Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 2.3E (NF), tyhjäkäynti puuttuu, seilaa, jne.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    typ44 2.3E (NF), tyhjäkäynti puuttuu, seilaa, jne.

    Tavallinen tarina vissiinkin, mutta kaikesta huolimatta en ole täysin samanmoisia vikoja löytänyt searchilla, josko nuo nyt koskaan samanmoisia ovatkaan, mokomat. Mutta asiaan, eli mitä kävi:

    Alkoipa lötkö sammahdella aika-ajoin esim. risteyksiin tultaessa, joskus pelasti itse itsensä käynnistyen uudelleen, joskus joutui näyttämään avainta. Harvinaista kun oli, en puuttunut asiaan. Sitten ilmaantui satunnainen kierrosten humppaus arviolta välillä 1000-2000rpm, tätä siis tapahtui esim. moottorijarrutuksella ja tyhjäkäynnillä. Ongelman tihentymisen johdosta ryhdyin "huolto"toimiin. Eli ISV irti ja putsailua sekä testailu puutikun kanssa, notta yleensä liikahtelee - tuntui toimivalta. Mitä tapahtui:

    Humppausongelma pieneni, mutta muita tuli tilalle, tai sitten mokomat vain päättivät ilmaantua samaan aikaan korjauksen kanssa. Eli: nyt auto käynnistyy kuin enkeli, aivan kuten aikaisemminkin. Kuitenkin niin, että startatessa ja koneen ollessa kylmä, elektroniikka käyttää kierrokset siellä 2000rpm paikkeilla, josta ne lähtevät laskemaan kohti tyhjäkäyntiä. Noin 1200rpm kohdalla joku tieto ilmeisesti katoaa, ja vehjes sammuupi kuin saunalyhty. Joskus jää "käymään" ~400-600rpm. Kuitenkin, kun itse pitelee kaasulla soppelisti käynnissä (muutamia kymmeniä sekunteja ~5 asteen pakkasessa), pikkaisen koneen lämmetessä alkaa pysyä käynnissä n. 900rpm kierroksilla, mutta eipä vieläkään tokkeennu toimimaan niinkuin pitäisi. Lämpöjen noustessa kohti normaalia, nousee myös tyhjäkäynti kohti 1200rpm lukemia, joka saavutetaan aikalailla samaan aikaan kun kone on normaalilämmössä. Tässä vaiheessa alkaa humppaus 1000-1200rpm välillä, tätä jatkuupi sitten vaikka maailman tappiin, enkä ole konetta myöskään saanut sammumaan noilta vaiheilta (paitsi tietenkin avaimesta:)

    Eli, kertokaapa, arvon asiantuntijat, mitä ryhtyisin mokomalle tekemään. Vuotoja ei ainakaan tähänmennessä ole imupuolelta paikallistettu, ja tosiaan tuo ISV on muutamaan otteeseen jo käytetty irti ja putsattu. Voisiko olla joku anturivika vielä muun kivan lisäksi?

    Ilmeisesti tuosta NF-koneesta ei irtoa vikakoodeja tai muita vihjeitä millään konstilla?

  • #2
    Humpaus ongelmiin en tiedä ratkaisua, koska itsellä on ollut samanlaisia jo niin kauan, et olen oppinut elään niiden kans, toimii-ei toimi-ei toimi-yrittää, sit hajos joku toinen tähdellisempi paikka!

    Nf.stä ei taida löytyä koodien lukuun muuta kuin rikkinäisiä vilkkuja,valoa..

    Comment

    Working...
    X