Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 päästi nesteet pihalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 päästi nesteet pihalle

    Eli tänään ajelin tuossa koulusta kotiin päin ja yhtäkkiä alkoi nesteet kohoamaan todella nopeasti. Pysäytin auton ja menin katselemaan konepellin alle ja nesteethän sieltä pihalle oli tullut. Tarkemmalla vilkaisulla en löytänyt mitään irtonaista letkua enkä selvää vuotokohtaakaan.
    Todennäköisesti vesi on tullut ulos paisuntasäiliön alta/sivulta, nesteen määrästä päätelleen siinä kohtaa. Eli mistähän päin mahtaisi kannattaa etsiä irtonaista letkua/vuotoa teidän mielestä.

    Jäähdytysnesteitten ei pitäisi olla jäässä, juuri syksyllä vaihdoin nesteet sinne ja pitäisi kestää -40 asti mittarien mukaan. Olen siis testannut useammallakin mittarilla sen. Mitä diagnooseja voisi vielä olla? Kannentiiviste? Vesipumppu? (vaikuttaako edes).

    Ketutus on vain kohtalainen nyt.. :(

  • #2
    Tarkista ettei vesipumppu ole antautunut sekä tarkista termostaatti, letkut ja liitokset vielä uudestaan sekä poisto-proppu.

    Comment


    • #3
      Minulla meinas tehä A4 1.6 koneella saman tempun 25 asteen pakkasessa mutta onneksi hokasin että lämmöt alkoi nousta ja lämmitys het täysille ja kurkkimaan konehuoneeseen. Syylärin alareuna ja alavesiletku kylmänä mutta ei onneksi kerinnyt kovin paljoa jäätyä. Käytin paikallaan hetken aikaan niin auto suli ja vikaa ei enää toiste ilmennyt ja just vaihdettu nesteet.

      Comment


      • #4
        Täysin mutu :Olisiko järjestelmässä ilmaa? Oireet viittaavat siihen, koska syylarin vesiletkut ovat kylmät ja nesteet on vaihdettu "lähiaikoina". Syy voi olla myös jumiuttaneessa termarissa jota en usko.

        Comment


        • #5
          Itse asiassa nyt kun auto on huollosta tullut, oli syy sitten että termari olis jumissa.. En nyt oikein ymmärrä tätä hommaa, mutta eipä voi mitään. Ainakin tuli asia selvitettyä.

          Comment


          • #6
            Täällä pullautti kans kaikki vedet pihalle, turbon vesiletku halki.. Nyt se tärkein kysymys: onko anturi vai mikä sökö kun ei minkään näköstä merkkivaloa antanut kun nestesäiliö oli melkein tyhjä? Lämmöistä vaan huomasin että kun alkoi vähän nousta että joku hämminki nyt on. Vikakoodeja ei ole ainakaan mistään antureista..
            Viimeksi muokannut bonus; 4.7.2010, 22:37.

            Comment


            • #7
              Voi eemeli, sielä olikin vakavampaa mitä luulin. Lohkon kyljestä tuo putken pätkä, mihin vesiletku tulee, niin mennyt juuresta poikki.. Nyt ois isot neuvot kalliit miten tuohon saadaan uus putki? Kellään muulla vastaavaa sattunut? Tuo on ilmeisesti jotain vähän pehmeämpää materiaalia, kuparia tai messinkiä?
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Jos tonne mahtuu kierteen tekemään niin ton tyylinen letkunippa sinne.

                Comment


                • #9
                  Homma jo selvä, sain kaivettua sen tyngän pois lohkosta ja ostin saman kokosta kupariputkea, tein sopivan pätkän ja löin paikalleen. Tuli hyvä. Putkeen tuli samalla sopiva huullos kun vasaralla hissukseen naputti sisään. Mikseivät tuommosta nippaa ole jo tehtaalla laittaneet, kysynpähän vaan? :)

                  Comment


                  • #10
                    Mistäs olette vesjletkuja hommailleet? Mikähän marketti olisi sellainen jonne vanhan osan kanssa marssisi ja ostaisi vastaavan uuden? Varaosanumeroita antaa kaksi: 048121063 ja 058121063. Mikä lie ero noissa? Letku ja liittimet pitää vaihtaa, kun siltä seudulta vuotaa kuin seula. Ei kyllä letku ole irronnut, mutta vuotaa nopeasti sieltä kun kone käynnissä. Ei viitsisi purkaa ennenkuin uusi letku on/ paikka tiedossa mistä letkun saa hyllystä. Ideoita?
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Huomenna tarkoitus polkea isolta kirkolta Keski-Suomeen. Siellä paikka korjata kiesin vuoto. Pitää vain pysähdellä tasaisin väliajoin lisäilemään vettä. Mitä täydempi nestejärjestelmä on, sitä suurempi paine ja suurempi vuotonopeus. Ei kai suurta hätää ole, jos vaan seuraa lämpöjä ettei ne nouse liian suureksi?

                      Comment


                      • #12
                        Ei kai siinä sen kummempaa ole. Pidät vain huolen ettei vesi lopu tai kone ylikuumene.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Audiowille Näytä viesti
                          Mistäs olette vesjletkuja hommailleet? Mikähän marketti olisi sellainen jonne vanhan osan kanssa marssisi ja ostaisi vastaavan uuden? Varaosanumeroita antaa kaksi: 048121063 ja 058121063. Mikä lie ero noissa? Letku ja liittimet pitää vaihtaa, kun siltä seudulta vuotaa kuin seula. Ei kyllä letku ole irronnut, mutta vuotaa nopeasti sieltä kun kone käynnissä. Ei viitsisi purkaa ennenkuin uusi letku on/ paikka tiedossa mistä letkun saa hyllystä. Ideoita?
                          04.. letku on 90 astetta. 05.. letkussa kulma on vähän suurempi, luokkaa 110 astetta.

                          Comment


                          • #14
                            Teppo vastasikin, että 058 on bensakoneisen ja 048 dieselkoneisen.

                            Aina kun pysähtyy, niin silloin syttyy jäähyvalo ja vuoto on kovempi. Ajaessa nesteet tuntuvat pysyvän paremmin sisällä. Olisiko niin, että tuolloin nesteet kiertää eikä vuoda niin helposti?

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä vuoto loppui letku vaihtamalla - siitä kohtaa. Pitkän, yli 300km ajon jälkeen vuoto jatkuu muualta. Vahva epäilys, että järjestelmässä on nyt liian kova paine ja vedet tulee aina heikoimmasta kohtaa ulos. Paisarin korkki vaihtoon vielä tänään, jospa auttaisi. Näkeekö rikkoutumista ulkoapäin? Vaihdan joka tapauksessa kun maksaa alle 10€.

                              Comment


                              • #16
                                Eipä auttanut korkin vaihto. Eli siis järjestelmä kerää painetta rankasti. Öljyä löytyi paisarista 1cm kerros. Koska kyseessä 380tkm ajettu 1.8tq, niin tälle ei aleta tekemään suurta kansiremppaa, kokeillaan ennen laitteen hävittämistä tätä ihmeainetta: http://www.steelseal.fi/osta-steel-sealia-tasta

                                Comment


                                • #17
                                  Tuo kuulemma toimii hyvin. Mielenkiinnolla odotan tuloksia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Toimitus pelasi ihmeellisesti, muutama tunti tilauksesta niin oli jo paketti oven takana (sunnuntaina!). Huomenna laitan aineet sisään. Pitää tyhjentää ja pyöräyttää vedet kerran läpi. Lisätä sitten jäähdytysneste ja Steel Seal vasta lopuksi. Kirjoitan tänne kuinka kävi. Suomeksi kirjoitettuja kokemuksia aineesta ei oikein netistä löydy.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Aamupäivähän siinä meni. Tein kyllä kaikki ohjeen mukaan, mutta 2km ajolenkin jälkeen oli jo öljyä paisarissa. Mahdollista toki on, ettei huuhtelu onnistunut kunnolla, mutta lähes 8l kierrätin vettä koneessa. Samoista paikoista vuotaa vettä edelleen, eli painetta liikaa järjestelmässä on. Tarkkailen tilannetta vielä, muttei tainnut auttaa. Se taas alkoi ilmeisesti iänikuinen nettiauton selailu ja tämän Audin purkaminen prokkikseksi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Huomasin tuon saman tökötin paikallisen hyllyssä. Kiinnostaa miten käytännössä tuosta onnistuu saamaan rahat takaisin, jos aine ei tepsikään. Pitäisi kokeilla vastaavaa ihmeainetta traktorin lohkon halkeamaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ehkä se ei auta ihan hetkessä?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Samaa mietin, jos sillä ottaa aikansa asettua ja kovettua. En jaksa edes alkaa periä rahoja takaisin, jos ei toimi. Silloin pitäisi pyytää lausunto joltain korjaamolta kansiviasta ja toimittaa se ko. firmalle. Paljon tuolla englanniksi ainetta käyttäneet kehuvat. Ja monia testejä se on voittanut... Lentokonekin tuolla aineella on kerran korjattu sivujen mukaan :D

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tuulilasin Tapio Keronen oli kysy-palstalle todennut, että pettänyt kannentiiviste aiheuttaa vain harvoin sen että öljyä pääsee paisariin. Öljy kyllä näyttää normaalilta moottorin puolella. Täytyy hakea mittari motonetistä ja katsoa paineet tulpanreiistä. Voisikohan öljy paisariin tulla muualta? Auto ei oireile ajossa, vaan vuotaa vain tuota jäähynestettä

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kyllä niitä tapauksia on jossa kannentiiviste vuotaa öljyä paisariin ilman muita oireita. Toinen paikka jossa voivat sekoittua on öljynjäähdytin, senhän voi letkulla ohittaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Puristuspainemittaus tuskin kertoo mitään, kun ei se paljoa voi vuotaa noilla oireilla. Pakokaasuanalysaattorilla voi mitata jäähdyttimestä HC-pitoisuuden. Se kertoo, jos sylinteristä pääsee paineet karkaamaan jäähdytysjärjestelmän puolelle. HC-pitoisuus pitäisi olla sama tai alhaisempi kuin mittaustilassa oleva pitoisuus.

                                                  Audi kun on kyseessä, niin se voi vuotaa mitä vain, mistä vain ja mihin vain. Yhdessä Audissa vuosi taka-akseli glykolia ihan lorinalla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jaa, tuo kuulostaa jo hieman erikoiselta. Oliko siinä nestejäähdytetty taka-akseli?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Lämppärin kenno vuoti pelkääjän lattialle, josta neste kulkeutui helmakotelon reunaa pitkin taakse ja sieltä sitten tukivartta vai ABS-anturin johtoa pitkin valui taka-akselin alle. Nestettä tuli ihan tasaisena liruna ja se oli ihan selkeästi jäähdytinnestettä. Hetken aikaa sai raapia päätä, että mitä v****a :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eipä ollut apua Steel Leakista ainakaan tässä tapauksessa ainakaan... oireiden jatkuessa samanlaisina.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pirulainen. Nyt Audilla muutamana päivänä ajanut, vuoto näyttää loppuneen eli onkohan sittenkin Steel Leak auttanut. Osaisiko joku osaava, kykenevä katsella HC-pitoisuuksia? Kaljaa/kahvia voin tarjota vastineeksi :D

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tästä testistä on kulunut jo melkein vuosi niin mielenkiintoista olis kuulla onko auto edelleenkin toiminut? Steel Leakin ansiosta tai siitä huolimatta... :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X