Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 8l vaihdelaatikkokysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 8l vaihdelaatikkokysymys

    Elikä APY koneella ja DQB laatikolla oleva ässä kävi rempassa, jossa laakeroitiin laatikko uudelleen.
    Ongelmana on, että tuppaa melko heppoisesti rusahtamaan kiihdyttäessä kakkoselle sekä välillä kolmoselle. Onko vaihdelaatikossa kenties vääränlaiset öljyt ? Vai onko remontissa tehty jotain väärin vai olenko luulotautinen kun mielestäni laatikko toimi paremmin ennen remppaa (kytkinakselin laakeri/t rallatti voimakkaasti kytkin ylhäällä)

    Yksi kysymys heräsi vielä, että tarviiko konetta irroittaa alhaalta kun laatikko irroitetaan ? Alakiinnikkeet on muljattu melko pahasti vituralleen, joko edellisen omistajan toimesta tai laatikon rempan yhteydessä.
    Viimeksi muokannut jta; 29.7.2014, 16:45. Perustelu: allekirjoituksen poisto

  • #2
    Eli syncroja ei ole vaihettu vain laakerit?
    Tarkoitatko apukelkan irrotusta? Ei taida välttämättä tarvita mutta tilaa antaa aika mukavasti.

    Comment


    • #3
      Elikä vaihdettu vaihteiston laakerisarja+ tiivisteet. Öljyt ovat Castrolin 75w90 Syntrans. Apukelkkaa tarkoitin juurikin.

      Comment


      • #4
        Tulee rutkasti tilaa enempi kun irroittaa apukelkan jotta saa välivaihteiston irti. Itse ainakin otin kun tein vastaavaan kytkin remontin. Onko öljyä tarpeeksi ja miten on vaihdeviviston säätöjen laita ? Ja jos aski on purettu kerran niin siinä vaiheessa kyllä olisin vaggien askit tuntien vaihtanut 2 ja 3 vaihteen synkat.

        Comment


        • #5
          Remonttihan on tehty noin 1,5kk sitten ja autolla ajettu tähän hetkeen mennessä noin 800km, joten öljyäkin on. Autossa tosiaan ennen remppaa ei rutissut _mikään_ vaihde ja aski tuntu toimivan kolkattamista lukuunottamatta täydellisesti. Mietin, että olisiko aihetta viedä takaisin pajalle tutkittavaksi.. Kuitenkin kuitin alainen työ ja ihan asiallisessa pajassa teetätetty.

          Comment


          • #6
            Jos se on kerran kokoajan rempan jälkeen ääntänyt, niin mikset vieny heti takasin? Nyt on hankalempi sanoa jotta rempan jälkeen alko tämä oire.
            Tuo kepin säätö on tosiaan yksi mahdollinen aiheuttaja.

            Comment


            • #7
              Tuskin on kepin säädössä, jos on peräkkäiset vaihteet. Jos esim 2&4 tai 3&5, niin mahollisempi.
              Ootko koittanu ilmata kytkintä?

              Comment

              Working...
              X