Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Sammuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Sammuilee

    Audi A6 4.2 1999 sammuilee, mutta lähtee heti käyntiin kyllä, käy vajaalla pytyllä.
    Tarkistettu/vaihdettu:
    CRANKSHAFT sensor.., maffin töpseli irti, tulpat, akun lataus. Ei kai viallinen puola pysty 8 kokonan sammuttamaan,

    Nyt meni vanhassa puhelimessa valitettavasti vikakoodit, mutta niissä ei ollut mitää erikoista koska oikein etittiin. Ainut ehkä oli minor joku ala/matala jännite.

    Ei löydä korjaaja ja nettistäkään en nyt ole löytänyt vastausta, joten turvaudun teidän paremmin tietäviin. On kai jollain sama vika ollut maailmassa!?!
    Loppuu usko, ajattelin ostavani hyvän käyttö auton, kun aikaisempi S8 oli ihan mukava.
    Kiitos etukäteen.
    Viimeksi muokannut amalin; 16.7.2014, 19:05. Perustelu: Kielipoliisita päivää, korjattu teksti luettavammaksi.

  • #2
    Vajaalla pytyllä käyminen voisi liittyä polttoainejärjestelmään, jos tulpat, puolat yms. on kunnossa. Mutta mitenkä esimerkiksi nokat? Pimeän puolen pytyn nokka-akselin voisi tarkistaa, tiedä vaikka olisi jako solmussa. Miten keksit vaihtaa tuon kampiakselin anturin? Antoiko koodia?

    Comment


    • #3
      Vikakoodien luku ja listaus tänne.
      Jos on ollut yleismallin lukija, niin ne ei näytä kaikkia koodeja. Ei ois eka kerta kun etsijä ei osaa etsiä.

      Comment


      • #4
        Hansilta pyytäisin seuraavaan viestiin jäsennellympää asua.

        Comment


        • #5
          Laitetaan kunhan perjantaihin mennessä saatavilla vag:n oma lukija.. Korjaaja tuumaili ettö vaikuttaa kumminkin aika moneen asiaan, ja edullisin vaihtaa ..
          kipinän vahvistaja, tullaista luin, onko kokemuksia?

          Comment


          • #6
            Juu on se yksi arvaus. Mutta silloin yleensä yksi pytty pimeenä ja niiden vaihtaminen päittäin siirtää vian toiselle puolelle.

            Comment


            • #7
              Taas , kerran pahoittelen kieliasua, kirjoitus tulee autom/sanelu kun aivovamma estää normaain jäsentelyn. Koitan tarkentaa.

              Comment


              • #8
                Voisiko olla tuollainen kun bleader venttiili? Onkohan autossani samalaista?

                Comment


                • #9
                  Ei ole. Ellei tarkoiteta huohotusta ta bensahöyryjen kierrätystä. Silloin vikakoodit kertoisivat ilmavuodosta.

                  Comment


                  • #10
                    Juu tajusin kanssa että liittyy turboihin.. Ollaan nyt kyllä ihan äimänä kun liitokset katottu , jokainen ecusta lähtien liittimet avattu ja takas kaikki kone puolenkin liittimet todella puhtaat!?!?! Nyt kun se VAG:n oma lukija ei näyttäisi mitään sitten on kyllä takki tyhjä...Saan sen ehkä lainaan perjantaina vihdoin..
                    starttaa hienosti mutta kun kierokset laskee niin sammuilee ,läpösenä enemmän, nyt selkeästi useammin kuin alussa.. olen käynnyyt enkku sivutkin läpi, eikö kellään samaa ongelmaa tullut vastaan??Miten on mahdollista.. =)

                    Comment


                    • #11
                      Nyt kun se VAG:n oma lukija ei näyttäisi mitään sitten on kyllä takki tyhjä.
                      Kyllä sekin kertoo jotain. Silloin kysessä on vika joka ei ole dignostiikan piirissä, eli sytkäosat, bensansyöttö, mekaniikka.
                      Tai joku anturi antaa diagnostiikan raja-arvojen sisällä olevaa lukemaa, mutta väärin.

                      Mutta ootellaan niitä vikakoodeja tai niiden puutetta, muuten on arvauskohteet liian laajat.
                      Jos vikakoodeja ei ole, niin osaava harrastaja osaa katsoa measuring blokeista myös oleellisia arvoja, kuten lämpötila-anturin lukemat, misfiret, nokkien asennot, fuel trimmit.

                      Comment


                      • #12
                        Quote:
                        Jos vikakoodeja ei ole, niin osaava harrastaja osaa katsoa measuring blokeista myös oleellisia arvoja, kuten lämpötila-anturin lukemat, misfiret, nokkien asennot, fuel trimmit.
                        En ole kyllä harrastaja mutta mitä tahansa yritän kun meinaa rahatkin olla eläkkeellä tiukilla, jos onnistuisi edes jokin.. Ei vain tunnu isolta kun aina hörähtää heti käyntiin , tosin nyt tullut tuo että ei käy mielestäni kaikilla pytyillä, "lorposttaa".. Aina kun ostan jonkun S:än, joka kerta ihme ongelmia ja sitten taas pari vuotta ja aika kultaa muistot , uusi kehiin, ja taas pähkäillään =)

                        Comment


                        • #13
                          Samanlaisen vian olen saanut omassa autossa esiin ihan vaan sillä että ilmanputsarikotelolta maffin kautta kaasuläppäkotelolle menevä haitari oli huonosti kiinni (tai rikki). Paraneeko käynti yhtään jos ottaa maffin liittimen auki?

                          Comment


                          • #14
                            Irroitin "töpselin" ja teki saman vian silti, kun ajattelin että menisi johonkin vika sieto tilaan mutta ei..
                            mahdoitko tarkoittaa tuota vai itse isoa pyöreetä liitosta ihan?

                            Comment


                            • #15
                              Lähinnä maffin ja kaasuläppäkotelon väli on se kriittinen mutta maffin pistokkeen irrotus pitäisi jo jotain eroa kyllä tehdä jos imuvuodosta olisi kyse.

                              Comment


                              • #16
                                juu ei tapahtunut kyllä mitään ja vikakin tuli taas samalla esiin, tästä päättelin että ei ole maf vika ja letku on nyt tarkistettu, suihkuteltu kanssa jos olisi piilevää pientä vuotoa.. toivoin että olisi ollut vain maf vika..

                                Comment


                                • #17
                                  Lisää selvisi eli ilmastoinin kenno vuotaa, mutta ei varmaan tämän käynti ongelman kanssa mitään tekemistä..vai? Onkohan missään mistä saisi tietää juuri tähän autoon alkuperäis osien numerot, kun eivät ebaystä tahdo antaa ostaa jos ei ole antaa asiakaalla alkuperäis numeroa..?

                                  Comment


                                  • #18
                                    tuolta löytyy osanumeroita: http://www.partsbase.org/

                                    Comment


                                    • #19
                                      no niin ,p1602, vag 18010, ja täysin hukassa mootorin ohjausyksikön rele?!?!
                                      ei vaan löydy 219 rele??? Nyt jos koskaan ärsyttää kun viittaa siihen mutta kun ei löydy penkin alta moottori ojauksen vierestä ei ole...
                                      siis jos kukaan tietää missä 219 m.ohjausrele on niin olisin ÄÄRETTÖMÄN KIITOLLINEN , korjaaja jo hiukan mietti onkohan olemassa edes!

                                      Comment


                                      • #20
                                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...0/P1602/005634
                                        Tuo voi tulla ihan siitä, että akkukaapelia on irroitettu, tai akku on hyytynyt,

                                        Releet on kuskin polven kohdalla ratin alla.

                                        Nollatkaa koodit ja katsokaa, että tuleeko uudestaan.

                                        Bensapumppu voi sammutella autoa hyytyessään.

                                        Comment


                                        • #21
                                          nollattu mutta tullee takas noi koodit.. nuo releet löydettiin mutta ei sitä m.ohj.relettä 219..
                                          bensa pumppu testattu pyörii hyvin.. Voi että näitä audeja, oma jaggekin XK8 toimii kuin kello kolmatta vuotta öljyn vaihdoilla ja perus huolloilla, myös talvella.. no jospa joku jossain tietää mikä tätä vaivaa, antakaa vain tulla vikoja/ajatuksia, jos joku osuisi kohdalle.
                                          Olen todella jumissa kun ei liiku koirat ja oma auto puolisolla.. Hämästyttää tälläiset viat laatu autoissa

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onhan akku kunnossa, entäs lataus?
                                            Ei siinä releessä välttämättä lue 219.

                                            Se on bensapumpun rele: http://www.ecstuning.com/Audi-C5_A6-...gine/ES380348/

                                            Comment


                                            • #23
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7

                                              Hans lueppas tuo ennen seuraavaa postausta. Hieman panostusta tuohon kirjoitukseen, kun on jo kerran huomautettu asiasta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Luepa Sleepy vielä kerran tuo viesti numero 7 :)

                                                Asiaan. Jos latauksessa vika, niin olisiko autossa kaksi eri vikaa. Sammuilu voisi viitata latausvikaan, mutta entä tuo vajaa pytyillä käyminen? Vai enkö hoksaa jotain. Kuullostaisi joltain anturivialta tai vastaavasti jonkin ohjausboksin vialta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Huono käynti josta ei tule vikakoodia voi olla puolat tai sytkävahvarit.
                                                  Measuring blokeista voi katsoa, että onko misfireä jollekin tietylle sylinterille. Sen jälkeen voi rueta vaihtelemaan puolien ja sytkävahvarien paikkaa ja katsoa siirtyykö vika.

                                                  Olen usein törmännyt kasikoneissa lambda anturin aiheuttamiin käyntihäiriöihin, mutta ei ne konetta ole sammuttaneet, niin vakavassa tapauksessa olisi jo lambdalta vikakoodi ja Lambdakorjaukset reilusti vaeltaneet.

                                                  Latausjännite pitäisi mitata auton käynnissä. Yli 13,8V pitäs olla.

                                                  Voi olla montakin vikaa yhtäaikaa, ja jos jännitteet on alhaiset, niin vois se kipinään vaikuttaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aivan, totta. Pakkohan sen melkein on olla sytytyspuolella. Eli johtosarja, tulpat tai puolat. Jos ei vieläkään toimi, niin uusi akku ja akun piuhojen tarkistus. Luulis noista korjaantuvan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pahoittelen kun pitkä aika viime kirjoituksesta. Nyt tuli ECU takaisin ja ei vikaa siinä. Kiitos muuten hyvistä pointeista, käymme ne vielä kerran läpi kun ei ollut tuo ecu:kaan. Toivottavasti nyt jostain vika löytyy kun auto monivammautuneen ainut "vapaus". Kaikki otetaan vastaan, antakaa vain ideoiden tulla, kaikki tarkistetaan mitä tulee. Ensimmäinen korjaaja luovutti jo ja nyt seuraavalle.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Voisko se kuitenkin olla se pumppu vaikka se pyöriikin testatessa ihan hyvin?
                                                        A8:ssa noi pumpun temppuilut on sammutellut autoa puolella tankilla yms ja tarvikepumpuillakin on ollut vähän arpapeliä se toimivuus.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Maffin lukemia ei olla taiettu tarkistaa, eli jos maf näyttää liikaa niin se saa liikaa löpöä ja tukehtuu. En kylläkään tiedä 4.2:sen normaali arvoja.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eli maffin töpselihän oli irti ja yritetty ajaa jotta menisi vika tilaan. Vika tuli siltikin vaikka maffin töpseli irti, Eikö silloin vika häviäisi. Joskus toisessa autossa tehty näin ja saatu myös tietää että vika maffissa ,ei tehnyt vikaa kun töpseli irti.
                                                            Mootori tie nopeuksissakin yrittää sammua mutta ei pysty kun kieroksia kumminkin jonkun verran ja sama taajamassa kunhan kierroksia on.
                                                            Kun tulee liikenne valoihin tai paikallaan niin sammuu ja ihan yhtä äkkiä starttaa kumminkin heti ilman ongelmia.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X