Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t penkissä ainoastaan 170hv/240nm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t penkissä ainoastaan 170hv/240nm

    1.8t AGU penkitin ja tosiaan ainoastaan 170hv/240nm. Vakiona siis 150hv/210nm. Lastutettu kaks vuotta sitten ja tehot katosivat viime talven aikana. Ahtopainemittarin mukaan ahtaa n. 1,3bar (halpamittari näyttää hieman liikaa), mutta meno on aika tukkoista eikä todellakaan tunnu turbolliselta autolta. Ahdot ovat kyllä tuolla 1,3barissa jo ennen 3000rpm mutta nousee todella tasaisesti, kun taas viime kesänä tuntui selvästi turbon mukaan tulo.

    Muutaman kerran kolmosvaihteella täyskaasu ohituksessa on pätkässy rajusti, hyvä ettei päätä oo lyöny tuulilasiin... Myös pienempää nykimistä sillointällöin havaittavissa kiihdytyksessä.

    Mitä nyt talven jälkeen on tullu tehtyä:
    - Turbo vaihdettu haljenneen pakopesän takia
    - Pakosarja hitsattu halkeamien takia
    - Kaikki auton suodattimet vaihdettu
    - Painetesti tehty ahtoputkille, ei vuotoja
    - DP käytetty irti ja katottu kattia, ei näyttänyt rikkinäiseltä/tukkoiselta
    - Myös ilman takaäänenvaimenninta kokeiltu, ei vaikutusta

    Kokeilin eilen ilman hukkaportin ohjausta ja auto ei tuntunut ahtavan kuin n. 1,5bar, kun viime kesänä kokeilin niin herkästi ahtoi 2bariin ja löi fuelcuttia.. Mutta nyt ei, eikä oikeastaan mitään eroa auton käytöksessä oli hukkaportin letku kiinni/irti. Eli jokuhan siellä nyt ahdistaa..

    Mitään vikakoodejahan tämä ei anna. Löytyy vcds lite, jolla tietyn verran voi logitella.

    Mitäs seuraavana tutkimaan? Bensanpaineet? Tai voisko se katti silti olla tukossa vaikka ahtaakin 1,5bar maksimissaan, mutta tehoa ei ole..?

  • #2
    Mittaa kuitenkin pakoputken paine lambdan paikasta. Kovasti sinne suuntaan viittaa kuten itsekin selvästi pohdit. Pitäisi tosiaan ahtaa herkäsi se 2bar noin testatessa, joten siihen tilanteeseen sinun pitää päästä takaisin.

    Bypass varmasti vuodoton? Ei tule tavallisesti ilmi painetestissä.

    Koodeja ei ilmeisesti ole? Jos ruoka on vähissä, myöhästää varmasti paljon sytytystä eikä välttämättä ahda saatika kulje kuten pitäisi vaikka ahtoa muodostuukin. Tutki mittaryhmää 013 ajossa.

    Comment


    • #3
      Minkälaisella mittarilla ootte nuita pakopaineita mitannu lambdan reiästä ja minkälaisia paineita siellä tulisi olla jos on kunnossa putkisto?

      Bypassin kalvo näytti ehjältä ja piti mielestäni alipainetta, mutta löytyy tallista vara bypass niin täytyy vielä testata varuilta myös sillä ennen muita toimenpiteitä.

      Joo mitään vikakoodeja ei ole. Kauheana en oo vielä kerinny tutustua tuohon vcds sielunelämään niin, mitä tuo 013 mittaryhmä nyt pitää sisällään kun ross-techin sivuiltakaan en siitä löytäny tietoa..? Ja minkälaisia arvoja täytyisi tuolla näkyä jos kaikki ok?

      Comment


      • #4
        http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

        Ton listan muka ei ois mitää, pitääköhän paikkansa.,?

        Comment


        • #5
          Tota listaa minäki katoin että sen mukaa 013 ei olis mitään, mutta epäilen. Kohtapa se selviää kun saa testerin käsiin..

          E: Eri bypassia kokeiltu mutta ei vaikutusta.

          Testerillä kattoin ryhmää 013 ja siellä oli knock. Reg. Näitä arvojako porkkis tarkoitti? Noh kuitenki 0,0astetta näytti joka kohtaan ihan sama miten ajoi.
          Viimeksi muokannut Joelm; 1.8.2014, 19:25.

          Comment


          • #6
            Löytyykö tuota faktaa nyt keltään että mitä ton 013 ryhmän alla pitäs olla? Ja arvot jos kaikki on ok? Knock reg. ainaki mulla oli mutta netistä löytää montaa muutaki..

            Comment

            Working...
            X