Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 b5 1.6 sammuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 b5 1.6 sammuilee

    Tervehdys elikkäs otsikon mukainen audi saattaa sammua ajossa elikkäs vauhti mikä tahansa niin yhtäkkiä sammuu ja akun merkkivalo alkaa palamaan (myös virtojen päälle laittaessa jää palamaan). Olen kokeillut mäkilähtöä kun auto on jäänyt rullaamaan ja saattaa hetkeksi lähteä käyntiin mutta sammuu noin 1s kuluttua.

    Kun autoa alkaa käynnistämään uudelleen ei lähde ikinä ensimmäisestä käyntiin vaan saa muutamia kertoja naksutella virtoja päälle ja pois (bensapumpun releen tarkistin ja naksuu joka kerta laittaessa virrat päälle)

    Vika on ilmennyt viikonaikana ja välissä toiminut moitteettomasti kaksi päivää jonka jälkeen taas sammunut.

    ps. Juuri laittanut audin jotenka ei ole päässyt sielun elämästä kiinni näistä vehkeistä joten nyt kaipailtais apua !

  • #2
    Tuo että jää käymään hetkeksi kuulloistaisi ajoneston temppuilulta. Onko autoon toista avainta? Ilmeneekö vika myös sillä?
    Muutoin ohjeeksi voisi antaa täällä useasti toistetun mantran eli vikakoodit lukuun niin voidaan paremmin olla avuksi.

    Comment


    • #3
      Toinen avain

      Juu löytyy toinen avain!, Pitää yrittää kokeilla toisella avaimella mutta vähän varauksella oon et tuskin noin helpolla pääsee :D

      Tuo lukija pitäis kyllä hommata ni helpottuis elämä huomattavasti :P

      Comment


      • #4
        Jos kyse ajonestosta, niin ajoneston valo palaa tai vilkkuu.

        Comment


        • #5
          Hall anturi?

          Voiko Hall anturi olla paskana koska luin jostain että voisi olla se oireiden puolesta?

          Comment


          • #6
            vikakoodit !

            Morjens nyt on luettu vikakoodit ja ei ollut mitään koodia ?! Eikös noista sammuiluista käytännössä pitäisi jäädä jokin jälki ?

            Comment


            • #7
              Millä luettu? VCDS:llä?

              Comment


              • #8
                Luin elekman VAG vikakoodin lukijalla sen tarkemmin en osaa sanoa kyseisestä lukijasta tällä haavaa (lainattu lukija)

                Comment


                • #9
                  Ei sillä vältämättä saa ulos kaikkea koodeja, yritä luetuttaa aidolla VCDS:llä.

                  Comment


                  • #10
                    Noniin tulipas huomattua tuossa kauppareissun aikana sellainen ,että kaasu jää vaihtaessa hetkiseksi ylös eli kun painat kytkimen pohjaan ei kierrokset tipu heti alas niinkuin kuuluisi :P

                    En tiedä onko tämä jokin merkki jostain Ko. ongelmasta vaiko taas yksi satunnainen "ominaisuus"

                    kenelläkään mitään hajua mistäpäin lähteä purkamaan tätä lankakerää kun ei kehtaisi viedä pajallekkaan kun sen tietää että halvalla ei noista "diagnosoinneista" pääse :D

                    Comment


                    • #11
                      Kuulostaako bensapumppu jotenkin väsyneeltä? Tuo käyntiinlähtö vois johtua väsyneestä pumpusta tai kökkösestä suotimesta.

                      Tuo kierrosten pysyminen vois olla kaasuläpän perussäädöstä kiinni.

                      Comment


                      • #12
                        bensapumpusta puheen ollen missä se sijaitsee tässä mallissa eli pääseekö takapenkin alta käsiksi sinne kuten monissa muissa kotteroissa?

                        Myös en ole löytänyt bensansuodattimen olin paikkaa tästä mallista enkä netistä? :o taitaa löytyä bensapumpun läheisyydestä arvatenkin ?

                        Comment


                        • #13
                          Takakontissa on luukku. Pumppu on bensatankissa.
                          Suodatin on oikean takarenkaan luona.

                          Comment


                          • #14
                            Moro
                            Mulla oli sama vika 99vm 1.6. Sammuili kesken ajon ja saattoi lähtee käyntiin ihan hienosti hetken päästä. Saattoi olla viikon ihan hyvä ja sitten taas saattoi sammua kesken ajon. Vikakoodeja nolla kappaletta. Vaihoin vaikka minkälaista osaa kunnes joku viisas vinkkasi, että tsekkaa puola jakaja. Sieltä löytyi ykkös tulpanjohdon alta hapettumaa, liekö joku pessyt jossain vaiheessa konehuoneen paineella, koska kaikki muut oli puhtaita. Ykkösen liitin nimittäin näkyy just imusarjan välistä. Motonetista hain puolajakajan ja tulpan johdot, johdot ei muuten olleet läheskään oikean mittaiset joten vaihdoin vain ykkösen johdon.
                            Auton tietokone ei pysty valvomaan tässä mallissa sytytyksen toisio puolta, niin ei tule vika koodejakaan. Nyt toiminut 10kk moitteetta.

                            Comment

                            Working...
                            X