Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 -03 1.8T auto pätkii kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 -03 1.8T auto pätkii kiihdytyksessä

    Parisen kuukautta sitten vaimo oli tulossa töistä ja soitti, että autossa syttyi moottorin häiriövalo palaamaan. Käytin korjaamolla vikakoodi luvussa vika oli jäähdytysnesteen lämpötilasensorissa(P0118). Todettiin korjaajan kanssa, että jos ei vaikuta ajamiseen vaihdetaan se seuraavaan huollon yhteydessä.

    Ennen auton huoltoa, auto alkoi nykimään kiihdytyksessa ja moottorinhäiriö valo alkoi vilkkumaan. Ajattelin, että pätkiminen johtuisi anturaviasta.

    Hain auton huollosta, ei muuta kuin koeajolle että pelaako auto. Aluksi kaikki pelasi, mutta kiihdytyksessä jälleen moottorin häiriövalo alkoi vilkkumaan ja sammui. Nätillä ajolla auto toimii normaalisti, mutta pienessä kiihdytyksessa pätkimisen huomaa ja häiriövalo ei ala vilkkumaan.

    Huollon jälkeen vikakoodit nollattiin ja siellä oli pari koodia, joita en ottanut ylös. Jokin koodi viittasi 3-sylinterin ja toinen sytytyksen pätkimiseen. Huollossa vaihdettiin tulpat ja jokaisen tulpan ympärillä oli öljyä.

    Tässä nyt mietityttää, miten öljyä on päässyt tulppien ympärille ja onko mahdollisesti jäähdytysnesteen lämpötilasensorilla osuutta mitenkään tähän asiaan? Vai olisiko vika 3-sylinterin puolassa?

    Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa ja mitähän tuohon pitäisi vaihtaa, että pätkiminen loppuisi.

  • #2
    Itsellä teki vastaavaa eli rajummassa kiihdytyksessä muutama nykäisy siinä 2000-2500rpm välillä. Ei koskaan jos kiihdytti nätisti. Itsellä ei jättänyt mitään vikakoodeja tai vilkutellut vikavaloja. Ratkesi tulppien vaihdolla eli sytytyspuolen ongelma. Viallinen puola varmaan voi aiheuttaa samaa, jos kerta tulpat on vaihdettu.

    Comment


    • #3
      Toivottavasti vika olisi puolassa ja pääsisi helpolla :) Mietityttää vain öljyn pääseminen tulppien luo, olisiko venttiilikopan tiiviste kovettunut. Pitää kuitenkin seurata käyttää autoa mormaalisti ja seurata pätkimistä tuleeko sitä alemmilla kierroksilla ja pehmeämmässä kiihdytyksessä.

      Comment


      • #4
        Venttiilikopan tiiviste ja yksi tai useampi puola vaihtoon.

        Comment


        • #5
          itellä sama vika,sytytyspuola paskana

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja jarpi-73 Näytä viesti
            itellä sama vika,sytytyspuola paskana

            Vaihdoitko puolan itse vai käytitkö korjaamolla? Kummasta päästä sylinteritl asketaan keulasta katsoen. Kun tiedän että vika on 3-sylinterissä. Pikaisesella googletuksella hintahaitari oli 30-99€/ puola.

            Uskaltaako rikkoutuneella puolalla ajaa pidempää matkaa?

            Comment


            • #7
              Keulasta alkaa sylinterien numerointi. Jos moottori kerran käy neljällä nätissä ajossa, niin ei siinä mitään. Sitten jos puola mykistyy lopullisesti kannattaa harkita suuttimen liittimen irroitusta, kun nilkutat kotio.

              Turhaa huuhtoa sylinteriä ja katalysaattorille ei tee hyvää raaka bensa.

              Comment


              • #8
                Pätkimis vika oli 3-sylinterin sytytyspuolassa. Vaimo ei antanut periksi, että lähtis pikkuautolla työmatkalle. Niin kuin arvata saattaa, auto alkoi niin pahasti pätkimään että ei päässyt enään kotia. Onni onnettumuudessa, että pääsi nilkuttamalla korjaamolle ja sai auton kuntoon. Olisipa kerrankin uskonut niin ei olisi työstä tarvinnut maksaa 45€:a :)

                Minkälainen työ on vaihtaa venttiilikopan tiiviste? Tiivistesarja ei maksa kuin 20€ ja se vaikuttais kohtuullisen helpolta vaihtaa itsekkin. Ajattelen vain eteenpäin, että kun autolla tulee kilometrejä kohtuudella niin parempi on tiiviste vaihtaa ennen kuin usempi puola menee rikki.

                Comment


                • #9
                  miun käsityksen mukaan ei se puolan rikkoontuminen siitä öljystä johdu vaan siitä et ne on iha kulutustavaraa

                  Comment


                  • #10
                    Minulle on annettu ymmärtää, että öljy voi aiheuttaa sytytyskatkoksia jos se pääsee kosketuksiin puolan ja tulpan kanssa.
                    Kokemusta ei tietenkään ole asiasta, mutta näin voisi ajatella. Venttiilikopan tiiviste on kuitenkin hyvä vaihtaa, jos se päästää öljyä tulpan reikään.
                    Viimeksi muokannut StaCus; 31.7.2014, 19:03.

                    Comment

                    Working...
                    X