Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D2 sydämensiirto, mitä muuta huomioitavaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 D2 sydämensiirto, mitä muuta huomioitavaa

    Ensi vuodeksi on mahdollisesti suunnitteilla tuoreemman ja hyväkuntoisen (eli hiljattain ja perusteellisesti remontoidun) ABZ koneen vaihtamisoperaatio. Tuli mieleen, että jos kone kerran on irti ja tilaa häärätä, mitä härpäkkeitä itse moottorista tai lisälaitteiden osalta kannattaisi samalla päivittää? Tarkoitan varsinkin sellaisia, joihin on normaalioloissa vaikea päästä käsiksi ilman hankalia ja aikaavieviä purkuoperaatioita.

    Itselle tulevat mieleen ohjausvaihde, laturi ja startti jotka ovat alkuperäisiä ja varmasti laukeavat lähitulevaisuudessa, joten ennakointi olisi viisasta.

  • #2
    Lambdat, kampikulmatunnistin, ~kaikki alipaineletkut joita löytyy.

    Startti ja laturi ei itse asiassa ole aivan mahdottomia vaihtaa erikseenkään. Laturi ainakin on kuitenkin aika arvokas vaihtaa varmuuden vuoksi. Varsinkin kun ei se yleensä täysin varoittamatta hajoa. Lataussäädin kannattaa ilman muuta vaihtaa jos laturi joka tapauksessa on pöydällä.

    Comment


    • #3
      Hyviä vinkkejä, kiitos. Kyllä laturi ja startti aika hankalia on ainakin minun kotioloissa vaihtaa (ei kuoppaa, ei nosturia), joten kun auto on pajalla moottori irti niin taidanpa kallistua varmuuteen näitten osalta :-) Säästyy siinä kustannuksista ainakin purkuun menevän työn osuus, mikä muuten menisi jokaisen näiden kohdalla erikseen ja moneen kertaan.

      Lisävinkkejä otetaan edelleen vastaan!

      Comment


      • #4
        Mitä noita nyt olisi mitä tarkistaa. Öljynsuodattimen jalasta ilmeisesti voi mennä stefat ja alkaa vuotaan. Huohotusletkut kannattaa tarkistaa ja vaihtaa, kuten muutkin huonot kumiletkut.

        Öljykello on suht helppo vaihtaa paikoillaankin, mutta se rupeaa vuotaan jossain vaiheessa, jos ei ole jo kertaalleen vaihdettu.

        Comment


        • #5
          Moottorin siirto-operaatio ei ole enää yhtä ajankohtainen. Hyvinvarusteltu yksilö, johon moottoria ajattelin siirtää ja jota kävin eilen koeajamassa, osoittautui aika täydelliseksi pommiksi (karvas pettymys kaikkiaan!), joten paljon parempi vaihtoehto on nykyisen koslan varustetason parantaminen originaali-xenoneilla, vakiokopeussäätimellä sekä lämmityksellä varustetuilla kuppipenkeillä. Tässä on kuitenkin alusta hyvä ja loota kunnossa.
          Viimeksi muokannut Boucicaut; 22.8.2014, 15:14.

          Comment

          Working...
          X