Nostetaas. Eli puoltoista vuotta kesti kytkin ekasta kolmosen luistosta. Pari ratapäivää oli välissä eikä säälitty. Sillon tällöin luistanu kolmosella kun kierrokset alhaalla ahdot tapissa. Tällä viikolla luistoo alkoi löytymään myös kakkoselta, joten uutta tilalle. Laitoin Sachsin vakiopaketin, luulisi kestävän koska alkuperäinenkin kesti vakiona 142000km + 30000km lastulla. Vauhtipyörää en vaihtanut koska ei ole jurinoita tms. Eli ei oo vielä hirveetä kiirettä vaihtaa kytkintä jos vähän alkaa luistelemaan!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 uusi kytkin
Collapse
X
-
Olisi tarkoitus vaihtaa profiilin autoon kestävempi kytkin.
Mitä pitää ottaa huomioon vaihtoon ryhdyttäessä? Mahtuuko laatikko vaivatta ala kautta tulemaan pois?
Muutenkin olisi hyvä kuulla kommenttia asiasta joltain joka ón vaihtanut joskus kyseiseen a4 quattroon kytkimen.
Uusi kytkin tulee olemaan todennäköisesti 6-lapainen sintteri ja 40% jäykempi asetelma.
Comment
-
Turboteciltä "KARALA" saa cnc konella tehtyä kiinteää vauhtipyörää +S2 sachs kytkinpakettia 240 mm vakiolevyllä.Vuosi sitten maksoi 800 euroa.Itselläni on MTM 220 satsi paikallaan,eikä luista kytkin.Kyseinen paketti käy pitkittäiskoneisiin,esim AEB
Prkl kun ATJ on B5 4-syl TDI PD vehkeissä vain quattrossa, ja ne ovat aika harvinaisia.Siinä olis 240 millinen vakiona...=)
Comment
-
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RA...spagenameZWDVW
Vähän olen tuollaista suunnitellut omaan a4 quatroon. Onko kellään kokemusta tai tietoa kyseisestä valmistajasta?
Comment
-
Ei paha hinta.Googlettakaapas joku kokemuksia.
Kiisselin kaksoismassalimppu ongelmaa tuo ei poista...
edit:Tuossahan tuommoinen olisViimeksi muokannut kontio; 2.4.2008, 20:41.
Comment
-
Niin mutta tuossa kyseisessä paketissa yksi ongelma sintteri levy ja sitä en halua ku auto joka päiväisessä käytössä ja sitä ajaa naisen puole myös niin pitää ajatella sitä myös. Onko vm-95 Aeb koneessa myös muuttuva vauhtipyörä? Ja kannattaako se myös vaihtaa kytkimen uusiessa? Autolla ajettu 225t km.? Oireena on ettei kestä nopeita vaihtoja niin alkaa luistamaan.
Comment
-
Mulla on asennettavana toi Karalan kytkinpaketti+vauhtipyörä ja tuli ongelmia.
Korjaamolla vaihtoivat sen ja laittoivat laatikon kiinni, mutta eivät saaneet työsylinteriä paikalleen.
Kyseinen setti on kuulemma paksumpi kuin orginaali ja sen takia työsylinteri ei mahdu menemään paikalleen. Se tappi mikä painaa sitä käpälää on liian pitkä.
Soitin Karalle ja varmistin sopivuuden. On kuulemma asennettu noin 60 kymmeneen samanlaiseen autoon, eli profiilin kulkineeseen.
Tänään irroittivat laatikon uudestaan, ja soittivat, että tilataanko alkuperinen vauhtipyörä+ kytkinpaketti n. 1300?, koska tämä Karalan paketti ei käy minun autoon. Olivat tarkastaneet varaosa numerot, mitkä eivät tietenkään täsmää vaan viittaavat -90 luvun alun Audiin, eli ihan väärät osat. Yritin selittää, että tämä paketti on nimen omaan tehty tähän autoon, vaikka ne varaosa numerot muuta väittääkin.
Onko kukaan asentanut tota Karalan settiä itse ja oliko ongelmia?
Voiko tossa kytkimen asennuksessä kämmätä niin, että se ei istu sinne kunnolla, esim. kytkinlevy väärinpäin?
Kun ei millään viittis ostaa tota niitten tarjoamaa pakettia ja maksaa vielä laatikon asennus kahteen kertaan, jos niillä on tullut asennuksessa joku moka.
Comment
-
Q saattaa olla vähän työläämpi,kun on kardaani tiellä mutta moottoriin ei mielestäni tarvi koskea, eli jos väittävät että "paljon työtä,moottori pitää irroittaa" niin ei pidä paikkaansa.
Vetarit ja kardaani irti lootasta, loota irti kiinntyksistään, loota taaksepäin irti ja kytkin tullee mukana?
Comment
-
Kyllä Karalan paketti kävi minulle heittämällä paikalleen,ainoastaan vp:n pultteja piti lyhentää.Oli kiire saada Audi liikenteeseen ja kivijalkatalo "Laakkonen Joensuu" oli kiinni.Ilmeisesti kiinteällä vauhtipyörällä olevien audien pultit käy suoraan tuohon pakettiin.Omassa Audissa on periaatteessa MTM 220 satsi paikallaan.Audi on päivitetty MTM 210 sarjasta laittamalla 3 tuuman DP ja loppu putkisto 2,5 tuumaa Dog Poverilta.Kytkin ei luista yhtään.Autona on B5/TQ 1,8 vm.97
Comment
-
Mites toi kontion linkki tonne ebay:n, tuo F1 RACING STAGE 3 CLUTCH & FLYWHEEL - AUDI A4 1.8 TURBO ?
Mutta mitäs hemmettiä kun: 1996 - 2000 Audi A4 (1.8L Turbo, all model including Quattro), en löydä mistään tuohon -95 malliin kytkintä. Onko noilla nyt sitten mitään eroa?
Olisi Kohtuullisen halpa jos siinä tulee tosiaan tuo asetelma, levyt ja vauhtipyörä? Pitäisi vaan laittaa tilaamaan joku kuka on ennenkin tuolta tilannut.. :)
T. Idiootti
Comment
-
Tervehdys kaikille!
Kaivoin vanhan aiheen taas esille, sillä yritän tässä auttaa vaimon veljeä hädässä, joka kaipailee uutta kytkintä A4 B5 1.8T -00 autoonsa. Olen lueskellut näitä kytkinaiheita useita tunteja ja selannut Sachsin webbikataloogia osanumeroita vertaillen, mutta en ole saanut selkeää vastausta mikä on se oikea kytkin, jos halutaan hieman vakiota järeämpi versio kestämään tulevaa konetehon muutosta.
Sachsin varaosanumeroita selaamalla on selvinnyt seuraavaa:
1.8T 132Kw (12/1997 - 11/2000 moottorityyppi AJL)koneessa on sama kytkinpaketti, kuin 110Kw versiossa.
1.9TDI 81Kw (10/1995 - 11/2000 moottorityyppi AFN/AVG)koneen parina on kytkinpaketti, jossa on sama paineasetelma, kuin 1.8T:ssä, mutta kytkinlevy on eri. Myös vauhtipyörä on erilainen.
1.9TDI 85Kw (03/2000 - 11/2000 moottorityyppi AJM) koneessa on sama vauhtipyörä, kuin tuossa edelisessä TDI:ssä, mutta siihen varmat yhtäläisyydet loppuvat. Tässä koneessa olisi eniten vääntöä jo vakiona ja jos edellisen koneen vauhtipyörä on sama, niin periaatteessa paineasetelma sopii myös tuonne bensaturboon. Mutta mitkä ovat sitten vauhtipyörien erot bensan ja diiselin välillä ja onko paineasetelmassa ulkoisia muutoksia? Entäs kytkinlevy?
Kaikissa edellämainituissa kytkinsarjoissa on samat booritukset kytkinlevyssä, sama painelaakeri ja sama silmälaakeri.
Tarkoituksena ei ole lähteä vaihtamaan vauhtipyörää kiinteäksi, vaikka se joidenkin mielestä olisi helpoin tapa saada lisää kestävyyttä. Tarkoitus on minimoida kustannukset pelkän kytkinpaketin vaihdolla.
http://webcat.zf-trading.com/
Tässä linkki Sachsin kataloogiin, jos joku haluaa tutkia asiaa.
Comment
-
Juu 228 millinen on. Kyllä tuo asetelma pitäisi ja levy toimisi, ei siinä mitään ongelmaa mutta kun tuohon ei saa sovitettua kiinteää vauhtista niin pitää heivata tuo sinänsä hyvä asetelma mäkeen ja laittaa S2 levy+asetelma+1Z kiinteä limppu.Sehän riittää sitten vaikka 11 sekuntiin vartilla...
edit Tuo siis vaatii myös uudet reiät vauhtikseen...
OT:
Juu, ATJ koneinen 6v Quattro sedan olis toivelistalla, ässän nahkapenkeillä jne mutta ovat aika nihkeässä tällä planeetalla...
Comment
-
Sanokaas nyt kun duoda duoda..
Oon meinannu laittaa vähä järeemmän asetelman, uusia levyt ja viedä Hariselle säädettäväksi, kytkimen sen takia kun kaikki niin uhkailee että se ei ainakaan kauaa kestä lastuttamista, joten ei tarvisi sillä vaivata päätänsä jos vaihtais samantien. Mutta miten on, kannattaako se kytkin laittaa vai viedä vaan sinne säädettäväks ja toivoo että kytkin kestää?
Tosiaan kun tässä opiskelija budjetilla paiskotaan meneen niin ei ihan hirveesti viittis "turhia" osia ostella. :)
Comment
-
Vähän riippuu paljonko sieltä ulos ottaa, mutta sanoisinko että Hariselle on turha viedä jos kytkintä ei vaihda.Ts menee säätörahat hukkaan jos ei voi ottaa irti kun miedot lisätehot.Ei sillä,että muutenkaan kaikkia kannattaisi irti ottaa mutta kyllä 190hp/320Nm on mukavampi luku kuin 170/270...
Ennemmin joku PSI:n boksi ebaysta vakiokytkimelle, sen saattaa vielä kestääkin.
Multa vapautuu kesän aikana Sachsin race engineering levy+asetelma kun tulee S2 paketti tilalle vauhtiksen takia...SRE kestää 500Nm.Vauhtis ongelmaa ei bensakoneissa pitäis olla.
Lähtee sopuhintaan, ja sopii 228 milliselle levylle suoraan.
Comment
-
Comment
Comment