.

  • #2
    Otetaanpa päivitys tilanteeseen.

    Auto siis heitti kesken ajon ECP- ja luistoneston valot päälle, eikä enää käynnistynyt kun sen olin sammuttanut. Huollossa diagnoosina ettei signaali kulkenut johdoissa ECU:n ja kaasuläppäkotelon välillä.

    Johdotus uusittu ja signaali kulkee, mutta nyt kaasuläppäkotelun sopeutus/perussäätö ei onnistu. Moottorin ohjaimen antamat tyhjäkäynnin ja osakaasun arvot ovat aivan fiksuja, joten ehdottavat kaasuläppäkotelon vaihtoa. Ei kuitenkaan ole täysin pois suljettua, etteikö ECU olisi vahingoittunut oikosulun takia, jolloin kaasuläppä ei olisikaan syyllinen.

    Harmittavasti uusi kaasuläppä maksaa reilusti toista tonnia, joten ajattelin ostaa käytetyn ja katsoa korjautuuko sopeutusongelma sillä.

    Mutta osaako kukaan sanoa, uskallanko ajaa tuota autoa nyt 200 km korjaamolta kotiin kun kaasuläppä ei sopeudu? Itse veikkaan että pääsisin sillä hyvinkin kotiin, ja että vikakoodit ja auton tien varteen jääminen johtui juuri tuosta signaalin kulkemattomuudesta.

    Comment


      #3
      Uskallat ajaa vaikka maapallon ympäri.

      Comment


      • #4
        Eli onko turvallista vetää johtopäätös auton jääneen tien varteen signaalin kulkemattomuuden, eikä kaasuläpän perussäätöjen takia?

        Comment


        • #5
          Otetaanpa päivitys asiaan:

          Loppukesästä tosiaan ajoin auton ongelmitta huollosta kotiin, ja siitä lähtien ajellut huoletta. Eli auton kesällä rampautti vika kaasuläpän johdotuksissa.
          Piuhan päässä en ole käyttänyt nyt autoa, mutta tuskin se läppä on sopeutusta tehnyt missään vaiheessa.

          Noin kuukausi sitten huomasin liikennevaloihin tullessa ja moottorijarrutusta tehdessä (vaihto 3 --> 2) että kierrokset käyvät kääntymässä aika alhaalla ehkä noin 500:ssa. Muuten kuitenkin toimi moitteetta.

          Jouluaattona poistuin valtatieltä ramppiin ja jälleen moottorijarrutin vaihtaen vitoselta neloselle, ja auto sammui. Eli akkuvalo syttyi kojetauluun. Rullasin risteykseen ja käynnistin auton, ei ongelmia. Samalla viikolla jälleen sammui auto samalla tavalla vitoselta neloselle vaihtaessa, mutta heittäen pykälän kolmoselle ja kytkin ylös käynnistyi auto uudelleen.

          Eli kierrokset vain putosivat ja putosivat ja auto sammui. Tämän tapahtuessa kone ollut luonnollisesti aina lämmin.

          No nyt sitten eilen käynnistäessä kylmää autoa pihalla, alkoi kone pätkimään ja sammui pari kertaa. Annoin kaasua tyhjäkäynnillä, ja taas kävi aivan normaalisti. Kaupan pihassa sama kaasun jumppaaminen, mutta tällä kertaa ei sammunut.

          Onko syytä olettaa että se kaasuläppäkotelo olisi nyt lopullisesti tulossa tiensä päähän? En oikein itse keksiä mikä muu voisi tuon aiheuttaa, ehkä moottorin kierroslukuanturi (tai hall-anturi, mutta se ei kai oireilisi kylmänä).

          Vien kyllä koodien lukuun kunhan mahdollista, mutta ilmeisesti pitää alkaa Saksasta tai Ruotsista tilata kaasuläppäkoteloa, uuden hinta kun tosiaan toista tonnia tehtaalta.

          Comment


            #6
            Huomasitko tämän:
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=141528

            Comment


            • #7
              Katohan, en ollut huomannut.
              Kiitokset!

              Comment


              • #8
                Oliko vika kaasuläppäkotelossa? Itsellä tekee nyt samaa imusarjan irroituksen jälkeen

                Comment

                Working...
                X