Mikähän kone olisi järkevintä vaihtaa 1.6 tilalle jos tavoitteena on n.300hv s2 vai 2.3 20v ahtaminen? entäs muu tekniikka..?kaikenlaisia vihjeitä,vinkkejä&neuvoja otetaan erittäin mielellään vastaan
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 typ89
Collapse
X
-
phoenixxAvainsanat: Ei mitään
-
Vaihtoon menee:
jarrut edestä ja takaa
etutukivarret
taka-akselisto
vetoakselit (tämän takia myös sisempien nivelien laipat vaihdelaatikosta, joten laatikko saattaa mennä vaihtoon)
kytkin
jarrutehostin (alipaine --> hydraulinen)
kallistuksenvakaajat
jouset
iskarit
moottorin korvakkeet täytyy hitsata koriin, koska 4-sylinterisessä ne on apurungossa
etuapurunko
ohjausvaihde
+muuta pientä, että saat autosi vastaamaan mallia 2,2 20V 7A-moottorilla.
Kaiken tämän seurauksena auto on hyvin lähellä muutosprosenteissa kanta-autotarkastuksen rajaa 35%. En suosittele. Tässä vähän juttua omasta projektista:
http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1396
Comment
-
phoenixx
Lähetin muutamalle viripajalle postia ja olivat sitä mieltä että kannattaisi tuoda saksasta kolaroitu 2.3 ja siirtää siitä tekniikka ja ruveta siitä koneesta ottamaan tehoja irti
Comment
-
Yleensä en kommentoi pahemmin toisten projekteja tähän tyyliin, mutta eikö nyt kuitenkin olisi tässätapauksessa viisain vaihtaa koko auto? Tietysti jos mielenkiintoa riittää, mutta mallisarjan tehottomimmasta tehokkaimpaan siirryttäessä osien vaihtomäärä menee ihan järjettömäksi, eikä rahallisestikkaan ole enään kannattavaa.
Ja miksihän ihmeessä tuo 2.3 olisi parempi ratkaisu kuin 20VT? Kyllähän turbokoneessa on kuitenkin melkein kaikki tarvittavat osat tuohon 300hv:n saavuttamiseen jo valmiina olemassa, kun jo pelkkä lastuttaminen vie hyvin lähelle tavoitetta. Samalla autonvaihdolla saat sitten kardaanin kaupanpäälle.
Comment
-
phoenixx
Comment