Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1.9TDI C5 kone jumissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 1.9TDI C5 kone jumissa

    Audi A6 C5 1.9TDI 2004vm. 6vaihteinen automaatti multitronic, mallinen auto hajosi. Kone meni jumiin. Purkasin moottoria ja vikana on, että kampiakseli ei pyöri. Vauhtipyörän hammaskehästä ja kampiakselin päästä olen vääntänyt, eikä liiku milliäkään. Nokka-akseli pyörii.

    Minulla ei ole tähän autoon korjausopasta ja mitä netistä katsoin, niin näyttää olevan vain saksan kielisiä... Seuraava vaihe auton korjaamisessa on kannen irroittaminen. Onko kannen pultit nokka-akselin alla? Onko kannen/nokka-akselin irroittamisessa otettava huomioon joitakin seikkoja? Toinen homma on öljypohjan irroittaminen. Auton rungon palkki on ikävästi öljypohjan alla. Onko öljypohjan irroittaminen mahdollista koneen ollessa paikallaan? Mieleeni tuli, että jos irroitan moottorin ja vaihdelaatikon tyynyistä, niin saisin tunkattua moottori ylemmäksi. Yksi mahdollisuus on toki moottorin irroittaminen kokonaan. Onko tämän mallisissa audeissa tarkoitus ottaa moottori ja vaihdelaatikko yhtä aikaa pois konehuoneesta?

  • #2
    Noniin tuli irrotettua kone. Öljypohjan irroittaminen tuntui liian vaikealta ku moottori oli kiinni, joten näppäsin irti myllyn. Oli lujasa moottori, vaihdelaatikon akseli oli jumiutunut kunnolla vauhtipyörän koloon ja sai oikein vetää voimalla irti. :) Seuraava vaihe on kone pöydälle ja kansi ja öljypohja irti. Niin ja vaihdelaatikon akseli pyöri, joten 100% varmuudella moottorissa vika...

    https://plus.google.com/photos/10113...81441164061102

    On se kumma ku näinkin "uudesta" Audista kone jämähtää kiinni. Ja ajettu vähä reilu 300tkm.

    Comment


    • #3
      Noniin, nyt on kansi irti ja mäntähän sieltä oli sulanut.. Suutin ei ole oikein toiminut. On se jo pidemmän aikaa syönyt tuota mäntää, koska ennen rikkoutumista söi enempi ja enempi öljyä.. Oli tämän sylinterin venttiilitkin vähän vinossa.

      https://plus.google.com/u/0/10113718...81441164061102

      Seuraavaksi olisi tarkoitus irrottaa lohko ja mäntä saada irti.. Tämän jälkeen koneistamo saa porauttaa tuon sylinterin.

      Onko muilla audin omistajilla ilmennyt suutinvikoja?

      Comment


        #4
        Mahtaa olla vaihtomoottori taloudellisesti järkevämpi.

        Comment

        Working...
        X