8,5 e/kpl
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon
Collapse
X
-
Muutama kysymys herännyt noista puolista. AAN ohjausboksi ilmeisesti antaa +5v signaalin tai jotain sinnepäin? Noita 4-pinnisiä puolia on ilmeiseti 5v ja maaohjauksella. Voisi kuvitella että maaohjatut ei toimi niinkuin pitää, vai onko kaikki varmistanut että on oikeat puolat käytössä.
Comment
-
Noita FR5DPP222 tulppia tuputtavat tarvikeliikkeissä (tai lähinnä Denson vastaavaa) kun FR5DP mallia kyselee ja kappalehinta jää alle kympin. Ilmeisesti tuo lisämerkeillä varustettu on tuplaplatina kun FR5DP ns. platinamalli jolloin erona olisi käyttöikä, ymmärsin FR5DP:n olevan poistumassa ja lieneekö muita eroja olevan kun ei löytynyt mistään kunnon speksejä näille tuotteille. Onko täällä Boschin koodeja tuntevia?
Ei tarvinnut pohdiskella kun tilasin Tepolta, nyt on hyllyssä jo useammat erilaiset joista ainakin tämä FR5DP tuntuu toimivan hyvin 1,8T orkkispuolilla tosin käytössä vain 1,6 bar vakiopaineet. Tulppien käyttöiällä ei itselle ole merkitystä kun niitä tulee vaihdettua kuitenkin sen verran usein.
Comment
-
tosin käytössä vain 1,6 bar vakiopaineet
Comment
-
Kovasti on paineita joo...
Mutta jos autosta puhutaan en ole varma mitä siellä pitäisi olla ja mikä on mittarivirhe mutta ennen kuin paineiden katoaminen ja rötäämiset alkoivat ahtoi 1,4-1,5bar vakiolastulla, nyt käy 1,6 barissa isolla vaihteella ja pitää paineet ihan eri tavalla. Letkuja on uusittu ja piilossa ollut by-pass vika eliminoitu, hukkiksen jousella olen taiteillut kadonnutta paineiden nousua alakierroksilla. Yllättäen 200tq:n KG koneen (10v) hukkiksen jousi sopii jäykkyydeltään kuin hanska käteen, on sen verran edellistä jäykempi että sysää ihan eri tavalla. Hukkis oli koskematon vielä kun kävin ensimmäistä kertaa autoa varovasti kokeilemassa Ahvenistolla 2008 syksyllä, sinetin alta löytyikin löysä hukkiksen jousi ja hukkaporttikin oli päässyt kulumaan.
Puolat ja tulpat siis toimivat hienosti, kertaakaan ei ole ollut enää rötäämistä eikä muutenkaan omituista puutumista. Kaiman kanssa voitaisiin käydä joskus pyöräyttämässä pikku lenkki jos kiinnostaa kun tässä kulmilla liikun?
Comment
-
Mutta jos autosta puhutaan en ole varma mitä siellä pitäisi olla ja mikä on mittarivirhe mutta ennen kuin paineiden katoaminen ja rötäämiset alkoivat ahtoi 1,4-1,5bar vakiolastulla, nyt käy 1,6 barissa isolla vaihteella ja pitää paineet ihan eri tavalla.
( Itse en tosin juurikaan mitään RS2:n moottorinohjauksesta tiedä)
Bosch tulpista ja koodeista: esim nämä FR5DP ja FR5DPP222:
1. merkki = tulpan kierre tyyppiä ( esim F = M 14x1.25 )
2. merkki = minkä "version" tulppa. R = vastuksellinen, M = motorsport
yms. (tätä ennen lämpöarvoa olevaa, toista kirjainmerkintää ei kaikissa tulpissa ole, mutta tuo R merkintä pitää ymmärtääkseni tälläisten sytkien kanssa löytyä)
3. = Lämpöarvo numero. Mitä isompi, sitä kuumempi
4. merkki = on elektrodin etäisyys kannasta, eli kunka syvälle tulpan elektrodi tulee. Tässä esim tapuksessa siis tuo D.
5. merkki = elektrodin materiaali, P = Platina, I = Platina Iridium (PP = tupla platina)
Tuolle FR5DPP222 tulpan 222 loppukoodille löytyy "selitykset":
Centre electrode with welded-on Platinum wafer Diameter 0,8 or 1,1 mm possible & Ground electrode Binary Nickel-Yttrium with laser-alloyed Platinum inlaye
Comment
-
Lämpöarvosta:
http://rb-aa.bosch.com/aa-uk/en/stat...aermewerte.htm
Kirjain/numeroselitykset:
http://rb-aa.bosch.com/aa-uk/en/stat...S_08.08.06.pdf
Englanninkielisiltä sivuiltakin tyrkyttää saksalaista.
Saattaa pienennellä/suurennella selainikkunaa moisten kliksuttelu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilkkuS Näytä viestiTeppo kehui noita FR5DP tulppia tuon 1.8T puolien kanssa. Oliko kyseessä tosiaan siis FR5DP vai käykö yhtälailla esim: FR5DPP222 ?
Tuota FR5DP kun ei esim. suoraan löydy ala Motonet, mutta FR5DPP222 löytyy.
( 200SX: ssä esim käytetään noita. )
Oliko noista FR7KPP33+ mitään kokemuksia?
Mites tuon lämpöarvon kanssa, jos orkkis on tuon 5 ja vaihtaa 7 niin sulaako, vai mitenpäin noi nyt meni??
Comment
-
Uusi tarvikepuola kesti 2 viikkoa ja alle 200km. Ja ilman mitään puolakantta vieläpä. Jonkunlainen ennätys ehkä tämäkin. Seuraava puola marmoritiskiltä.
Siis mitkä ovat kestäneet ja mitkä ihan hanuri kamaa?
Itse uusin motonetin tarvike puolilla (Hans Pries) Topran "merkkisillä". Germany lukee, mutta taitaa olla vaan tukkuliike, tuskin itse valmistaa.. http://www.pries.de/index.asp
Eivät ainakaan Bimmer miehet ylistäneet tuota Topran tarvike merkkiä:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=147985 :)
Comment
-
Uusi tarvikepuola kesti 2 viikkoa ja alle 200km. Ja ilman mitään puolakantta vieläpä. Jonkunlainen ennätys ehkä tämäkin. Seuraava puola marmoritiskiltä.
Siis mitkä ovat kestäneet ja mitkä ihan hanuri kamaa?
En aikonut asiasta kuitenkaan reklamoida, koska eikös se niin ole että jos jonkun tuotteen itse asentaa, oman kytkennän perään, paikkaan johon sitä ei ole tarkoitettu, leikeltyään tuotetta ensin mattoveitsellä sopivammaksi, takuu tuskin on enää voimassa.
Comment
-
Lisäsin vähän lämpöä haihduttavaa pinta-alaa puolille piirisarjajäähdyttimillä, kannenkin saa päälle kun hieman korottaa kiinnityspisteitä. Helppo homma, valmiin kokoiset anodisoidut elementit ja kiinnitys tarkoitukseen sopivalla lämpöä johtavalla kaksikomponenttiliimalla. Ainoa huono puoli on orkkismiesten halveksuvat katseet. Pitää vielä hakea sopivan sävyiset jäähdytyspalikat kunhan on todennut ratkaisun toimivaksi. Tämän paketin hinnaksi tuli 20 euroa ja aikaa meni 10 minuuttia, kokeilemisen arvoista?
Comment
-
Aiheeseen liittyen kun pitäisi tuosta urssista nuo johdot suojata, niin kellään tullut esim. verkkokauppaa vastaan missä tälläistä myydään:
http://maukka87.kuvat.fi/kuvat/Sekal...Johtosuoja.jpg
Tai millä nimellä tuota voisi lähteä metsästämään?
Comment
-
Nippeli-Tepolta, eli http://www.nippelit.fi
Itse ostin tuolta, täsmälleen samaan käyttötarkoitukseen. Saa eri kokoja ja kestää koneen lämmön.
Comment
-
Aiheeseen liittyen kun pitäisi tuosta urssista nuo johdot suojata, niin kellään tullut esim. verkkokauppaa vastaan missä tälläistä myydään:
http://i100.photobucket.com/albums/m...sytkset005.jpg
Comment
-
Joo tuota suojaa löytyi paikallisesta varaosapuljusta. Sitten kysymyksiä tuosta johtosarjasta...
Puolanliittimestä numero 5, kakkospinnistä kun lähtee tuo maadoitus joka kaavion mukaan liitetään ecu output connector 1:sen kakkospinniin, niin onko se ehdottomasti laitettava näin vai voiko sen kytkeä ecu output connetor 2:sen kakkospinniin?
Ja toiseksi, mulla on nyt otettu niistä puolista ne kumit pois varren ympäriltä, mutta puolat ei meinaa kestää paikoillaan vaan nousevat itsestään ylös ainakin sentin verran. Jostain olin lukevinani että kumit pitää ottaa pois. Muilla ollut samoja ongelmia?Viimeksi muokannut -Maukka-; 27.9.2010, 14:36.
Comment
-
Ja toiseksi, mulla on nyt otettu niistä puolista ne kumit pois varren ympäriltä, mutta puolat ei meinaa kestää paikoillaan vaan nousevat itsestään ylös ainakin sentin verran. Jostain olin lukevinani että kumit pitää ottaa pois. Muilla ollut samoja ongelmia?
Comment
-
Mulla olis jossain vaiheessa niistä kumeista vain yläosa käytössä, vai oliko se alaosa. :) Kuiteskin vetäsin sen kumin sopivasta kohtaa poikki niin oli tiukemmat kuin ilman kumeja. ;)
Nyt mennään ilman kumeja ja hyvin on pysynyt poteroissaan. ;)
Comment
-
Otin sivuleikkureilla sen muovikauluksen pois puolista, nyt toimii vähän paremmin. Vain ykköspytyn puola tahtoo enää nousta ylös. Kävi mielessä tuo mitä Ilkkakin ehdotti, pitää varmaan jotain sellaista toteuttaa jos ei muu auta. Ja tosiaan sain kaikki pytyt toimimaan jotta ei sen osalta enää mitään ongelmia. Pientä siistimistä ja tämä prokkis on valmis.
Comment
-
-
Tänään kävin vähän pitempää testi lenkkiä heittämässä. Hyvin toimii ja jokainen puolakin pysyy jo itsestään paikallaan. Vertailun vuoksi kuva valmiista:
http://maukka87.kuvat.fi/kuvat/Sekal...akonversio.jpg
Hieman pitkäksi jäi johdot mutta ei jaksanut enää alkaa pätkimään kun pinnit ja liittimet oli jo paikallaan.
Comment
Comment