Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Naputtaa...

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Naputtaa...

Perskule kun huomasin että konepellin alta kuuluu hieman häiritsevä naputus. Vähän vaikuttais nostajalta.
    Kun SEARCH:illa vilkaisin niin samanlaisia tapauksia näytti olleen muillakin.

Täytyy nyt ensiks tarkistaa että onko öljyt vähissä kun olen jo kerran joutunut hieman lisäämään.

Pitäisköhän vaihtaa venttiilinvarren kumit...se auttoi öljynkulutukseen ainakin yhdessä aiemmassa autossa.

Öljynvaihtokin alkaa olla melko lähellä joten täytyy käyttää FORTE käsittelyssä siinä samalla jos se vaikka auttaisi.

Kunhan ei nyt joutuis nostajien vaihtoremonttiin... :(

Mitähän tollaiset nostajat maksaa kpl/? Ihan mielenkiinnosta kiinnostaisi tietää...

Ei johtunut sitten naputus nostajasta vaan auenneesta/löystyneestä sytytystulpasta.
    Otin ihan eri syyn takia koneen päällä olevan suojamuovin pois ja ihmettelin että miksi yksi tulpanjohto heiluu. Sormella piuhaa kääntäen naputus loppui ja irti päästäessä palasi. Johto irti ja sitten pääsikin toteamaan että myös tulppa heiluu. Kiristys ja naputus loppui. Onkohan kuinka yleistä että tulppa löystyy vai onko jäänyt jo alkujaankin löysälle tai auki...?

Comment

Mulla oli japanilaisessa kehon siirtovälineessä kans tulppa auki mut siitä rähisijästä ei huomannut mitään ennen ku päätin sitten laittaa uudet tulpat...

Tuskin tulppien aukeilu yleistä on mutta täysin mahdollista kun harvemmin tulpat pääsee ruostumaan kiinni niin kuin yleensä muut kierteet :) ja kiristys momentti jos momentti-avainta käyttää on surkea pieni....

Comment

Tuli tosta mieleen, että mulla oli kerran kanssa japsi jossa ei ollut ulkolämpömittaria. Mutta sillä ajellessa tiesi onko alle vai yli -15 astetta. Jos oli kylmempää kuin -15, niin hetken ajelun jälkeen päätti aina yksi tulpanjohto erkautua tulpasta, plops!

Comment

"Onkohan kuinka yleistä että tulppa löystyy vai onko jäänyt jo alkujaankin löysälle tai auki...?"

Mutu on, että syy on edellisessä tulppien vaihtajassa. Teki työn huonosti.

Comment

Working...
          X