Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABC koneen tyhjäkäynti ongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Sama kone vuodelta -95 oli kanssa aika kujalla kun oli 2 viikkoa maalaamossa. Kierrokset rötäs 1000 -2000 välillä ja oli aikamoinen viive polkimessa. Vika korjaantui kun käytin virtoja kymmenkunta kertaa päällä-pois asennossa. Sen jälkeen tasoittui käynti 900rpm ja kaikki ok.

    Comment


    • #62
      autoon ostettiin ensin tarvike hall-anturi, joka meni heti melkeen rikki sisältä.!
      sen jälkeen ostettiin se kalliimpi versio eli alkuperäinen hall-anturi.!jolla auto lähti hyvin käymään muttan kierrokset on korkeella. oon sen anturin käyttänyt vaihdon jälkeen muutaman kerran irti ja laittanut takaisin paikalleen.!
      no eikai se auta kun etsiä vika :)

      Comment


      • #63
        Vikakoodeja?
        ISV?

        Comment


          #64
          Minulla teki viime syksynä vastaavan tempun, tyhjäkäynti vaihtui pumppaavaksi n. 1600 kierroksen seutuville, ihan kuin olisi polkenut kaasua sekunnin välein. Aiheuttaja oli ilmeisesti sipannut akku tai näin ainakin Laakkosen huoltomies arveli. Jännitteen notkahdus startissa oli sotkenut moottorinohjauksen ohjelman. Vika korjaantui kaapelinjatkeena kymmenessä minuutissa uudelleenohjelmoinnilla Laakkosen sähköhuollossa ja on toiminut siitä lähtien. Pelkkä akun vaihto ei siis riittänyt korjaukseksi.

          Comment


            #65
            A4 B5 V6 ABC tyhjäkäynti ongelmaa

            Eli lyhyesti ,tyhjäkäynti seilaa 1200-1400 ISV vaihdettu (vanha ihan jumissa)
            Vagcom:in kautta näkyy että ecu yrittää säätää ISV:tä ,mutta sen arvo
            pysyy samana (muistaakseni 70).Jos manuaalisesti säätää ISV karaa saa tyhjäkäynnin kohdalleen mutta pikku hiljaa se nousee jälleen ylös (ilmeisesti
            kara liikkuu koneen tärinästä/paineesta).Eli löytyykö jostain sähkökaaviota josta näkisi mihin pinneihin tuo ISV on kytketty ecu:lla tai auttaisiko basic setting vagcom:lla(oma freeware eli sillä ei voi tuota tehdä).

            Comment


            • #66
              2,6 V6 käyntihäirö

              Ratsastetaan nyt tällä aiheella. Eli itellä on -96 A4 2,6q ja autossa on semmosta vikaa että alle 2500rpm kun päästää kaasun niin veto jatkuu n. 1-2 sekunnin verran jonka jälkeen polttoaineen syöttö katkeaa aiheuttaen ikävää nykimistä. Vika tulee päälle kun keli viilenee lähelle nollaa ja lämpösemmälläkin kelillä jos ilmastointi on päällä. Olisko kellään ideoita mistä vois vikaa lähteä hakemaan?

              Comment


              • #67
                Ootko varma että on polttoaineen syötöstä kiinni, tms? Omassa vähän samaa ja huomenna menee imusarjan pohja vaihtoon.. saa nähdä auttaako, mutta pienillä kierroksilla on nykimistä ja meinaa sammua toisinaan. Ilmastointi päällä kuormaa moottorille on enemmän, joten kierroksia tarttee enemmän että jaksaa tukehtumatta.

                Comment


                • #68
                  En oo suinkaan varma että se olis siitä polttoaineen syötöstä, mutta siltä se vaan tuntuu kun kaasu jää päälle polkimen päästämisen jälkeen. Auto ei myöskään meinaa sammua missään vaiheessa enemminki kierroksia on liikaa. Esim. liikennevaloihin pysähtyessä menee hetki ennenkuin kierrokset laskee alle 1200rpm. Voiskohan johtua siitä että jos vaikka imusarjassa on vuotoa jossain?

                  Comment


                  • #69
                    Ei olisi varmasti ensimmäinen kerta, kun tuosta abc koneesta imusarjassa vikaa. Siihen pohjaan löytyy korjaussarja.

                    Comment


                    • #70
                      Pitääpä kokeilla tota imusarjan korjaussarjaa kun ei ole hintakaan mikään päätä huimaava. Kaiken lisäksi löytyy tosta naapurista vielä hyllystä.

                      Comment


                      • #71
                        Pohjan korjaus poisti rahinat ja kilinät. Se pohja koostuu kahdesta yhteen liimatusta/sulatetusta osasta ja ne oli melkein irti toisistaan. Ei sentään vielä palasiksi mennyt. Hieman tuntui auttavan liikkeelle lähtöihin, pirteämpi myös kylmänä ja moottorin äänetkin on vähän iloisemmat. Pitää vielä seurata.. ykkösvaihteella tosin tuota nykimistä kaasun nostosta tulee vielä reilusti, joten jossain vielä mättää.

                        Comment


                        • #72
                          Tuntuu olevan aika yleisiä, nää tyhjäkäyntiongelmat/kierrosten jäämiset päälle. Itsellä jo toista talvea peräkkäin samat ongelmat, kovilla pakkasilla menossa. Videokuvaa---> http://www.youtube.com/watch?v=YDWFMFkP6rI

                          Tehdyt toimenpiteet: isv:tä sekä kaasuläppiä putsailtu, mutta ei niillä ainakaan ole oireisiin mitään vaikutusta ollut. Kai se pitää vaan ootella kevättä, ni kyl se siitä rupeaa taas pelaamaan.

                          Comment


                          • #73
                            ABC koneissa kannattaa tarkistaa myös imusarjan pohja, että on kunnossa. Se on muovia, joten haljetessaan aiheuttaa tyhjäkäyntiongelmia.

                            Comment


                            • #74
                              itse tein tuossa semmosen, että jätin imuputkesta viimeisen pätkän pois, joka menee suodattimelta keulaan ja pistin vielä pahvin riekaleen kuskin kohdalle syyläriin. Koska ei ole erillistä imuilman lämmitystä niin ajattelin, että josko se syyläriltä sen verran lämmintä sais ettei paikat jäädy. Eikä kyllä tosin ole kun kerran jäännynnä hummailee..

                              Comment


                              • #75
                                Tein nyt sit semmosen tempun, että irroitin nuo läähätysletkut sieltä imupuolen kotelosta ja tulppasin ne reiät, eli se huohottaa nyt sitten ulkoilmaan, mutta ei ole kierrokset jumittanut enää olleskaan, vaikka ollut koviakin pakkasia tässä.

                                Comment


                                • #76
                                  Abc 2.6 ryyppy jumii

                                  Mistä voisi johtua että kylmänä käynnistäessä silloin tällöin jää ryyppy päälle, kierrokset on noin 1200 rpm ja kaasua kun painaa niin jää hetkeksi ylemmäs ja laskeutuu sitten takaisin noin 1200rpm. Sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin tyhjäkäynti kierrokset on normaalit. Vikakoodia ei ilmastoinnin näytöstä näy.

                                  Comment


                                    #77
                                    Tyhjäkäynnin kuuluukin olla hieman ylempänä, kun kone on viileä. Tähän asti kuulostaa siis normaalilta.

                                    Ilmastoinnin näytöltä saat vain ilmastoinnin vikakoodit, et muita.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mutta se tyhjäkäynti ei laske sieltä 1200 rpm:stä normaaliin vaikka kone lämpiäisi, mutta kun koneen sammuttaa ja käynnistää niin sitten on normaali.

                                      Comment


                                        #79
                                        Vikakoodit ihan vag-comilla sitten lukuun. Imuvuoto ei ole myöskään ihan mahdoton idea, tai hieman takerteleva ISV.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Imuvuoto voi olla imusarjan pohja. Tyyppivika kun on.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Onkos ongelmaan löytynyt jo ratkaisu? veljeni autossa samanlaista ongelmaa, ja lisäksi jatkuvaa tyhjäkäynnin pomppimista. Isv vaihdettu ja ei auttanut ongelmaan.

                                            Comment


                                            • #82
                                              No vika katosi itsestään ja on toiminut muuten hyvin, paitsi bensapumppu levis pari viikkoa sitten. Olisikohan voinut seota ne kierrokset siitä että ei olisi käynnistyessä saanut bensaa tarpeeksi välillä? Pumpun uusittua ei ole ollut mitään ongelmia. Katselin myös konehuoneen letkuja niin isv:ltä imusarjaan menevä letku on hapertunut päistään, pitäisi uusia jossain välissä.

                                              Comment


                                              • #83
                                                A4 B5 2.6 v6 ABC käyntihäiriö

                                                Otsikonmukainen rinkulakeula kyseessä ja seuraavanlaiseen vikaan kaivataan apuja: Kun koneen käynnistää kylmänä kierrokset heiluu 800 paikkeilla, mutta kun koneen lämmöt nousee, nousee kierroksetkin. Kun kone on lämmin niin tyhjäkäynti noin 1100 rpm ja ajossa kun vaihtaa vaihdetta ja päästää kaasusta niin kierrokset nousee hieman ennen kun laskee. Minkäänlaisia vikakoodeja ei VagComilla näy. Tähän mennessä vaihdettu tulpat ja isv, tutkittu ja tukittu mahdolliset alipainevuodot, imusarja irroitettu ja varmistettu pitäväksi. Kenelläkään aavistusta mistä johtuisi?
                                                Nii ja juu, ajon esto vittuilee välillä, antaa koneen käydä pari sekuntia ja sitten katkaisee, mutta auttaa kun pistää ovet lukkoon ja uudestaan auki. Vaikuttaneeko jotenkin käyntiin? tuskin...

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Onko kaasuläpän asentoanturi kohdillaan eli meneekö tyhjäkäynti asentoon kun kaasuläppä täysinkiinni ( pitää pienen napsauksen ) esim. jos kaasuvaijeri liian tiukalla niin ei läppä palaudu tarpeeksi kiinni.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Ton ssp150 mukaan imuilmanlämpöanturi vaikuttaa jonkun verran mm. tyhjäkäyntiin. Eri asia tekeekö tollasta.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Itselläni kierrokset kylmänä kyllä ylhäällä ja laskevat sitten moottori lämmetessä.
                                                      Olen pitänyt aina normaali-ilmiönä, että vaihtaessa kierrokset nousee vaihtaessa -> ennen vaihtoa jalka pois kaasupolkimelta (0.3sekuntia), niin ei kierrokset hyppää.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Nyt ois tulpanjohdotkin vaihdettu, mutta ei auttanu. Kone kuullostaa siltä että kävisi välillä viidellä. Voisiko puola kenties olla sökönä?

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Vetääkö normaalisti ?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Laiskan oloisesti

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Jos puolavika käy neljällä. 6 pyttyä 3 puolaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X