onko se ihan normaali ääni tässä 2.5 V6 ku ilman putsaria vähän raottaa niin kuuluu semmonen puputus tasaseen? Ja mikähän lienee kun varttitankki ainetta jäljellä alkaa hehkun merkkivalo vilkkua(moottori häiriö) ja nykii. Sitten ku sammuttaa niin ei enää käyntiin ennenkuin laittaa lisää ainetta tankkiin. Miksihän se ei ota hankkia tyhjäksi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 TDI V6 käyntiääni
Collapse
X
-
Tuosta imuäänestä en osaa sanoa mitään tarkempaa. Minkälainen ääni? Jonkilainen lotkotushan tuosta kutosen imuäänestä tyhjänäkäynnillä tulee kun ilman suodatinta käyttää. Kuinka tyhjäksi se tankki menee? Älä päästä liian tyhjäksi, jottei hörpäää ilmaa. Jos nyt en ihan väärin muista niin noissa kutoskoneisissa saattoi olla sellainen softaus että ei päästä tankkia kuivaksi, vaan sammuttaa moottorin tai ei anna käynnnistyä. Tuo vp44 (syöttöpumppu) kun on tosi kranttu ilmalle ja hajoaa helposti jos kuivana pyörittelee. Voihan siellä olla vaikka tankin määräanturi sökö ja antaa eculle väärää tietoa. Laitapas ihan ekana vikakoodit lukuun kerran sellaisia on niin loppuu tää arvailu.
-
No siinä vaiheessa ku se polttoaineen saanti tuntu loppuvan niin tankkiin meni 40 litraa. Eikös näissä vissiin 60 tankki ole? Koho ainakin tuntu liikkuvan normaalisti ja viisari seurasi johon liikettä kun sinne tankkiin kurkkasin. Mut pitää käydä luetuttamas ne vikakoodit jos niistä sit jotain selviäis.
Comment
-
Tankin määrä anturi hajallaan tai kanittaa jotenkin ettei pääse alas asti, a4 on kumminkin vain yhdellä anturilla jos en väärin muista. Ohjelmallista sammutusta ei ole eli kulkee niin kauan kun ainetta tankista on saatavilla, moottorihäiriö valon (hehku) on sytyttänyt ainakin itsellä yhdessä a6 versiossa kun toinen tankin määrä antureista hajosi niin aine loppuikin jo vähän alle puolessa tankissa (tankki oli tyhjä).
Puputusta taitavat pitää kaikki, ainakin nuo mitä itsellä on niin ilman ilmanputsaria kuuluu selkeä puputus mainen imuääni sekä kutosesta että nelosestakin. Olettanut olen että ääni kuuluisi egr venttiilistä mutta puputtaa vain vaikka kyseinen venttiili on tulpattunakin.
Edit. ehditkin antaa lisää tietoa, oiskohan imupuoli tankissa syytä tarkistaa, jos ei enempää mene kerran ainetta.Viimeksi muokannut sfk78; 10.8.2014, 11:34.
Comment
-
Elikkä puputus on normaali ääni.. Hyvä niin.
Siellä tankissa näky olevan sellanen putkiviidakko että hankala kyllä saada selkoo et mikä menee mihinki ja mikä virka niillä on? Kuinka tärkeää on että korkkia paikalleen laittaessa se paluulinjan putki menee siihen letkuhässäkässä olevaan liittimeen? Ja mikä tarkotus sillä on? Purkaessa huomioin että se ei ainakaan silloin ollu siellä liittimessä.
Vikakoodit yritettiin lukea mutta linkki virhettä herjasi vaan kokoaika. Että eipä onnistunu sekään.. Sitten huomioin että kaikista moottoriohjauksen sulakepaikoista oli sulakkeet pois. En tiiä miksi tai tarviiko niissä ollakkaan?
Reilun viikon oon omistanut audin ja tuntuu että ei nyt ihan ruususesti oo tämän merkin kanssa yhteis elo alkanu sujumaan.
Comment
Comment