Paljonko 2.8 V6 kone kuluttaa normaalisti öljyä.Itsellä menee 1 litra per 3000 km.Öljynä on neste 0/30.Onko kulutus liikaa?Audi on vm. 2000.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 öljynkulutus
Collapse
X
-
jussihpAvainsanat: Ei mitään
-
-
Kaksi kertaa joutunut jo lisäämään öljyä 10000km vaihtovälillä.
Ei ole mistään selkeästi märkänä öljystä eli ilmeisesti ei vuodakaan.
Ei savuta mitenkään erityisesti eikä haiskahda öljyltä.
Olen jo itse miettinyt että pitäiskö käydä vaihdattamassa venttiilinvarrenkumit. Se auttoi ainakin yhdessä aiemmassa (n.400000km ajetussa) autossa.
Comment
-
Palaan vielä asiaan, kun on nyt longlife -huolto varattuna (59tkm ajettu):
Siis:
"Mulla A6 2.4 V6 -01 (55 000km ajettu) syö 1l / 2000km longlifeä. Merkkihuollossa sanoivat (silloin oli n. 47 000km ajettuna), että epänormaalin paljon menee ja jopa puhelivat, että on vähän niinku tyyppivika. Samaan hengenvetoon kuitenkin totesivat, että tehtaalla vielä 1l/1000km on marginaalin sisällä. Ehdottivat sitten tarkkuusmittausta (mun piikkiin), jonka jälkeen tiedot lähetetään Saksaan ja siellä päätetään, että onko moottorissa vikaa ja aihetta kenties takuukorjauksiin.
Onko kukaan tähän mittaustouhuun lähtenyt ja onko mahdollista, että tehtaalla toteaisivat, että jotain vikaa on. Mittaus kai tarkoittaa, että vaihdetaan merkkihuollossa öljyt ja sitten ajellaan jonkin aikaa ja sitten vaihdetaan taas öljyt ja katsotaan paljonko meni. Tietysti, kun öljyt täytyy kuitenkin vaihtaa, niin ei siinä tulis kun toi toinen kerta ylimääräistä."
Mitä öljyä siis suosittelette (pois longlifestä?). Mitä pitäis huoltotiskillä pyytää tarkistamaan, kun öljyä ei todellakaan näytä valuvan minnekään ja onko arvioita tuosta "tarkkuusmittauksen" hyödystä?
Lisäksi tuo "pommi" taitaa olla sökö (tyyppivika sekin?), kun punainen jarrujen varoitusvalo syttyy silloin tällöin käynnistettäessä (varsinkin, jos auto seisonut jonkun aikaa). Moottori sammutettuna jarrupoljin on myös heti kova. Täytynee korjauttaa ja maksanee aika paljon...
Comment
-
Mun korvaan kuulostaa aika paljolta tommonen 1l/2000km kulutus. Kyllähä siinä longlifee on joo kun kerran öljyt kerkee vaihtovälilläkin jo vaihtua muutamaan kertaan :)
Mullakaan kuluta juuri öljyä ollenkaan, ehkä 0.5-1l/10000km. En ole aiva varma. Litra pönikällä on pärjänny kesästä asti.
Kaverilla Tojota korjas koneen takuuseen vaikka oli jo ummessa, tyyppivika jossa kone söi öljyä.
Comment
-
Puolisen litraa lisäsin 8000 km edellisen huollon jälkeen, luultavasti pärjäilee tuolla siihen 15 tkm paikkeille, kun vaihtuu taas. Kone on kuiva, öljykorkin ja tikun ympärillä öljyreunus, ei valumaa kuitenkaan.
Auton myyneen liikkeen piikkiin vaihtoivat (ilmeisesti) kannentiivisteet ennen myyntiä, vuotoa oli ollut.
Ilmeisesti hyvinkin yleistä tuo jonkinasteinen vuotaminen, sillä kaikissa neljässä muussa koeajamassani 2.8:ssa oli selvää valumaa koneen kyljessä.
Comment
-
Nonni, nyt ollaan kiinteässä huoltovälissä ja öljynä Castrol TXT Softec+ (Audicenter Espoon valinta). Saas nähdä, koska joutuu lisäämään vai kestääkö pitempään kuin LongLifet.
Kaikki mittariston varoitusvalojen satunnainen syttyminen meni huonon akun piikkiin, joka vaihdettiin. Nyt ei ole enää herjaillut.
Audicenter Espoolle hyvä arvosana toiminnasta.
Comment
-
JanMac
"::::Kaverilla Tojota korjas koneen takuuseen vaikka oli jo ummessa, tyyppivika jossa kone söi öljyä:::"
Minäkin tiedän yhden kaverin jonka Avensikseen korjattiin kone liiallisen öljynkulutuksen takia, mikä sinänsä on aika yllättävä tieto. Noita Tojotia kun on tottunut pitämään tekniikkansa puolesta lähes ikiliikkujina. Ettei olisi sama kaveri ? Tämä S.joelta.
Comment
-
Niinpä, pitäiskö vaihtaa Tojotaan ;)
Audin tiskillä irtosi hädin tuskin edes sympatiaa tähän asiaan - saati mitään halukkuutta takuutöihin. En tiedä, jos laittais "kovan kovaa vasten", niin mitä sitten tapahtuis. Sentään alle 50tkm ajettu, kun asiasta ekan kerran valitin. Sääli, että oon toinen omistaja - vaikuttanee vastuukysymyksiin.
Comment
-
Omassa 2.4 V6 vm. 2002 öljyn kulutus on myös 1L/2000-3000 km. Samoin työkaverin 2003 mallissa. Sama kone. Öljynä long-life Mobil 1 0W-40. Eli kyllähän tämän täytyy olla tyyppivika, mutta kuten jo tulikin aikaisemmin ilmi, niin se on VAG:n mielestä ominaisuus (1L/1000 km ihan normaalia). Että silleen. Itsekin olen siirtymässä toiseen öljylaatuun ja vuosittaiseen vaihtoväliin jotta selviää olisiko tuolla vaikutusta asiaan. Ei muuta kuin paksua tervaa sisään niin pysyy :) Ja vielä kuin saisi jonkun maksamaan Multironic laatikko remontin :(
Niin ja mittarissa 72 tkm (ollut minulla 56 tkm alkaen).
Comment
-
LareHirvonen
Tämä oli hyvä TM juttu.
Yllättävää, miten paljon eri automerkkien valmistajat hyväksyvät öljynkulutusta.
Mutta vielä enemmän hämmästytti, että monilla merkeillä ei ollut minkäänlaista suositusta.
Tarkoittaako tämä sitä, että jos ko. merkillä öljyä kuluu niin se menee heti takuuseen? Vain niin, että kului öljyä vaikka kuinka paljon, niin ei kuulu takuuseen?
Audi oli tässä listattu luokkaan: 0,5 L / 1000 km.
Comment
-
Tuli auto Saksasta. Huoltokirja näytti esimerkillistä huoltohistoriaa ja max. 15tkm huoltovälejä. Kun sain auton, vilkutteli se öljyhuoltoa mittaristossa. Ostin reilumman satsin Castrolin Magnatecia ja vaihdoin. Lähellekkään kuutta litraa ei tullut ulos, eikä tikkukaan juuri kastunut, joten enteili _isoa_ öljynsyöntiä, otti vähän pattiin siinä vaiheessa.
No, Magnatecit sisää ja kauhistelua kun 0,6 litraa meni 15tkm vaihtovälillä. Ei ole tikkuun tottunut katsomaan tuona aikana aikaisemmin.
Nyt on ajettu 4 tkm toisen vaihdon jälkeen ja yhtään ei ole tikusta häipynyt. Eli helpotuksen huokaus loppujen lopuksi, näyttäisi toimivan tuo öljy tässä autossa :)
Comment
-
Kävipä niin että viime syksynä vaihdettiin LongLifet (oletin että aiemminkin olisi ollut), ja ne lorahti alarajaan alle kahden tuhannen kilometrin. Ensiapuna, tien päällä, litra normaalia (0-50W) ja myöhemmin pikkuisen LongLifia päälle (rajaan saakka).
Loppui syönti, ja nyt myöhemmin selvisi että LongLifeä on käytetty pääsääntöisesti vm. 01 lähtien... (ja mulla on 00vm)
No eivät "tienneet" tai ajatelleet huollossa ilmeisesti koko asiaa. Se että lisäsin litran 0-50:stä riitti "paksuntamaan" öljyä sen verran että kulutus loppui siihen. Nyt ajettu jo yli 6000 km ko. operaatiosta (2000km+4000km) ja rajalle on vielä matkaa
Comment
Comment