-87 2,2 KU K-jet. Tasakaasulla pienillä kierroksilla toimii jotakuinkin,mutta kun isompi läppä aukeaa,ikäänkuin pari pyttyä jäis pelistä pois. PA-pumpun releessä yksi kylmäjuotos,juotettu-->ei vaikutusta. Hyppylanka releen tilalle isoihin liittimiin-->pumppu laulaa kyllä,mutta kone ei käy.Se kai vaatii ton releen,pelkkä lanka ei näy riittävän.(taisi olla 5-napainen rele). - Mikähän pentele siihen pukkas...Vika ilmeni kesken maantieajon. Ei vaikutusta,onko kylmä vai kuuma kone. - Olisko kellään ollut samanmoisia oireita, mistäköhän päin alkaa etsimään syytä moiseen...... -Kokeiltu ehjällä releellä,ei vaikutusta.- Pumppua kokeiltu irrallaan,noin 4l/min tuli bensaa. Paljonkohan pitäisi tulla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lötkö röpöttää...
Collapse
X
-
10vt ja 10v.n pumput ovat vaihtokelpoisia keskenään.
Kyseleppä pumppua vaikka täältä 050 593 55 22
-myynti-osiossa kauppailtiin typ 44 osia, sieltäkin voisi löytyä
Comment
-
Nonnii!! Nyt on vanhus taas elämänsä vedossa: Saituuttani en raaskinut pumppua vaihtaa. Ja vika löytyi ilmeisesti tankin pohjalta,sieltä poterosta johon pumppu uppoaa. Siellä oli 1-2cm kerros semmosta hiekan oloista sotkua,jonka imuroin pois ohuesta(5mm reikä) muoviletkusta värkätyllä lappo-systeemillä. Pumppu paikoilleen--> meno maittaa huomattavasti paremmin kuin ennen. Ja tästä innostuneena uusin vielä VJ-kannen ja johdot. Toimii.
Comment
-
Ihmeellisiä ovat Herran tiet:)
Edellisessä audissani ( lötkö) meni muutakin vaihtoon= bensatankki, bensaletkut/bensapumpun siivilä putsattiin. Bensapumppu toimi hyvin.
Bensatankin pohjalla oli aika paljon kaikenlaista "paskaa" .
Normaalia on, että jos auto on vuosimallia 1980 eteenpäin siinä on mm polttoaine puolen murheita.
Comment
-
"Bensatankki on vaihdettu hiljattain ja samalla hiekkapuhallettiin, eli voi olla hiekkaa ja moskaa samassa paikassa."
Miten sitä moskaa voi olla tankin sisällä? Jäikö puhdistamatta sisäpuoli?
Comment
-
Uusin suodattimen, ei vaikutusta. Semmoisen seikan huomasin, että noin 25% asti kaasua painettaessa nopeastikin pelittää mainiosti, mutta sen jälkeen saa olla tarkkana pedaalin kanssa: Jos yrittää painaa siitä pohjaan piiruakaan liian nopeasti, röpöttäminen ja täristäminen alkaa. JOS taas malttaa painaa h-i-t-a-a-s-t-i pedaalin, menee punaviivalle asti ihan nätisti.
2.3 tietäjät, arvauksia kehiin? Vehkeessä 11kk vanhat Bilteman sytkäjohdot, eikai.....
Comment
-
Kyllä mä olen saanut merteilistäkin sopivasti, kerrankin kysy multa hintaa että paljon laitetaan. :)
Comment
-
Sytytyspuola uusittu, ei vaikutusta. Seuraavaksi pyörijä ja virranjakajan kansi; Pyörijä näytti ehtoopuolen osalta.
Motonetti tarjoaa outoja kansivaihtoehtoja:
5-sylinteriset
77--84 Bosch (hylsyliittimet). . . . . . . . . . . . . . . 10-4405 6.39 ???
84--94 Bosch (ruuviliittimet). . . . . . . . . . . . . . . 10-4591 7.40 ???
Auto on kuitenkin 87 eli mutta ei ruuviliittimillä vaan hylsyillä...
Jos pyörijä ei aiheutakkaan vikaa; Eräs Saab:in K-Jet ongelmien kanssa aikoinaan paininut neuvoi kysymään kylmäkäynnistyssuuttimen vuotamisesta aiheutuneita ilmiöitä, onko kellään kokemusta?Viimeksi muokannut mikmoila; 24.4.2007, 23:56.
Comment
-
vaihdoin nuo orkkisten tilalle koska ne paukkuivat läpi niin että hävetti
Paljasti itsensä, kun pimeällä vahingossa kurkotin koneen ääreen ja johto löi läpi sinistä kipinää johtimien metalliseen suojusputkeen.
Comment
-
Laitan illalla uuden virranjakajan kannen ja pyörijän, kun eivät maksaneet kuin 14 euroa. Sitten (kun vika ei sillä poistu) laitan uudet Bremin johdot.
Sen jälkeen loppuukin meikeläisen neuvot -- vaihdettuna alkaa olla bensapumppua lukuunottamatta kaikki rivitalon parkkipaikalla vaihdettavat osat.
Comment
-
Jos pyörijä ei aiheutakkaan vikaa; Eräs Saab:in K-Jet ongelmien kanssa aikoinaan paininut neuvoi kysymään kylmäkäynnistyssuuttimen vuotamisesta aiheutuneita ilmiöitä, onko kellään kokemusta?
Comment
-
Nyt on pyörijä ja kans vaihdettu, ei mitään vaikutusta. Bremin tulpanjohtosarja vaihtuu tänään, jänskättää vähän.
Edit: Eipä auttanut Bremitkään. Ihme vika.
Tähän mennessä siis vaihdettu tulpat, virranjakajan kansi + pyörijä, tulpanjohdot, ilmansuodatin, bensansuodatin sekä lämpöaikakytkin (käynnistysongelman vuoksi, ei auttanut). Lisäksi ilmamäärämittarin lautasen toiminta tarkastettu -- liikkuu käsin painettaessa eikä jumita mihinkään.
En tiedä, onko tuo huono käyntiinlähtö samaa vai eri ongelmaa.
Voiko bensapumppu oireilla tuolla tavalla? Onko pumpun tuotto vakio suhteessa moottorin käyntinopeuteen? Kun malttaa painaa kaasua hitaasti 2000 rpm - 2900 rpm välin röpötysalueen ohi, pelittää nätisti punaviivalle asti. Luulisi, että jos pumppu on sökö, ei tuotto riitä tuohon.
Heittäkääpäs viisaita ja villejä arvauksia, sormi uhkaa mennä kyllä suuhun ja syvälle....Viimeksi muokannut mikmoila; 27.4.2007, 19:05.
Comment
-
Kyllä minä alkaisin sitä pumppua epäilemään. Tuottoahan siitä voisi mitata, jos sille jotkut arvot löytyvät. Pitäisi vaan saada paineistettuna tehtyä tuo mittaus, kun kyllähän vanha pumppu ilman vastusta jaksaa pumpata riittävästi.
En tiedä, miten sen voisi helpommin mitata. Ehkä joku vastusmittaus tai amppeereiden tarkistus käynnissä voisi antaa jotain suuntaa, mutta mitään varmaa faktaa ne ei kerro.
Minulla on kyllä pumppu irrallaan, joten vastuksen voisin siitä tarvittaessa tarkistaa, mutta amppeereita en tällä hetkellä pysty vertailuarvoksi mittaamaan.
Toisaalta, väsähtänyt pumppu luulisi temppuilevan muutenkin hyvin nopeasti...
Comment
-
Oma lötkö ainakin rupes röpöttään , kun 1 pytyn suutin rupes jumimaan.
Ensin hommattava uudet o-renkaat suuttimien ympärille.Sit suuttimet irti.
Seuraavksi pa pumppu pyörimään hyppylagalla väkisin.Suuttimet johonkin astiaan"kaikilla oma astia, milellään lasia".Sit nostetaan ilmamäärämittarin lautasta "vessanpöntönkantta" ja katellaan sumun muodostusta ja bensan tuottoa.>Jos Jokun pyty tuotto/sumu eroaa vähänkin muista on suuttimessa jottain vikaa. Ja niitä tiivisteitä tarviit kasaus vaiheessa.
Comment
-
Tuossa on pumpun tuotolle taulukko.
http://s24.photobucket.com/albums/c4...mpuntuotto.jpg
Jännite mitataan pumpun navoista sen pyöriessä. Tuotto ml/30s
Comment
-
Suuttimien tiivisteiden uusiminen vaatii sitten seuraavat osat per suutin:
Suuttimen ympärille:
- o-rengas 6x5,2 / 035 133 557 E
- o-rengas 9,8x1,4 / 035 133 557 A
lisäksi:
- bakeliittiholkki / 035 133 554
- holkin kulmikas o-rengas 16,5x19,5x1,5 / 035 133 557
Tuo bakeliittiholkki (vai mitä lie materiaalia) on melko varmasti halki tai ainakin halkeaa irroitettaessa, joten siksi se pitää uusia.
Itse löysin suuttimien o-renkaille paikallisesta varaosaliikkeesta suoraan Boschin alkuperäissarjan, muistaakseni hintaan ~5e, sisältäen siis o-renkaita 5x2kpl. Bakeliittiholkki+tiiviste Laakkoselta hintaan holkki 4e/kpl, tiiviste 1,4e/kpl.
Koko tiivistäminen kustantaa siis vajaa 35e.
Suuttimet ovat sitten jumalattoman tiukassa.
Comment
-
Vähän uutta tietoa:
Sen verran korjausta, että iskee takaisin (röpöttää, nykii) _aina_ kun kaasuläpät on auki enemmän kuin 20% kaasupolkimen asennolla. Eli ihan sama painaako kaasu siitä 20% polkimen asennosta hitaasti vai ei.
Ohjauspaineen säätimen imutulppa -- eli se josta se imee korvausilmaa -- kehittää aika reippaan alipaineen koneen käydessä, eli ilmeisesti vika ei ole siinäkään.
Ilmamäärämittarin lautanen liikkuu ylöspäin nätisti ilman mitään ongelmia, tarkistin senkin vielä kertaalleen varmuuden vuoksi.
Seuraava epäily on vuotava kylmäkäynnistyssuutin + varsinaiset sylinterien suuttimet.
Comment
Comment