Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8:n (PT) lämpöongelmia(Oli: Varaosia V8 3.6:een?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8:n (PT) lämpöongelmia(Oli: Varaosia V8 3.6:een?)

    Kertokaa nyt mistä voi/saa ostettua osia vm-90 V8 3.6Ltr:een???

    Motonetillä näyttää olevan kohtalaisen hyvät valikoimat A8:iin...
    Viimeksi muokannut arto s; 19.8.2014, 09:46. Perustelu: Otsikkoa vähän kuvaavammaksi.

  • #2
    Marmorilta ja varaosaliikkeistä. Eli sieltä mistä kaikkiin muihinkin.

    Comment


    • #3
      Custom auto craftilta saa jotain. Tarvikeliikkeistä löytyy myös. Mitä sitten olet vailla?

      Comment


      • #4
        Mulla on tod.näk.sähköinen lisä tuuletin rikki.(se pienempi viskon vieressä)ei lähde päälle edes n.110c lämmöissä?Voihan se olla anturissakin mutta lähdin nyt liikkeelle ennalta varmaankin kalliimman ja vaikeammin löydettävän mukaan,VAI tietääkö herrat onko toi noin korkea lämpötila normaali?Auto ollut minulla vasta 3 viikkoa..

        Comment


        • #5
          Eikös se ole ilmastoinnin flekti ja ei pyöri varsinaisesti moottorin lämpötilan mukaan. Lähtee kyllä pyörimään apuflektinä, jos on todella kuumat olot, mutta normikäytössä ei pitäs juuri tarvita. Muuten se elääkiin elämäänsä Ilmastoinnin ohjaamana

          Visko riittää yksistää jäähdyttämään moottorin. Olisko sulla ennemmin Visko rikki, jos lämmöt pääsee 110 pintaan?

          Comment


          • #6
            Kyllä se on varmaankin viskossa se vika.Täytyy nyt minun kuitenkin olla "astetarkka" eli ei ne lämmöt nousseet niinä kovina helle päivinäkään yli 105 asteen ja kaupunkiajossa.Kyselin vaan juuri siksi kun aiemmissa neloskoneissa normilämmöthän on yleensä 82-90 asteessa...Ootko sitä mieltä että tuon edelleisen tiedon luettuasi noi lämmöt olisi liian kovat käyttölämmöt?

            Comment


            • #7
              88-92 asteen termari pitäs löytyä V8 nokalta kuten muistakin.
              Muisti vähän on hapero noiden kasien suhtee, koska edellisestä on jo tovi vierähtänyt, mutta silti muistikuva on jotta lämmöt voi nousta yli 90 jos on todella kuuma ilma.

              Ei ole vikaa jäähdytyksessä, jos lämmöt pysyy 90 tuntumassa näillä viileämmillä keleillä. Visko kyllä voi vanhuuttaan jo vähän temppuilla. Jotkut on onnistut elvyttämään sen vaihtamalla sinne öljyt. Kylmänä sen pitäs pyöriä vapaasti ja lämmetessä se nappaa kiinni.

              Comment


              • #8
                Ok,aloitetaan tolla termarin vaihdolla joka olisi ollut muutenkin ensimmäinen ja se halvin vaihtoehto, katsellaan ja kuulostellaan kiitos vastauksista.

                Comment


                • #9
                  Tervetuloa vaan senaattorilötköilijöiden pariin.
                  Palatakseni tuohon alkuperäiseen kysymykseesi varaosista, täältä foorumilta löytyy yllättävänkin hyvin käytettyjä osia. Tietysti ihan kaikkia ei löydy, mutta kysellä kannattaa.

                  Comment


                  • #10
                    Kokeile nyt ensin antaa suoraa 12v tuulettimen liittimeen.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja KVESI
                      Sehän on se pieni lisätuuletin,eikö?ja se on omastakin mielestä nyt tutkittuani asiaa hieman ilmastoinnin flekti joku sanoi että se kyllä kytkeytyy viskon vierelle puhaltamaan avuksi todella kovissa lämpötiloissa,vaihtoehtoja näyttää riittävän.Osaatko sinä sanoa missä lämpötilassa sen pikkuflektin pitäisi kytkeytyä viskon avuksi???
                      Sehän on se pieni lisätuuletin, eikö? Se on omastakin mielestä, nyt tutkittuani asiaa hieman, ilmastoinnin flekti. Joku sanoi, että se kyllä kytkeytyy viskon vierelle puhaltamaan avuksi todella kovissa lämpötiloissa, vaihtoehtoja näyttää riittävän. Osaatko sinä sanoa, missä lämpötilassa sen pikkuflektin pitäisi kytkeytyä viskon avuksi???
                      Viimeksi muokannut arto s; 19.8.2014, 09:49. Perustelu: Fooruminatsin kielikoulu. Tekstiä hieman luettavammaksi.

                      Comment


                      • #12
                        En muista sanoa, missä lämpötilassä ilmastoinnin flekti starttaa, mutta sen pitäisi pyöriä ensimmäisellä nopeudella aina kun kompressori on päällä. Toisin sanoen, jos ilmastointi on päällä, flektin pitäisi pyöriä.

                        Jos näin ei ole, vika voi olla anturoinnissa, flektissä tai ohjainpurkissa (ilmastoinnin ohjainpaneli). Onko autosta luettu vikakoodeja? Sieltä voisi saada vinkkiä.

                        Comment


                        • #13
                          Olikoha -90 vuosimallissa jo "uudempi" ilmastointi. En tuota "vanhaa" tunne, mutta uudemmasta saa ilmastoinnin koodit pihalle paneelista.

                          Mulla ei ole viskoa ollenkaan enään käytössä tuossa C4 A6:ssa ja ilmastoinnin flekti hoitelee jäähdytystä automaattisesti. Dieselissä ei noita lämpöongelmia kovin helposti tulekkaan, mutta flektin toiminta on hyvin todennäköisesti samaa kuin V8:ssa.

                          Comment


                          • #14
                            Vanhastakin näytöstä saa koodit ulos, en nyt tosin muista äkkiä millä näppäinyhdistelmällä. Ohjeet makaa auton kontissa ja auto harrastetallilla.

                            Comment


                            • #15
                              http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

                              Comment


                              • #16
                                Varaosia voit ostaa esim.

                                www.spareto.com
                                http://speed-autoteile.fi/
                                http://www.quattro-zentrale.com/shop/
                                http://autopartsmarket.fi/
                                http://alvadi.ee/
                                http://www.autogeiz24.de/
                                http://www.autoihinvaraosat.fi/


                                Ja omien kokemuksien perusteella tuo kone ei lämpeä liikaa vaikka ei olisikaan sähköflektiä käytössä.

                                Comment

                                Working...