Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABC koneen tyhjäkäynti ongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    On vähäpäästöinen. Rajat on tyhjäkäynti/kierroksilla:
    Co2 0.5/0.3
    HC 100/100
    Lambda mitataan kierroksilla 0.97-1.03

    Comment


      Co2:lle ei ole raja-arvoa. 0.5/0.3 on CO rajat.

      Comment


        Joo näin onkin tuli laitettua vähän vääriä infoja =D

        Comment


        • audi 2.6 abc käyntihäiriö

          Kone käy lämpimänä startatessa tyhjäkäyntiä huonosti, kylmänä siis toimii hyvin. Tehot myös hetkellisesti hukassa. Vedättäessä yli 4000rpm kone herää henkiin ja toimii sen jälkeen vallan mainiosti, myöskin tyhjäkäyntiä. Tulpat, johdot, lambdat vaihdettu, katit tarkastettu. Lämpötila-anturin irrottaessa kone käy hetken hyvin. Putkessa pieni vuoto

          Comment


            Onko putken pieni vuoto ennen lambda anturia? Jos on niin sekoittaa varsin hyvin lambdaa.

            Comment


            • Vuoto taitaa olla kuskin puolella ennen lambdaa. Lambdan johdon irrotus ei kyllä vaikuta mitenkään... käynti korjaantuu lähtiessä ajamaan. Suuttimien johtoja nykiessä kuskin puolella ei ole niin paljon vaikutusta käyntiääneen

              Comment


              • Tänään huomasin moottorin sammutettua suhinaa konehuoneesta. Paikansin suhinan pääjarrusylinterin ja jarrutehostimen liitoskohtaan. Vaikuttaako tuo vuoto mitenkään käyntiin?

                Comment


                • Itse olen huomannut samansorttisen suhinan usein moottorin sammuttamisen jälkeen, mutta eipä noita käyntihäiriöitä ole, joten en uskoisi liittyvän siihen.

                  Comment


                  • Tänään se oma ratsu perkele teki nämä temput.. Kyseessä siis -92 Audi 80 Quattro 2.6 ABC moottorilla.

                    Eli kylmäkäynnistys, lämpimäksi käynti ja ajoa n. 10km jonka jälkeen kaasun noston jälkeen nykäs perkeleesti. Sen jälkeen kytkin pohjaan ja tyhjäkäynti oli 1000-2000rpm tosi nopeasti seilaten. Tätä kiusaa se teki sitten koko loppu matkan. Auto tuntui myös kulkevan raskaasti mutta se voi olla myös kuvitelmaa. Aikaisemmin on ollut sitä ongelmaa että kun starttaa lämpimällä moottorilla 15min sammutuksen jälkeen niin lähtee käymään ja sammuu heti, jonka jälkeen saa sahata hetken. Voiko olla enteilyä tästä viasta ?

                    Ropailin liittimiä ja johtoja jolla ei tuntunut olevan vaikutusta, ja mielestäni korvakuulolla käynti kuullosti korkeammalta kuin mitä jenkakello näytti. Onko selvä isv vika, vaiko voisiko joku muu aiheuttaa tämän ?

                    Comment


                    • Tuossa koneessa moni asia, tarkista imuvuodot ainakin. Koneen takana kaksi huohotin putkea, että ne on OK. Kannattaa myös käyttää akkua irti n. 10-15min. Helpoin tapa nollata asetukset, jos ISV:ssä jotain. Imusarjanpohja voi olla kans menny, mikä voi vuotaa. Hall-anturi voi olla myös, voisi viitata tuohon käynnistymiseen tai sitten sylinterit on vain vähän tukossa polttoaineesta. ABC kun on herkkä, jos sammuttaa samantien.

                      Jos tarvitset, niin mulla on käytetty ISV (alkuperäinen), pitäs toimia. Lisäksi korjaussarja tuohon imusarjanpohjaan ja käytetyt ehjät huohotin putket.

                      Comment


                      • Okei, kiitoksia tiedosta! Sellainen vika on vielä että auto ei lämmennyt kun sen ostin. Vaihdoin termarin ja lämpimällä kelillä moottorinlämmöt oli 80-90 ja sisälle tuli lämmintä. Nyt lämmöt on paikallaan käydessä ja kaupungissa ajaessa normaalit oli 80-90, mutta isolla tiellä laskee 50 paikkeille, ja silti sisälle tulee tosi lämmintä ja auto pelaa muutenkin ihan normaalisti. En jotenkin usko että olisi mittaristovikaa, mutten myöskään että termarissa olisi vikaa. Vanha termari oli vaihtaessa kolmessa osassa joten se oli kokoajan auki.

                        Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa kaikki alipaineletkut, putsata huohotinletkut sekä purkaa imusarja ja vaihtaa tiivisteet ja samalla poistaa se imuvaimennin. Siinä ohessa tulee tarkastettua se isv kanssa onko kuinka pahassa kunnossa.

                        Toivottavasti tärppää ja auto alkaa pelaamaan. Jos ei ala niin palaan asiaan :)

                        Comment


                        • Muista vaihtaa suuttimien o-renkaat samalla :)

                          En 80:sta tiedä, mutta tuo A4 kyllä pysyi ihan lämmöt ylhäällä myös isolla tiellä ja pahemmalla pakkasella. Vähän jäi alle 90C sillon kun oli ne -30C pakkaset. Viimasuoja eteen ja imuilmat konetilasta auttaa.

                          Comment


                          • Tänään vaihdoin kaikki alipaineletkut, putsasin ja voitelin kevyesti tyhjäkäyntisolenoidin ja muokkasin venttiilikoneiston huohotuksen suoraan ulkoilmaan. Täytyy vielä huomenna hommata pienet suodattimet niin saa kunnollisen tosta ratkasusta. Auto käy tosi tasaisesti nyt läpi kierrosalueen. Toivottavasti tätä jatkuu :)

                            Imusarjaa en tänään kerennyt purkamaan mutta sekin on vielä edessä. Täytyy noi suuttimien tiivisteet hommata vielä muiden tiivisteiden kaveriksi.

                            Ihmettelyä aiheutti erilainen isv mitä kuvittelin, eli tälläinen http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225...SB566qkcaQ.jpg ja sitten huohotuksen alipaineletku? Eli kaasuläpälle tulee siihen muovikoteloon molemmilta venttiilikansilta huohotusputki sekä sitten siinä kotelossa on yksi alipaine letku josta ei mitään hajua mihin se kuuluisi?

                            Comment


                            • Audi 2.6 ABC automaatti, tyhjäkäynti täristää

                              Elikkäs vika on sellainen et tyhjäkäynti on kuin traktorissa, meinaa hampaat pudota suusta kun täristää niin paljon.
                              Vika alkoi kun yks aamu syttyi öljynpaine valo ja auto sammui ajosta. Luulin jo et leikkas kiinni kun ei enää inahtanutkaan avaimesta, joten hinautin sen korjaamolle jossa olivat pyöritelleet konetta käsin ja kattoneet et nesteet on omissa paikoissaan.
                              Akun oli vetässy kuulemma vain tilttiin. Akun vaihdon jälkeen lähti käyntiin mut tärisee niin perkeleesti, mut kun hipaisee vaan kaasua niin käy ihan normaalisti.

                              Oli yhden päivän korjaamolla mut eivät löytäneet vikaa ja vcds ei anna mitään häiriötä.
                              Purin jo imusarjatkin mutta siellä ei ollut halkeamia eikä vuotoja.
                              Imuvuotojakaan eivät korjaamolla löytäneet. Tulpanjohdot ja tulpatkin vaihdoin.

                              Vcds:llä sit kaverin kanssa tutkittiin niin tyhjäkäynnillä sytytys ennakko seilaa 6-20 asteen välissä mut heti kun hipasee kaasuun niin tasottuu.

                              Sit ajaessa noin 1500-2000 kierroksen välissä alkaa täristämään ja automaatti vaihtaa jostain syystä heti isomman vaihteen päälle et joutuu melkeinpä koko ajan pakkovaihdetta laittamaan pienemmälle kun kierrokset putoo 1000 kierroksen nurkille ja meinaa tukehtua.

                              Avusta olisin kiitollinen jos jollain olisi samanlaisia kokemuksia kun tuli jo kaskokin peruttua muuten vois luiskahtaa jonkun tolpan ymparille :)

                              Comment


                              • Audi 80 tyhjäkäynti.

                                Audi 80 2.6 v6 käy tyhjäkäyntiä aaltomaisesti mut ei aina ?

                                Comment


                                • Tarkista alipaineputket, viittaa siihen aika selvästi.

                                  Comment


                                    Yksi vastaan tullut ABC-kone humppasi tyhjäkäyntiä koska akun varaus oli huono.

                                    Comment


                                    • exällä on 1.8t oleva ja siinä samaa vikaa ja nyt se on mulla vikakoodit kun oli lukenut niin oli antanu kaasuläpän väärään asentoon jumituneena nollattiin ja taas toimi, mulla omassa autossa samaa ongelmaa nyt ja käyn maanantaina lukemassa vikakoodit

                                      Comment


                                      • Audi A6 C4 2.6 ABC Tyhjäkäyntihäiriö

                                        Potilaana otsikon mukainen laite jossa lauantaina alkoi ilmenemään nykimistä ja auton tyhjäkäynnillä ollessa tuntuva hytkyntä (silleen että ukkokin hytkyy)


                                        Tehtiin alipainesysteemille savutesti joista löytyi kaksi isoa vuotoa, kaasuläppäkotelon iso tiiviste ja imusarjan alapuoli vuoti reilusti. Tulpat on vaihdettu uusiin, alapuoli tiivistetty ja iso tiiviste myöskin tilkitty onnistuneesti. Imusarjan muovit olivat täysin kunnossa ja ehjät. Katalysaattoreista toinen on ontto ja toisessa tavarat sisässä, putki ei vaikuttaisi kuitenkaan olevan tukossa, en tiedä onko vaikutusta yllämainittuun mutta on ainakin tuotu ilmi.



                                        Äskeisen koeajon perusteella nykiminen jäi historiaan mutta tyhjäkäynnillä hytkyminen jäi vielä elämään, saa voimakkaimmin esiin kun kierrättää esim. yli 2000 kierrokseen ja antaa siitä palata tyhjäkäynnille, jonkin aikaa hytkyminen tuntuu ja poistuu. Toistettavissa heti poistumisen jälkeen. Pakoputkesta kuuluu myös epämääräinen tumahtelu tämän aikana, ryyppy päällä todella selvästi eli voiko viitata kuitenkin sytytykseen? Vikakoodeja ei siis tule mistään.


                                        Seuraavaksi teemme puristuspainemittauksen josta voin informoida ellei selvä syy löydy ennen sitä.

                                        Comment


                                          Toimiiko tyhjäkäyntiluisti? Onko puola testattu, tostahan on helppo kun on wanhan liiton tulpanjohdot ja voi strobolla katsoa.

                                          Comment


                                          • Tyhjäkäyntiluistista en osaa sanoa. Puola on testattu kuten myös tulpanjohdot ja ne toimii.


                                            Mistäpäin konetta löytyy tuo tyhjäkäyntiluisti?


                                            Tyhjäkäynnillä välistä ravistaa ja silloin kun antaa kaasua niin kuulostaa siltä ettei kaikki syty mutta tasaantuu hetken kuluttua kun palaa tyhjäkäynnille tai pitää kierroksia korkeammalla.

                                            Comment


                                            • Puristukset mitattu kylmänä ja kaikissa 12.1 - 12.5 välissä.
                                              ISV putsattu ja ei vaikutusta, ei kylläkään ollut edes likainen tahi jumissa.
                                              Imuilmanlämpömittari myös testattu/putsattu ja toimii.


                                              Tyhjäkäynti tietyllä kierroksilla pysyy autoa täristävänä. Siinä käynnissä ollessa nyppäiltiin suuttimilta liittimiä irti ja vitosmukin kohdalla ei juurikaan mainittavaa muutosta tyhjäkäyntiin kuin muissa se vaikutti heti ja tyhjäkäynti meni vaivalloiseksi. Vaikka korjaamolla oli jo katsottu sytkäpuoli niin varmistetaan vielä kertaalleen kipinän tulo ja suuttimelle tuleva virta, tulpanjohdot oli kunnossa.

                                              Comment


                                              • Suuttimesta löytyi vika, purettiin toinen puoli pois ja puhdistettiin carburrettor cleanerilla suuttimet joista kyseisessä 5 sylinterissä olevassa oli heikko suihku toisesta reiästä. Suihkusta ei saanut enää "normaalia" ja varmennettiin asia siirtämällä se 4 pyttyyn johon vika siirtyi eli liittimen pois ottamalla ei juurikaan vaikutusta tyhjäkäyntiin siinä missä taas 5 sylinterin suuttimen pois otto romauttaa heti tyhjäkäynnin.


                                                Jos sinulta löytyy suutin harmaalla osalla ja koodilla 078 133 55ID saa tarjota.

                                                Comment


                                                  Tein sellaisen huomion ABC-moottorin kanssa katsoessani VCDS:llä kaasuläpän asentoa niin %-näyttämä jää läpän ollessa täysin auki vain 80,4%. Käsin kokeiltuna läppä kuitenkin on täysin auki. Onkohan kuinka suurta merkitystä kulkuun? Tuossahan ei ole maffia, joten voisi vaikuttaakkin esim. WOT-lisärikastukseen?

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X