Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 typ89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 typ89

    Mikähän kone olisi järkevintä vaihtaa 1.6 tilalle jos tavoitteena on n.300hv s2 vai 2.3 20v ahtaminen? entäs muu tekniikka..?kaikenlaisia vihjeitä,vinkkejä&neuvoja otetaan erittäin mielellään vastaan

  • #2
    Tästä varmaan tulee tukistus, mutta järkevintä on vaihtaa myös auto sen moottorin ympäriltä. S2 lienee paras vaihtoehto jos ei tarvitse enempää tilaa, saa samalla myös ne takapyörät vetämään niin välittyy se voima tehokkaammin tiehenkin..

    Comment


    • #3
      Vaihtoon menee:

      jarrut edestä ja takaa
      etutukivarret
      taka-akselisto
      vetoakselit (tämän takia myös sisempien nivelien laipat vaihdelaatikosta, joten laatikko saattaa mennä vaihtoon)
      kytkin
      jarrutehostin (alipaine --> hydraulinen)
      kallistuksenvakaajat
      jouset
      iskarit
      moottorin korvakkeet täytyy hitsata koriin, koska 4-sylinterisessä ne on apurungossa
      etuapurunko
      ohjausvaihde

      +muuta pientä, että saat autosi vastaamaan mallia 2,2 20V 7A-moottorilla.

      Kaiken tämän seurauksena auto on hyvin lähellä muutosprosenteissa kanta-autotarkastuksen rajaa 35%. En suosittele. Tässä vähän juttua omasta projektista:

      http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1396

      Comment


        #4
        Lähetin muutamalle viripajalle postia ja olivat sitä mieltä että kannattaisi tuoda saksasta kolaroitu 2.3 ja siirtää siitä tekniikka ja ruveta siitä koneesta ottamaan tehoja irti

        Comment


        • #5
          Yleensä en kommentoi pahemmin toisten projekteja tähän tyyliin, mutta eikö nyt kuitenkin olisi tässätapauksessa viisain vaihtaa koko auto? Tietysti jos mielenkiintoa riittää, mutta mallisarjan tehottomimmasta tehokkaimpaan siirryttäessä osien vaihtomäärä menee ihan järjettömäksi, eikä rahallisestikkaan ole enään kannattavaa.

          Ja miksihän ihmeessä tuo 2.3 olisi parempi ratkaisu kuin 20VT? Kyllähän turbokoneessa on kuitenkin melkein kaikki tarvittavat osat tuohon 300hv:n saavuttamiseen jo valmiina olemassa, kun jo pelkkä lastuttaminen vie hyvin lähelle tavoitetta. Samalla autonvaihdolla saat sitten kardaanin kaupanpäälle.

          Comment


            #6
            seelvä... no ehkä sitten luovutaan projektista

            Comment

            Working...
            X