Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • puolia

    Sillä tätä kartotinkin, josko ois löytynyt konkreettisia käyttökokemuksia esim. juuri noista tfsi:n puolista, niin ei tarvitsisi alkaa johtotöihinkään ilmeisesti??

    Vaihdolla haen lähinnä toimivuutta, en niinkään viritysasteen puolesta. Onhan noi nykysetkin menneet aikansa, noin reilu 10 tkm omassa ajossa, mutta hieman surkuhupaisaa on kyllä käyttöikä silti..

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
      Kellään osanumeroa 2.5TFSI:n puoliin?
      http://acf.demoefekti.net/index.php?q=07k905715f

      http://www.online-teile.com/vw/produ...7k905715f.html

      Comment


      • Kyllä mun mielestä tää puola/kipinä humppa on melko selvää.
        - n.500hp käytetään 1.8T puolia/tulppia.
        - 500< ja yli niin esim. 034-puolat tai vastaavat ja oikeat tulpat/johdot.
        Noin yleisesti ottaen 2bar on yli 500hp ja rupee toi 1.8T:n versio hukkaamaan kipuniota!!
        Toki on monta versiota, mutta tässä karkea veto!

        Comment


          Niin, itse päätin aikanaan kun aika jätti noista AAN alkuperäispuolista, että en ota 1.8t puolia vaivoikseni, mutta en kyllä suostu maksamaan tuosta 034 motorsportin valmiista setistäkään noin paljoa. Otin sitten pelkät puolat 034:ltä, geneerisen V8 tulpanjohtosarjan suorilla päillä ja rakensin itse. Nuo valmiin setin mukana tulevat sytkäjohdot on ilmeisesti hiukan kyseenalaisella laadulla tehdyt ;)

          PS Edes VEMS ei ottanut nokkiinsa noista geneerisistä sytkäjohdoista, toki tulpan pään kanssa temuaminen on hiukan hankalampaa kuin tuollaisen ehdan "audihatun" kanssa ;)

          Comment


            Kyllä mun mielestä tää puola/kipinä humppa on melko selvää.
            - n.500hp käytetään 1.8T puolia/tulppia.
            on täällä yli 6 lukuja jarruteltu ja ei ilmennyt oikeastaan vielä mitään tramaattista toki painetta ei ollut, kuin 1.5Bar joka on olennainen tuon syttymisen kannalta.

            Comment


              Imusarjan paine ja sylinteritäytös ei ole sama asia eikä niitä voi vertailla eri moottorien välillä jos ahdin, nokat, ajoitukset, kaikki ei ole identtiset.

              Joku 2 bar > 500hv nyrkkisääntö joutaa nyt heti roskikseen.

              Jonkun sytkäosan riittävyyteen vaikuttaa myös se millaisella seoksella ajetaan.

              Comment


                Ei gedulla satu olemaan mitään materiaalia aiheesta?

                Comment


                  Arto, jos noita tulpanjohtoja tarkoitat, niin tiedän 2 eri tapausta jossa 034 toimittamat tulpanjohdot on aiheuttaneet harmaita hiuksia. Toinen yksilö on HIPO puolelta, toinen on vakio urssi... Sytkä pätkii, ECUn signaalit sekaisin jne kivaa ovat aiheuttaneet. Samaa kuullut kyllä myös rapakon toiselta puolelta, ei valitettavasti ole kyllä linkkiä antaa keskusteluihin, irkissä kun noita tullut puitua eri ihmisten kanssa.

                  Itse kävin USpartsilta hakemassa Accell 4040K tulpanjohtosarjan, eikä mitään ongelmia ilmennyt vakio eculla, eikä myöskään vempulan kanssa.

                  Comment


                  • Joku 2 bar > 500hv nyrkkisääntö joutaa nyt heti roskikseen
                    "kaikki vaikuttaa kaikkeen" ja "niin moni asia muuttuu", näin sen pitäis olla!
                    Jotenkin vaan tuntuu siltä että noi (mitä enemmän,sen parempi) ylipaineet on pop.
                    Voin olla kyllä ihan v..tun väärässäkin!!

                    Comment


                      Onkos kukaan kokeillut UrS4: ssä Boschin FR5DPP222 tulppia?
                      Tuollaisia sattuis olemaan itellä jostain jäänyt, ja ajattelin testiä...
                      (034 puolilla) Noissa tulpissa ymmärtääkseni kärkiväli eri kuin vakiotulpissa, joten tarttee vishiin vähä väännellä ainakin, jos meinaa käyttää. Vai oliko tuhoon tuomittu idea joka tapauksessa? :)

                      Comment


                        Osaakos kukaan kertoa mitä ehtoja pitää toteutua että AAN ecu jakaa puolien triggeripiuhoille 5V herätyksiä?

                        Nyt päällä ongelma että kaikki kyllä vaikuttaa järjen mukaan olevan ok;
                        - puolat tarpeeksi syvällä
                        - puolien maat kytketty, toinen venttiilikoppaan, toinen imusarjaan päässä olevaan Ecun maahan
                        - +12V tulee "valkoisilta" liittimiltä (nämä jotka jäivät yli vanhoilta puolilta), tulee jatkuva +12 kun sytytysvirta kytkettynä.
                        - triggerit kytketty ecun pinneihin 1,2,23,20,21, eka sivun pdf:n mukaan vastaavasti

                        Tarkistettu hemmetin monta kertaa.

                        Startti pyörittää, flukella kattelin Min/Max-arvoja ja näyttäisi että triggeri piuhoihin tulee vaihtevasti jännitettä 1-2.3 Voltin väliltä. Joko mittari ei ehdi poimimaan jännitteitä, tai sitten tässä on jotain vikaa.

                        Laite toiminut ennen tätä operaatiota 4. pytyllä, 1. oli pimeänä. Vikakoodeja ei moottoripuolelta ole kuin G28, ja tätä aiemmin tullut Lambda herja säätöalueen probleemasta.

                        Comment


                          Joudut katsomaan triggerin paremmalla laitteella, normiyleismittari ei kerkeä kyllä millään mukaan.

                          Tuo puolakonversio on kyllä jännä keksintö, minäkin olen epäillyt sitä syylliseksi ainakin kolmella eri kerralla kun auto on ollut levällään ja aina vika on ollut jossain muualla :-) Puolia kyllä menee kuin leipää...

                          Comment


                            Onko nyt siis uudet puolat kiinni?

                            Comment


                              Ilmeisesti soppaa antaa kanssa?

                              Comment


                                Akku oli yön yli laturissa ettei ongelmat vain johdu matalasta jännitteestä. Startattu muutama pidempi jakso, lupaa, muttei jaksa, ei sen kaltaisia oireita että kipinää menisi väärään sylinterin.

                                Ajoin output-testiä vagcomilla ja kaikki vaiheet menee kuuluvasti läpi, mutta; suuttimista ei kuulu naksetta, muistaakseni semmoinen vieno napse niistäkin piti päästä. Tarkistettu tulojännite, mutta tässä voi olla taas mittaustekniikassa tarkistamista. Näyttää 0 Vdc, siinä missä esim. ISV heiluu 12Vdc ja 0 välillä. Tarkistettu suuttimien syötön sulake Ecun vierestä; tämä 15A johon menee sw/ro & bl johdot. Ehjä.

                                Eli ongelma ilmeisestikin sopan kanssa, mutta mitäs hemmettiä tässä nyt on tapahtunut kun konversio tuli aloitettua moottorin jäähdyttyä. Muuten muutos tehty kirjan mukaan, paitsi jossain vaiheessa joku laski puuhatessaan sylinterit alkamaan peräpäästä, mutta tämäkin tuli korjattua pinnijärjestystä korjaamalla.

                                Eli;

                                ecu gn/ws -> syl 1
                                ecu li/sw -> syl 2
                                ecu sw/gr -> syl 3
                                ecu sw/ge -> syl 4
                                ecu sw/ws -> syl 5

                                EDIT: Kokeilin nyt kuitenkin toisella D-sarjan Eculla. Tämä tietysti alkoi vilkuttamaan ajonestoa heti kylmiltään ja antoi sen vikakoodiksikin G28 kaveriksi. Suutintesti ei edelleenkään napsahtele.
                                Viimeksi muokannut matrikkel; 3.4.2011, 11:44.

                                Comment


                                  sw/ro johdosta suuttimien liittimellä pitäisi löytyä maata vasten myös 12V jos kaikki on kunnossa ja autossa on virrat päällä ts. avain käyntiasennossa.
                                  Se toinen johto liittimessä menee ekulle ja sitä vasten ei pysty mittaamaan jännitteitä.

                                  Comment


                                    Sain itse asiassa tuon suutintestin ajettu läpi, output testi lähti käymään vasta kun kaasuläppää käänsi. Joka suutin teki semmoisen lyhyen kk-sarjan. =)

                                    sw/ro johdosta löytyy kaikista akun napajännite (~11.8V), joten katse alkaa kääntymään edelleenkin tuohon tehtyyn johtosarjamuutokseen. Herkullista etsiä omia mokia, vaikka se ehkä onkin opettavaa.

                                    Comment


                                      No riippuen toteutuksesta, saat varmaan nostettua konversion koneen päälle "hollille" että pystyt ampumaan kipinät ilmaan koneen runkoa vasten. Näkeepä että tekeekö jokainen tulppa edes kipinää.

                                      Comment


                                        Kyllä sieltä kipinää tulee tasaisesti jopa nallin päästä. Ilmeisesti jossain vaiheessa kuitenkin sylinteritäytös mennyt aika rikkaaksi kun tulpat aivan litimärkiä ulosotettaessa, elektrodivälitkin kapilaarisesti tukossa. Kuivatellaan ja katsotaan.

                                        EDIT: Nyt toimii, kaapeloinnit ok ( synninpäästö itsetunnolle ja kiitokset Pasi_:lle ), mutta sylinterit tulvineet ja äkkihätään tuli huijattua ecua lämmittämällä lohkoa pari tuntia, sitten sahaamista ja lähti käyntiin. Nätti tyhjäkäynti verrattuna edelliseen 4 sylinterin jumputukseen.

                                        Tulipahan tähän threadiin nyt tämäkin komplikaatio lisättyä.
                                        Viimeksi muokannut matrikkel; 3.4.2011, 18:04. Perustelu: Probleema paikallistettu.

                                        Comment


                                          Aloitin tänään tekemään tätä 1.8T puolakonversion johtosarjaa... Mittasin konehuoneessa noi signaalijohtojen mitat ja nyt olis kaikki muu kytkettynä paitsi "power supply" johdot. En vaan huomannut missä kohdin toi liitin konehuoneessa on ja montako johtoa siihen on alunperin kytkettynä. Osaako joku näin yhtäkkiä sanoa mihin pinniin kytken ne ja missä toi liitin sijaitsee? 3-napainen liitin on siis kyseessä. En vielä purkanu pois orkkispuolia. Onkos toi liitin lähellä noita 4-napaisia POS liittimiä? Auto pihalla ja pimeää alkaa jo olemaan...
                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 22.4.2011, 22:04. Perustelu: Tarkennus

                                          Comment


                                            Coupe abyssä ainakin sytkävahvareitten alapuolella. Saman mittaseksi laitoin nekin kun toissapäivänä tein saman operaation.

                                            Comment


                                              Onko sulla vielä se muovisuoja siinä vahvareitten vieressä about keskellä konehuonetta poikittaistuen alla? Ne on sen alla valkoiset liittimet.

                                              Tässä oli mun toteutus johtosarjasta mistä näkee että suunnilleen saman mittanen kuin signaali piuhatkin.

                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=129

                                              Comment


                                                Ok, hieno homma, nuo voi siis jättää saman pituisiksi. Sulla Sami näyttää olevan sekä 2 että 3 pinnit kytkettynä... tuota... tuleeko tohon liittimeen maakin?

                                                Comment


                                                  Eikun varmistelin vaan virran riittävyyttä kahdella karvalla.

                                                  Comment


                                                    Tuleeko tohon vastakappaleeseen virtaa noihin molempiin pinneihin?

                                                    Comment


                                                      Omassa ainakin 2 liitintä ja kumpaanki tulee joka karvaan jännite.

                                                      Comment


                                                        Omassa kahteen valkoiseen liittimeen tulee toiseen kolme jännitekarvaa ja toiseen kaksi. Maat metsästetään sitten muualta (kannesta ja imusarjasta)

                                                        Comment


                                                          Joo, olihan siellä konehuoneessa kaks valkoista virtaliitintä. Olishan tohon voinu tosiaan laittaa kaksi liitintä johtosarjaankin, mutta jossain ohjeissa oli vain puhetta yhdestä, niin yks tuli vaan tilattua ja laitettua kiinni. Muuten on nyt johtosarja valmis ja urssi hörähti käymään nätisti, eli on varmaan kaikki kytkennät menny ihan oikein, savuakaan mistään ei noussut. :)

                                                          Comment


                                                            Onko tuolla puolan varren pellillä mitään funktiota kuin kumin tukeminen? Ihmettelin kun oli vitossylinterin puola noussut yöaikaan ylös. Oli pellistä haitat antautuneet.

                                                            Kyseessä siis tuo kirkas osa, joka thuppun kuvassakin näkyy.

                                                            Kyrsii hieman kun nuo puolat eivät ole vielä kertaakaan päässeet kipinääkään antamaan. Onko tämä siis sitä kuuluisaa 1.8t-puolien kestävyyttä?

                                                            Comment


                                                            • Tänään vaihdoin ekan kerran puolat. Eka satsi (huco) kesti 13 365km, vajaat 11 kuukautta ehti olla pellin alla. Vanhat puolat toimi kylmällä koneella moitteettomasti. Kuumalla koneella toimi vielä normiajossa, mutta 1 barin kohdalla alkoi rötäämään. Uudet myös hucon tuotteita.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X