Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Sammuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Päivitystä: kaksi korjaajaa luovuttanut, nyt vviety auto hinurilla audille kun pätkii niin pahasti. Heidän mukaan, vika kaasuläppäkotelo, vaihto, vaidettu ei vika muuttunut miksikään!
    laskua kertyy ja vikaa ei löydy edes audilla , kuinka tämä on mahdollista?
    eikökellään ole oikeasti ollut tälläistä vikaa?
    Yllä mainitut testattu uudelleenkin audilla. Nyt alkaa paniikkin nousta kun 115€ tunti ja "tutkivat" ja osia vaihdattavat.
    Jos jollain edes hajua tutun tuttulla tai ihan mitä vaan, kerro ihmeessä onko mitä korjattu ja onko korjaatunut.
    vika on muuten yltynyt niin että pystyin ajamaan ihan hyvin auton helsinkgistä kotia ja nyt tekee niin että ei pysy käynissä 10sek max.

    Comment


    • #32
      Onko vaihteiston ohjainlaitteen kuntoa tarkistettu? Sehän on siellä apukuskin jalkatilassa maton alla ja perinteisesti läpimärkä jos ei ole vedenpoistoreikiä putsattu.

      Comment


      • #33
        Palaan noihin lambda antureihin. Omassa edellisessä A6 4.2 -99 vaurioittui toisen lambdan joku piuha ja pätkintä alkoi (rikoin kun menin tsekkaamaan oliko alkuperäiset, oli 230tkm ajetut). Kierrokset rupesi seilaamaan, ja esim liikennevaloissa meinasi sammua. Meni selkeästi varaohjelmalle, ja saikin auton käymään juuri ja juuri. Vag-Comia logitellesani ja vikakoodeja etsiessäni olikin ihme, että juurikaan mitään diagnostiikka ei ollut. Eli vikakoodeja yms ei missään, arvot kyllä heitteli logeissa! Samoin Maffia irroitellessa ei koskaan mitään vikakoodeja vaikka käynti muuttui. Olen tullut vähän siihen tulokseen että nämä alkupään -ei niin älykkäät ecut ja väylät ei aina rekisteröi esim pienempiä häiriöitä, ja välillä suurempiakaan. Omassa oli esimerkiksi lähes kaikki imupuolen letkut haperoita kuin näkkäri, ja irtipoikki sieltä sun täältä. Vaihdoinkohan noin 3m sitä ohuempaa letkua, ja näistäkään ei mitään vikakoodeja missään. Sama homma säätyvässä ilmanotossa kannen alla, ilmakellot mytyssä ja läppien tangot jumissa koneen etuosassa. Vahva kone käy vaikka olisi pientä ilmavuotoa sielläsuntäällä. Yritin nopeasti lukaista tuota sinun korjaus historiaa, ja en nyt ole varma olitko jo vaihdattanut lambdat? Jos ei, niin ei se haitaksi olisi, jos sattuisi olemaan vielä vaikka alkuperäiset paikallaan?! Omassa 4.2:ssa oli vain 2kpl lambdoja. Ennen kattia, eli pakosarjan yläosassa. Niin ja ei sitten mitään muuta kuin orkkis Boschia! Tarvikkeet tuli testattua, ja ylimääräistä hommaa teetti. Toivottavasti joku bugi löytyisi autostasi, nämä ovat hermoja raastavia hommia joskus!

        Comment


        • #34
          OK, nyt otan nämä asia hoitoon heti ja soitan audille , saavat tarkistaa myös nuo lambat. Saanko tekstisi kopioida/ liittää heille sähköpostilla? On todellakin harmi, olen jumissa kotona tai taksin varassa ollut nyt nelisen viikkoa. onneksi olen eläkkeellä mutta olisihan se kiva päästä liikkumaan joskus.
          lamboja on neljä muistaakseni, lähellä konetta ja sitten vain ne 2 kpl katin jälkeen, kuulemma ne edessä olevat ovat tärkeimmät kun kertovat eculle tai jotain vastaavaa.
          KIITOS NÄISTÄKIN TAAS, KAIKKI TERVETULLUTTA! koko ajan juoksee 115€/h kun ihmettelevät..

          Comment


          • #35
            Juuri taas soitin ja kysyin lamba asiaa, ovat kunnossa. Muutenkin hiukan ihmettelivät kun auto harvinaisen hyvässä kunossa muuten kaikin puolin. Auto on sweitsistä alle 200tkm täydellisellä huolto historialla.
            sanoivat että kaasuläppä kotelo systeemi pitää heidän mielestään outoa rahinaa ,tilattu siis "uusi" käytetty osa, joka on testattu lähtiessä toimivasta autosta ja nyt sekin pitää samanlaista rohinaa.
            Onko kenelläkään tietoa kuuluuko mitään ääntä kuulua tuosta? Etten taas tilaa vaan osia mitä haluavat ja ei auta mitään.

            Comment


            • #36
              Kyllähän se semmoisen omanlaisensa raksutuksen ja vinkunan pitää. Jos tarkoittavat siis sitä surinaa joka kuuluu kun sytkävirrat on päällä mutta kone ei ole käynnissä.

              Comment


              • #37
                Bensapumppu ei ehkä jaksa käydä koko aikaa kunnolla tai siis esim lämmetessään ei enää jaksa pyöriä kunnolla (?)

                Comment


                • #38
                  Tuli mieleen tuosta "rohinasta " , että kun osa irroitettu ja käytetty uusi paikalla niin pitääkö "opettaa" uudestaan. Onko tuosta tietoa? sanoinvat että ei aukea kun testattu. EIVÄT sata varmasti nyttiedäkkään että onko osa rikki? Onko tästä tietoa mistä varmasti voisi tietää?
                  En vieläkkään ymmärrä, kun kysyin miksi eivät kysy laajasta verkostaan joltain eikö muka kellään ole ollut samaa ongelmaa, enemmin kuin arvailua ja osien vaihdattamista.
                  Tietysti tunteja saa tällä tavalla kulumaan.

                  Comment


                  • #39
                    Näin tehdään kaasuläppän sopeutusajo VCDS:llä:

                    http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html

                    Muuten en osaa kyllä tähän oikeen mitään kommentoida. Minusta tuo kaasuläppä pitäisi kyllä reagoida edes jotenkin, vaikkei sopeutuksia olisi tehtykkään? Jollei sitten ohjainboksissa jotain häikkää ja komento ei mene perille?

                    Comment


                    • #40
                      Kyllä reagoi vaikka ei sopeuttaisi, niinkuin rosstechin sivuilla lukee; Kaasuläppä pitäisi sopeuttaa irroituksen jälkeen. Siis ymmärsinkö oikein, sinun kaasuläppä ei aukea ollenkaan ja vaihto-osa toimii ok?

                      Comment


                      • #41
                        No nyt eivät olekaan varmoja kaasuläppäkotelon toiminasta kun sanoivat että ecu on rikki. Vaikka kävi kyllä vaasassa tarkistettavana. (vegatronic oy) Onpa muuten turha yhtiö kun ei muka vikaa löydy mutta ei sanonut oliko varma ollenkaan asiasta, häh? No tilasin ebaystä boxin ja nyt mietin että tilaanko vai en sen kaasuläppäkotelon kunhan sanoisivat onko rikki vai ei! Uskomatonta tämä audin toiminta. Jäin miettimään tota kun toimi ihan suht hyvin silloin kun hain ja sitten täytykin viedä hinurilla. Nyt siis vika koko ajan ja silti eivät löydä syytä?!? Olen noita motukoita harrastellut nuoruudesta lähtien, ajanut jonkun verran kilpaakin ulkomailla, ja mietin miten voi olla näin vaikeata löytää vikaa kun se on olemassa. Mietin auton hakua pihaan mutta kun pitäisi olla nosturi minua kannattelemaan =) . Laittakaa vain ideoita jos tulee vielä.
                        sanoivat vielä että ilman ecua pääsee testerillä mutta kun ecu kytketty ei pääse?? onkohan tuo nyt mahdollista?

                        Comment


                        • #42
                          sanoivat vielä että ilman ecua pääsee testerillä mutta kun ecu kytketty ei pääse??
                          Kyllähän tuo vahvasti Ecuun viittaa.

                          Comment


                          • #43
                            Ilman ecua pääsee testerillä mihin? Aika kallista siitäkin tulee jos ihan kokeilun vuoksi lähtee tilaamaan kaasuläppäkoteloa ja/tai ecua. Onko se siis ihan Audin omassa huollossa nyt ollut ihmeteltävänä?

                            Saatko tarkistettua Ecun varaosanumeron. Mulla on yksi ehjä ylimääräinen jonka saat vaikka postikuluja vastaan testiin jos on sopiva.

                            Comment


                            • #44
                              Jos ecua tarvii testiin, niin täältä kanssa löytyy ARS moottorin ecu jolla voisi kokeilla. Tätä kun on ohimennen lukenut, niin melkoselta sopalta koko homma vaikuttaa. Huollon toiminta antaa just semmosen pahimman kuvan, kun ei oikein tiedetä mitään, mutta osia ollaan kovasti vaihtamassa.

                              Itse meinasin aikaisemmin vihjata, että olisi haulla täältä katsonut kaikki sammuiluun viittaavat ongelmat, ja sieltä koittanut mahdollisia tärppejä etsiä ja eliminoida sitä kautta mahdollisia vikakohtia.

                              Comment


                              • #45
                                KIITOS KAIKILLE! vika oli EcU:ssa. ebaystä tilasin , suoraan paikalle kaikki ok! Hinta osalle 76€ kotiin toimitettuna. kaasuläppä 127€ takuulla. audin velotus 670€ !?!?!! ei ihme että on huono maine merkkihuolloilla.
                                Nyt auto maalamolle ja sitten on onkin kuin pakasta vedetty.
                                Kiitos vielä kaikille!

                                En tiedä pitääkö uusi topic aloittaa. mitä mieltä olette tiptronicin öljyn vaihdosta? Ei ole koskaan vaihdettu eikä oireilekkaan mutta ajattelin vain kun tuli juuri 200tkm täyteen.

                                Mutta on se vaan mukava auto ajella ja naatiskella, hymy naamalla kun niin onnellinen taas.
                                tulipa muuten mieleen kun kaverin raskasta kärryä pitäisi vetää 4000km reissu niin kestääköän tuo ilma perä miten sellaista rääkkiä ja vaihteisto?
                                Viimeksi muokannut Sleepy2; 7.9.2014, 13:31. Perustelu: Yhdistetty.

                                Comment


                                • #46
                                  Hyvä jotta lähti pelaamaan.

                                  Tippariinhan joutas öljyt ja suodattimen vaihtamaan. Ja jos se loota on ehjä niin kyllä sillä kestää kärriä vetää.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X