Audi A6 C5 1.9TDI 2004vm. 6vaihteinen automaatti multitronic, mallinen auto hajosi. Kone meni jumiin. Purkasin moottoria ja vikana on, että kampiakseli ei pyöri. Vauhtipyörän hammaskehästä ja kampiakselin päästä olen vääntänyt, eikä liiku milliäkään. Nokka-akseli pyörii.
Minulla ei ole tähän autoon korjausopasta ja mitä netistä katsoin, niin näyttää olevan vain saksan kielisiä... Seuraava vaihe auton korjaamisessa on kannen irroittaminen. Onko kannen pultit nokka-akselin alla? Onko kannen/nokka-akselin irroittamisessa otettava huomioon joitakin seikkoja? Toinen homma on öljypohjan irroittaminen. Auton rungon palkki on ikävästi öljypohjan alla. Onko öljypohjan irroittaminen mahdollista koneen ollessa paikallaan? Mieleeni tuli, että jos irroitan moottorin ja vaihdelaatikon tyynyistä, niin saisin tunkattua moottori ylemmäksi. Yksi mahdollisuus on toki moottorin irroittaminen kokonaan. Onko tämän mallisissa audeissa tarkoitus ottaa moottori ja vaihdelaatikko yhtä aikaa pois konehuoneesta?
Minulla ei ole tähän autoon korjausopasta ja mitä netistä katsoin, niin näyttää olevan vain saksan kielisiä... Seuraava vaihe auton korjaamisessa on kannen irroittaminen. Onko kannen pultit nokka-akselin alla? Onko kannen/nokka-akselin irroittamisessa otettava huomioon joitakin seikkoja? Toinen homma on öljypohjan irroittaminen. Auton rungon palkki on ikävästi öljypohjan alla. Onko öljypohjan irroittaminen mahdollista koneen ollessa paikallaan? Mieleeni tuli, että jos irroitan moottorin ja vaihdelaatikon tyynyistä, niin saisin tunkattua moottori ylemmäksi. Yksi mahdollisuus on toki moottorin irroittaminen kokonaan. Onko tämän mallisissa audeissa tarkoitus ottaa moottori ja vaihdelaatikko yhtä aikaa pois konehuoneesta?
Comment