Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 4.2 ABZ 1996, loota vuotaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 4.2 ABZ 1996, loota vuotaa

    Hei,

    Harkitsen kyseisen vaunun hankintaa, mutta öljyä vuotava vaihdeloota arveluttaa. Osaako joku sanoa paljonko tuommoisen vaivan korjauttaminen suunnilleen kustantaa? Vuotokohtaa en sen tarkemmin tiedä. Lootaan on laitettu turbiini uusiksi, mutta tuskin aivan lähiaikoina, kun kerran vuotoa on.

    Myös kuulemma tutisuttaa hieman jarrutuksessa, epäilys ilmeisesti kohdistuu kuskin puolen taaempaan alatukivarteen. Tämä ei käsittääkseni hirveän kallis fiksattava ole?

  • #2
    Olishan se ihan hyvä tsekata mistä se laatikko öljyä vuotaa. Öljypohjantiiviste on suhteellisen helppo korjata. Tämän päivän hintaa en sille tiedä, mutta aikoinaan se jo makso jonkun 70e. 4 vaihteisen lootan kohdalla joutuu ottaa pakoputket alas, mutta se ei ole iso murhe. 5v loota tuli muistaaksen vasta -97 malliin ja siinä saa pohjan helpommin irti.

    Laatikkoöljyt menee uusiksi ja suodatin kannattaa vaihtaa samalla. Hinta riippuu ihan missä teettää, jos teettää ja onko omat osat. Tarvikkeena on saanut edullisemmin osia.

    Sittenhän siellä voi vuotaa myös perän stefat tai vetoakselien laipat. Niitä en ole joutunut vaihteleen joten ei tietoa mimmonen homma.

    Comment


    • #3
      Ei ole paha homma kumpikaan, tunnin kahen näppäys kardaanin stefan vaihto. Pari-kolme pyörähtää etuperän stefojen vaihtoon.

      Mutta jos vuotaa turbiinin stefa niin se onkin sitten vaivalloisempi homma.

      Comment


      • #4
        Pitää kysellä illalla tarkemmin että missä se vuoto on. Voihan se tosiaan tulla perästäkin.

        Toinen selvitettävä asia on se, milloin turbiini on vaihdettu ja missä ja tehtiinkö loodalle tuolloin mitään muuta.

        Käsittääkseni lootaremppa voi paisua osineen ja töineen likelle 3 kiloeuroa jos sieltä paljastuu kunnon ongelma. Näin siis mikäli turbiini on ok.

        Comment


        • #5
          Recrolla täyshaalaus lienee tuohon vajaa 3ke. Onhan noissa laatikoissa ollut jonkun verran ongelmia.

          Comment


          • #6
            Näin näyttäisi Recron hinnat menevän juu. Vaimon puolen suku on Latviasta, joten se reissu olisi majoitusten osalta ilmainen, mutta onhan tuossa silti aika paljon potentiaalista maksettavaa. Vaikuttaa ainakin siihen, mitä olen koslasta nyt valmis maksamaan, jos laatikkoremppa näyttää hyvinkin todennäköiseltä.
            Viimeksi muokannut Boucicaut; 18.8.2014, 14:04.

            Comment


            • #7
              2178 €oli 5hp 19 fla kunnostus irroituksineen viime viikolla. 100000km /24kk takuu

              Comment


              • #8
                Jatkan vielä tätä aihetta. Tietääkö kukaan pystyykö mahdollista akselin kieroutta tai etulaipan vääntymistä tsekkaamaan koeajossa? On mahdollisuus laittaa auto nosturille, mutta tuskin mihinkään purkuhommiin.

                Tarkennus: akseli siis tarkoittaa turbiinille tulevaa laatikon akselia, ei kampiakselia.
                Viimeksi muokannut Boucicaut; 19.8.2014, 13:45.

                Comment

                Working...
                X