Elikkäs,näillä helteillä havaittu että jos kotteron jättää tyhjäkäynnille raksuttamaan esim 5min ni lämmöt nousee reilusti yli 100asteeseen .Eli ruuhkassa seisominen ei onnistu sammuttamatta konetta.Jäähdytin näyttää hyvältä,sekä ilmastoinnin lauhduttaja on ok,läpivirtaavia.Viskoflekti toimii tottakai ja jos koneen sammuttaa ajosta,niin sähköflektikin alkaa puhaltamaan.Nesteitä ei hukkaa ja toimii muuten tosi jees.Termari ja vesipumppu vaihdettu vuos sitten.Onks tyypillistä näille,vai onkoha satkussa ihan joku vika? Koht pitäis lähtee KAIKKIENKAVERIKSI tienpäälle,ja vaunu rasittaa konetta reilusti,ni lämmöt voipi olla vedossa ongelma...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 C4 2,3L kuumenee liikaa
Collapse
X
-
Kiitos vastauksista.Mittari toimii ok.Testasin yleislämpömittarilla.Luulis et tää toimii niinku kaikki normiautot,eli termari säätelee lämmöt kohalleen.Mitään kiertovesipumppuakaan en löytänyt,joten täytyy vaa testata se vaununveto ja kattoo mite lämmöt pysyy kurissa.Visko pyörii hyvin.Ilmaa en usko olevan järjestelmässä,koska lämmintä tulee sisään ja letkut lämpee tasasesti.
Comment
-
C4 koppanen kytkee 2-vaihteen sähköflektille jo alle 100C, sitten 105C saa täyden höngän päälle. Tyhjäkäynnillä ei ole edes toimivan viskon kanssa tuntematonta, että lähtee kolmosnopeus päälle sähköflektiltä, ja se ei ole ihan piänisöpöherranterttu se flektin moottori, vaikka pieni onkin halkaisijaltaan.
Toki, jos ei ole ikinä vaihdettu jäähdytintä saati flektin kytkintä syylarin alavesiletkun vierestä, niin voi lämmöt nousta, koska anturi kyllä kerää "korallit" päälleen, ja silloin kytkentälämmöt on jotain ihan muuta kuin pitäisi.
Comment
-
C4:ssä on anturin kanssa ongelmia ja olisi C3 varaosa-autossa ulkoisesti oikeanlainen anturi, mutta nyt pitäisi varmistaa, että anturi on oikeanlaisella kytkennällä. C4 on 2,8 AAH ja C3 2,0 KP.
Osaisiko joku nopeasti sanoa , että sopiiko C3:n anturi C4:ään?
Molemmissa antureissa näytti olevan kolme liitintä. Toisessa C3:n anturissa oli kolmelle paikka, mutta anturissa vain kaksi kytkentäliuskaa.
EDIT: Kiitos mielenkiinnosta. Anturi vaihdettu ja uusi oli samalla varaosanumerolla (191959481C) kuin vanha.Viimeksi muokannut audiq; 1.5.2016, 21:04.
Comment
Comment