Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V8 d11 vaihdelaatikoiden sopivuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi V8 d11 vaihdelaatikoiden sopivuus

    Omassa autossa, (-89 vm. 3.6pt) automaattilaatikko ei kestä jenkaa, eli luistaa.

    Nyt olisi tarjolla 93vm 4.2 litraisesta laatikko, mutta, kysymys kuuluukin, käykö ko. auton laatikko varmuudella tuohon 3.6 litraiseen ns. plug&play menetelmällä?

    Hakua käytetty, googlea selattu, en löytänyt vastausta.

    Edit, ja heti kun tänne kirjoittaa, niin löytyyhän se tieto ihan itse kaivamalla. Eli käyhän nuo näköjään ristiin laatikot. Eipä ole kuin yhtä ja samaa automaattilaatikkoa käytetty sekä 3.6 että 4.2 litran vehkeissä. Voi lukita/poistaa tämän viestin. :)
    Viimeksi muokannut quattro; 15.7.2014, 15:46. Perustelu: löyty tieto

    #2
    Näemmä etkan mukaan löytyy 4:ää variaatioita, jotka sitten vaihtelevat runkonumeroiden mukaan.
    Sama vaihteiston johtosarjan kanssa, kun taas ohjain menee vaihteiston kirjainkoodin mukaan. Kirjainkoodeja automaattivaiheistoille AKD, ATU, AYU, AZG.

    Aina varmempi, jos löydät samalla koodilla olevan automaattivaihteiston ja sen kaverina olleen ohjaimen.

    Comment


    • #3
      boksi ja johto-sarja mukaan. eroja 4.2 on lauhduttajalla 3.6 ei

      Comment


      • #4
        No voi shit.

        Kiitos tiedoista. Ja etsintä ja tutkiminen jatkuu.

        Comment


          #5
          Nusnus, se on öljynjäähdytin. Tiedettävästi öljyn olomuotoa ei muuteta mihinkään :)

          Tuo jäähdytys ei sinäänsä ole iso ongelma. Ottaa siitä 4.2:n laatikosta öljyputket ja letkut kiinnikkeineen ja sen pienen erillisen jäähdyttimen jarakentaa sen jne. Vaikee sanoa miten kuumana atf käy esim. maantieajon jälkeen, että onko tuo erillinen jäähy tarpeen.

          Ikäviä vaan nuo purkuautojen vaihteistot, jos ei pääse koekäyttämään, saati saa takuuta.

          Comment


          • #6
            Pitäs itekkin kaivaa toi 4.2:n -93 laatikko 3.6 -91 tilalle. Mitäs tossa on odotettavissa. Jäähdyttimenlisäys ja ..?

            Comment


              #7
              Tuossahan yllä noita kirjoittelin. Johtosarja bokseineen yms hilkkeineen.

              Comment


              • #8
                Mihis se boxsi on jemmattuna? Onko pt:ssä ja abh:ssa sama startin hammaskehä.

                Comment


                  #9
                  Jos etkaa tulkitsin oikein, niin on sama hammaskehä, jos puhutaan edelleen automaattivaihteisista V8:ista.

                  Boksi on kuskin jalkojen yläpuolella olevan muovin alla aika syvällä. Siinä on päällekäin kaksi boksia, toinen on moottorin ecu ja toinen se laatikon ohjain. Johtosarja lähtee sitten yhtenä kokonaisuutena irti autosta. Kaikki liittimet ovat numeroituja tehtaan jäljitä ja mitään johtoja ei tarvitse katkoa.

                  Comment


                  • #10
                    Joo. Olis kyl 3.6 laatikkokin, mut sen kunto? sen ver isohomma sitäkin kokeilla toimiiks se.

                    Comment

                    Working...
                    X