Pakopuolen virtaavuus kannattaa tarkastaa kanssa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ABC koneen tyhjäkäynti ongelma.
Collapse
X
-
Jaa...Cabrion ABC tekee aina samaa kylmänä. Käy alussa todella rikkalla mintsa-puolitoista. Sitten tyhjäkäynti tasoittuu. Mielestäni normaali.
Ainoastan kun lohkolämppäri tunti,pari kiinni ei tee sitä, korkeittain 1000rpm ja laskee heti.
Comment
-
ISV:n takkuilu tai vuoto imu- tahi huohotinletkuissa saattaa aiheuttaa moista. Jos huohotinletkuihin ei ole koskettu, suosittelisin niiden tarkistamista about ensimmäisenä, niin moneen olen itse päässyt niitä vaihtamaan. Ainakin ABK ja PT tekivät vähän vastaavia temppuja (+ ne kaikki muut) ja noista pääsi kivasti eroon, kun korjasi.
Vikokoodeistakin saattaisi päästä jutun juoneen kiinni.
Comment
-
Hmmm....ilmeisesti näin on kun ei se ihan randomilla seilaile, toki vaihtelee kelin mukaan kuinka kovasti kone pyörii kun käynnistyy.
Käynnistin vähän aikaa sitten ulkoilmaa jotain +3, ilman lohkolämppäriä ja 1200 rpm, eikä seilaile.
Lukisin vikakoodit ensin ja ISV tarkkailuun.
Comment
-
ISV= idle stabiliser (solenoid) valve
Idle air control valve (IAC):
1.On a fuel injection vehicle, a valve that allows air to bypass the throttle plate(s), increasing idle speed. The valve is operated by an electric solenoid or motor. The vehicle computer controls the amount of opening to regulate idle speed for varying conditions such as cold string and air conditioner compressor load
2.An electronically controlled device that controls idle speed on fuel injected vehicles by controlling bypass air.
EDIT: haku kehiin!!
http://www.google.fi/#sclient=psy-ab...w=1366&bih=618Viimeksi muokannut Killeri; 13.11.2011, 13:44.
Comment
-
-
Itellä kovilla pakkasilla kun tuo ISV jäätyy, niin sillon tyhjäkäyntikierrokset rupee humpailee, oli koneen lämpötila mikä tahansa. Joskus kun ottanut esim. liikennevaloista spurtin, niin saattanu jäädä aika korkeallekkin kierrosalueelle heijailee. Tätä ei tosin ole tapahtunu plussakeleillä.
Comment
-
Sitten, kun edellä mainitut käyty läpi niin imuilmanlämpötilananturi ABC koneessa on erillinen (ei ole MAF:a) ja se manuaalin mukaan vaikuttaa tyhjäkäynnin kierroksiin ja seoksen rikastamiseen. Tosin anturin ollessa viallinen käytetään kiinteää lämpötila-arvoa (olisiko ollut +20C), mutta olettaa anturin olevan kuollut. Se voi ihan hyvin antaa jotain muuta kuin todellisuus. Tämä on selitetty tuossa ylläolevassa SSP150:ssa.
Comment
-
C4 2.6 ABC Kone käy tyhjäkäyntiä, mutta täristää ja tehoja ei ole yhtään.
Eli auto on -94 audi 100 quattro avant. Kone käy tyhjäkäyntiä, mutta täristää ja tehoja ei ole yhtään. Nostaa kierroksia nihkeästi. Käy viidellä? Vika tuli esiin pikkuhiljaa eli aluksi kiihdytyksessä vain täristi ja ei vetäny kunnolla ku yläkierroksilla. Päästöt päin honkia yllättäen. Puolat ja suuttimet on mittailtu ja vaikuttaa olevan kunnossa. Vikakoodeja ei oo vielä saatu ku pitäs auto ajaa ilman leimaa toiselle puolelle kaupunkia. Onko mahdollista että kone on vikasietotilassa ja käy sen takia tosi rikkaalla? Paukuttaa putkessa enempi ku normaalisti. Molemmat katit oli myös tyhjiä joten voiko tuo mennä edes päästöistä läpi? Apuja kaivattaisiin kipeästi!
E: lamdojen johdotkin käytettiin irti ja kävi vielä huonommin.
Comment
-
Huohotusletkuilla on merkitystä käyntiin eli pitää olla ehdottoman tiiviit. Sotkevat erityisesti tyhjäkäynnin vuotaessaan. Toki ABC:ssä ei ehkä yhtä kriittistä kuin koneissa missä ilmamäärää/massanmittaus. Tuosta voi myös kokeilla käyntiä imuilman anturin johto irroitettuna sekä jäähdytysnesteen anturin johto irroitettuna- kummallekin on varatoiminto (joka tosin lähtee oletuksesta +20 astetta). Jos käynti muuttuu voinee päätellä että anturi antaa jotain kummallisia arvoja
Comment
-
ABC:ssa on MAP ja imuilmanlämpötila-anturit MAF:n tilalla. MAP on osa ECU:a ja sinne menee oma letku. Joten jos MAP viallinen (ilmeisesti harvoin kun on kestävä osa muutenkin) niin joutuu kolvaus hommiin. En tiedä sitten onko joku tehnyt modauksia ulkoiselle MAP:lle, jos sopivaa piirilevy MAP:a ei löydy.
Comment
-
No elikkä vikahan selvisi: tulpan johto oli rikki joka vaihdettiin, ja samalla laitettiin väärään järjestykseen johdot tulppiin kiinni. Eihän ne menekkään että 123456 vaan se järjestys lukee etummaisen puolan kyljessä :D Sillonku johot mitottiin nii laitettii samalla väärään järjestykseen.
Comment
Comment