Parisen kuukautta sitten vaimo oli tulossa töistä ja soitti, että autossa syttyi moottorin häiriövalo palaamaan. Käytin korjaamolla vikakoodi luvussa vika oli jäähdytysnesteen lämpötilasensorissa(P0118). Todettiin korjaajan kanssa, että jos ei vaikuta ajamiseen vaihdetaan se seuraavaan huollon yhteydessä.
Ennen auton huoltoa, auto alkoi nykimään kiihdytyksessa ja moottorinhäiriö valo alkoi vilkkumaan. Ajattelin, että pätkiminen johtuisi anturaviasta.
Hain auton huollosta, ei muuta kuin koeajolle että pelaako auto. Aluksi kaikki pelasi, mutta kiihdytyksessä jälleen moottorin häiriövalo alkoi vilkkumaan ja sammui. Nätillä ajolla auto toimii normaalisti, mutta pienessä kiihdytyksessa pätkimisen huomaa ja häiriövalo ei ala vilkkumaan.
Huollon jälkeen vikakoodit nollattiin ja siellä oli pari koodia, joita en ottanut ylös. Jokin koodi viittasi 3-sylinterin ja toinen sytytyksen pätkimiseen. Huollossa vaihdettiin tulpat ja jokaisen tulpan ympärillä oli öljyä.
Tässä nyt mietityttää, miten öljyä on päässyt tulppien ympärille ja onko mahdollisesti jäähdytysnesteen lämpötilasensorilla osuutta mitenkään tähän asiaan? Vai olisiko vika 3-sylinterin puolassa?
Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa ja mitähän tuohon pitäisi vaihtaa, että pätkiminen loppuisi.
Ennen auton huoltoa, auto alkoi nykimään kiihdytyksessa ja moottorinhäiriö valo alkoi vilkkumaan. Ajattelin, että pätkiminen johtuisi anturaviasta.
Hain auton huollosta, ei muuta kuin koeajolle että pelaako auto. Aluksi kaikki pelasi, mutta kiihdytyksessä jälleen moottorin häiriövalo alkoi vilkkumaan ja sammui. Nätillä ajolla auto toimii normaalisti, mutta pienessä kiihdytyksessa pätkimisen huomaa ja häiriövalo ei ala vilkkumaan.
Huollon jälkeen vikakoodit nollattiin ja siellä oli pari koodia, joita en ottanut ylös. Jokin koodi viittasi 3-sylinterin ja toinen sytytyksen pätkimiseen. Huollossa vaihdettiin tulpat ja jokaisen tulpan ympärillä oli öljyä.
Tässä nyt mietityttää, miten öljyä on päässyt tulppien ympärille ja onko mahdollisesti jäähdytysnesteen lämpötilasensorilla osuutta mitenkään tähän asiaan? Vai olisiko vika 3-sylinterin puolassa?
Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa ja mitähän tuohon pitäisi vaihtaa, että pätkiminen loppuisi.
Comment