Minkälaista kytkinpakettia suosittelette tai ootte laittanut kokoonpanolle K04,isompi pakosarja, isommat suuttimet, downpipe sun muut hilppeet? Kestääkö tuo AEB:in vakio yksmassa vauhtipyörä, riittääkö jos pelkästään laittaa vähän järeämpää asetelmaa ja levyä?
Ei kai yksmassa vauhtiksessa niin isoa ongelmaa ole ollut kuin kaksoislimpussa?
350Nm ja tuplalimppu pitää (AFN) kun ei polje isoilla vaihteilla lappua lattiaan alle 3000rpm. Kytkin on toki mallia riittävä.
Mulle vaihdettiin Tepon sarja pari viikkoa sitten ja nyt on alkanut valuttaa öljyä? auton alle. Onkohan tuossa kytkimen vaihdon yhteydessä jotain semmoisia yleisiä paikkoja mistä mahdollisesti alkaisi kytkimen vaihdon jälkeen vuotamaan, tiivisteitä tmv. ?
Itsellä on alkanut vakiotehoisessa 1.8tq:ssa kytkin välillä luistamaan. Ilmaantuu ainoastaan moottoritieajon jälkeen (eli lämpimänä) maantielle kiihdyttäessä 3. ja 4. vaihteilla alle 3krpm. Painelaakeri on ääntänyt jo pidemmän aikaa, mutta luistaminen vasta nyt pari kertaa ilmaantunut.
Auto on siis vielä vakio, mutta jos nyt kytkimen vaihtaa, niin sen jälkeen voisi lastuttaakin.
Kysymys siis kuuluu, kestääkö dieselin (AFN?) vakiokytkin tuplamassavauhtiksen kanssa pitkässä juoksussa 1.8t+lastuvirityksen tuomia vääntöjä? Homman joutuu teettämään pajalla, niin mieluiten sitten kerralla kestävä paketti. Ei viitsisi kuitenkaan liikaa kytkimestä maksaa, kun ei suurempia virityssuunnitelmia ole. Ja jos jollain on heittää YV:llä tai tähän ketjuun tuon dieselmallin kytkimen osanumeroa (painelaakereineen kaikkineen), niin olisin kiitollinen.
Onko kukaan siis laittanut tuollaista AFN/AVG-dieselin kytkinpakettia bensakoneiseen autoon? Itsellä moottorikoodi APU ja tarvitsisi tietää käykö tuo suoraan paikoilleen. Tai ylipäätään jonkun muun koneen kytkin, joka olisi kestävämpi kuin vakio? Jostain luin, että AWX:n kytkin kävisi tuohon.
Alemman linkin takana oleva paketti sen tilasin mutta myyjä sanokin että se ei käy mun autoon ja tarjosi tuota ylemän linkin takana olevaa ylemmässä levyn halkasija on 228mm ja linkin takana 240mm .ylemmän linkin takana kun klikkaa pääsee tarkempiin tietoihin ja siellä kohta käytetään autoissa niin siellä ei ole tuota mun autoa kaikki on 1.9 koneella olevia, mutta alemman linkn tarkemmissa kohdassa sopii autoihin niin siellä on toi mun auto ja farkku eli kumpu on oikea paketti? Itsen en tiedä kun eka audi mulla. kone on ACK
Jo muinaiset roomalaiset tiesivät haukkua audin kytkimen "tuntumaa". Monen threadinkin mukaan monet pitävät ominaisena kytkinpolkimen suppeaa käyttöaluetta ja omaan mieleen poljin ottaa todella ylhäältä. Oman kulkineen (B5 1.8 apt)kytkin ei ole loppu, vaan tuo "ominaisuus" ottaa päähän vanhaa tippimiestä. Kuinka tuohon saadaan ajettavampi poljin? Pedalboxia en vielä ole iskemässä kiinni, mutta aloitetaan nesteiden vaihdolla. Onko asialla jo pioneeria, joka olisi "säätänyt" polkimen aluetta ?
Comment