1.8t AGU penkitin ja tosiaan ainoastaan 170hv/240nm. Vakiona siis 150hv/210nm. Lastutettu kaks vuotta sitten ja tehot katosivat viime talven aikana. Ahtopainemittarin mukaan ahtaa n. 1,3bar (halpamittari näyttää hieman liikaa), mutta meno on aika tukkoista eikä todellakaan tunnu turbolliselta autolta. Ahdot ovat kyllä tuolla 1,3barissa jo ennen 3000rpm mutta nousee todella tasaisesti, kun taas viime kesänä tuntui selvästi turbon mukaan tulo.
Muutaman kerran kolmosvaihteella täyskaasu ohituksessa on pätkässy rajusti, hyvä ettei päätä oo lyöny tuulilasiin... Myös pienempää nykimistä sillointällöin havaittavissa kiihdytyksessä.
Mitä nyt talven jälkeen on tullu tehtyä:
- Turbo vaihdettu haljenneen pakopesän takia
- Pakosarja hitsattu halkeamien takia
- Kaikki auton suodattimet vaihdettu
- Painetesti tehty ahtoputkille, ei vuotoja
- DP käytetty irti ja katottu kattia, ei näyttänyt rikkinäiseltä/tukkoiselta
- Myös ilman takaäänenvaimenninta kokeiltu, ei vaikutusta
Kokeilin eilen ilman hukkaportin ohjausta ja auto ei tuntunut ahtavan kuin n. 1,5bar, kun viime kesänä kokeilin niin herkästi ahtoi 2bariin ja löi fuelcuttia.. Mutta nyt ei, eikä oikeastaan mitään eroa auton käytöksessä oli hukkaportin letku kiinni/irti. Eli jokuhan siellä nyt ahdistaa..
Mitään vikakoodejahan tämä ei anna. Löytyy vcds lite, jolla tietyn verran voi logitella.
Mitäs seuraavana tutkimaan? Bensanpaineet? Tai voisko se katti silti olla tukossa vaikka ahtaakin 1,5bar maksimissaan, mutta tehoa ei ole..?
Muutaman kerran kolmosvaihteella täyskaasu ohituksessa on pätkässy rajusti, hyvä ettei päätä oo lyöny tuulilasiin... Myös pienempää nykimistä sillointällöin havaittavissa kiihdytyksessä.
Mitä nyt talven jälkeen on tullu tehtyä:
- Turbo vaihdettu haljenneen pakopesän takia
- Pakosarja hitsattu halkeamien takia
- Kaikki auton suodattimet vaihdettu
- Painetesti tehty ahtoputkille, ei vuotoja
- DP käytetty irti ja katottu kattia, ei näyttänyt rikkinäiseltä/tukkoiselta
- Myös ilman takaäänenvaimenninta kokeiltu, ei vaikutusta
Kokeilin eilen ilman hukkaportin ohjausta ja auto ei tuntunut ahtavan kuin n. 1,5bar, kun viime kesänä kokeilin niin herkästi ahtoi 2bariin ja löi fuelcuttia.. Mutta nyt ei, eikä oikeastaan mitään eroa auton käytöksessä oli hukkaportin letku kiinni/irti. Eli jokuhan siellä nyt ahdistaa..
Mitään vikakoodejahan tämä ei anna. Löytyy vcds lite, jolla tietyn verran voi logitella.
Mitäs seuraavana tutkimaan? Bensanpaineet? Tai voisko se katti silti olla tukossa vaikka ahtaakin 1,5bar maksimissaan, mutta tehoa ei ole..?
Comment