Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High

    Keltainen moottorivalo syttyy paneeliin jatkuvasti. Kun VAG-COM:lla lukee vikakoodit, niin tällaista on tarjolla:

    Control Module Part Number: 8E0 909 518 M
    Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
    Software Coding: 0011701
    Work Shop Code: WSC 63351
    1 Fault Found:
    16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
    P0118 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

    Nollausta peliin ja valo sammuu, päiväksi tai viikoksi, kunnes syttyy uudestaan samasta syystä. Anturiko rikki tai joku valohoidon puutostila? Mistähän päin kikkaretta kannattaisi etsiä ja onko jotain muuta tsekkaamisen arvoisia paikkoja ko. pulmaan liittyen?

    Tattista.

  • #2
    Näin kertoo AutoData:

    VIKA: Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin - korkea sisääntulosignaali
    MAHD. SYY: Jäähdytysnesteen termostaatti, johdinsarjan virtapiirikatkos/oikosulku plusnapaan, viallinen maattojohto, jäähd.nesteen lämpötilatunnistin

    Comment


      #3
      ja lämpötilantunnistin (engine coolant sensor) vaihdetaan näin:
      http://www.audiworld.com/tech/eng66.shtml

      Comment


      • #4
        Kannattaa varmaan katsoa onko entinen sensori musta (06A919501 - 2Pin, 48 ? tiskillä) vai tuo ohjeessa oleva vihreä (059919501A - 4Pin, 27 ? tiskillä) ennen kuin tekee ostoksen.

        Comment


        • #5
          Huikeeta, Pekan linkin alustus suoraan oikeasta elämästä: "I was getting a racing fan (sounds like a leaf-blower) at start-up on my 2002 1.8t" Totahan se on ollut totta vieköön.

          Mitäs pirua, kuvan perusteella löytyisi molemmat (osat 9 ja 10). mistäs nyt tietää, kumpi on rikki?


          Comment


          • #6
            Monologihommia, mutta ei se mitään.

            Ostin katsomatta sellaisen vihreän, ja se oli ihan oikea. Tuon ohjeen mukaan painelin ja oli kyllä melko vittumainen kun se klipsu lähti "väärään suuntaan" pois, eli sitä moottorin runkoa kohti (keulaa päin). Tiedä sitten oliko oikea vai väärä, mutta vaikeampi. No sen sai sitten irti kun rikkoi sen, ja uusi oli käsillä. Maksoi 1,20 se klipsu, joten kannattaa ostaa.

            Sitten vain uusi anturin kiinni ja klipsu kiinni sieltä "etupuolelta", jossa on siis enemmän tilaa tarttua/laittaa/irroittaa se. Laitoin koneen tulille, ja herjasi jäähdytinnesteen määrästä. Eipä ihme, kun melkoinen lämmikkö siihen alle tuli, kun sen anturin pois otti. Lisäsin n. litran, ja herjat jäivät siihen. Eikä ainakaan vielä ole vikakoodeja ilmaantunut. Pitää katsella vielä se nesteen taso, jos jotain ilmakuplia on jäänyt. Tuskinpa.

            Mutta piti sieltä muutakin laittaa uusiksi. Nimittäin sitä klipsua irroittaessani (kun koitin ilman vaurioita sitä saada irti - toki pidempi ruuvari olisi auttanut), onnistuin tekemään siihen ihmeelliseen kolmihaarakumiletkuun reiän (näkyy tuossa yo. ohjelinkissäkin esim. toinen kuva ylhäältä). Ihmettelin, että mites nyt noin, mutta kun vähän painelin letkua, niin huomasin, että sormihan meni läpi kuin vappupalloon. Uusiksihan se piti laittaa, ja oli sisäpuolelta aika huikean näköinen (laitan kuvan tässä joskus). Mennyt ihan röpelöksi ja haperoksi. Vaihdoin sen, ja nyt kulkee siis taas. Letku maksoi 15,80 ja piti tilata Ruotsista ja terveisiä VR:lle, -20 ja sujuvat työmatkat rules ok.

            Mutta mikä tämä letkuhässäkkä oikein on? Ilmeisesti konehuoneesta jotain öljyhöyryjä kierrätetään "vasemmalle" (takaisin?) ja raskaammat/paskat "alas" (pakopuolelle?), mihin sitten menevätkään. Putkien päät (pl. venttiileiltä tuleva) olivat melkoisessa sheissessa, hyvä kun oli reikää näkyvissä. Ja koneella siis ajeltu nyt 48tkm.

            Melkoista.

            Comment

            Working...
            X