Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    8,5 e/kpl

    Comment


    • Muutama kysymys herännyt noista puolista. AAN ohjausboksi ilmeisesti antaa +5v signaalin tai jotain sinnepäin? Noita 4-pinnisiä puolia on ilmeiseti 5v ja maaohjauksella. Voisi kuvitella että maaohjatut ei toimi niinkuin pitää, vai onko kaikki varmistanut että on oikeat puolat käytössä.

      Comment


      • Noita FR5DPP222 tulppia tuputtavat tarvikeliikkeissä (tai lähinnä Denson vastaavaa) kun FR5DP mallia kyselee ja kappalehinta jää alle kympin. Ilmeisesti tuo lisämerkeillä varustettu on tuplaplatina kun FR5DP ns. platinamalli jolloin erona olisi käyttöikä, ymmärsin FR5DP:n olevan poistumassa ja lieneekö muita eroja olevan kun ei löytynyt mistään kunnon speksejä näille tuotteille. Onko täällä Boschin koodeja tuntevia?

        Ei tarvinnut pohdiskella kun tilasin Tepolta, nyt on hyllyssä jo useammat erilaiset joista ainakin tämä FR5DP tuntuu toimivan hyvin 1,8T orkkispuolilla tosin käytössä vain 1,6 bar vakiopaineet. Tulppien käyttöiällä ei itselle ole merkitystä kun niitä tulee vaihdettua kuitenkin sen verran usein.

        Comment


          Isolla Wirillä voi ehkä kylmempi tulppa olla kiva, mutta eiköhän sillä W asteella ole puolinakin jo jotain ihan muuta.

          Seiska on itseasiassa kuumempi tulppa mitä alkuperäinen, en laittaisi vitoseen yhtään kuumempaa tulppaa.

          Comment


            tosin käytössä vain 1,6 bar vakiopaineet
            Hmm, aika kovat vakio paineet kaimalla. Eikös risan pitäis ahtaa max. 1.3 tehdaskuntoisena.

            Comment


            • Kovasti on paineita joo...
              Mutta jos autosta puhutaan en ole varma mitä siellä pitäisi olla ja mikä on mittarivirhe mutta ennen kuin paineiden katoaminen ja rötäämiset alkoivat ahtoi 1,4-1,5bar vakiolastulla, nyt käy 1,6 barissa isolla vaihteella ja pitää paineet ihan eri tavalla. Letkuja on uusittu ja piilossa ollut by-pass vika eliminoitu, hukkiksen jousella olen taiteillut kadonnutta paineiden nousua alakierroksilla. Yllättäen 200tq:n KG koneen (10v) hukkiksen jousi sopii jäykkyydeltään kuin hanska käteen, on sen verran edellistä jäykempi että sysää ihan eri tavalla. Hukkis oli koskematon vielä kun kävin ensimmäistä kertaa autoa varovasti kokeilemassa Ahvenistolla 2008 syksyllä, sinetin alta löytyikin löysä hukkiksen jousi ja hukkaporttikin oli päässyt kulumaan.

              Puolat ja tulpat siis toimivat hienosti, kertaakaan ei ole ollut enää rötäämistä eikä muutenkaan omituista puutumista. Kaiman kanssa voitaisiin käydä joskus pyöräyttämässä pikku lenkki jos kiinnostaa kun tässä kulmilla liikun?

              Comment


                Mutta jos autosta puhutaan en ole varma mitä siellä pitäisi olla ja mikä on mittarivirhe mutta ennen kuin paineiden katoaminen ja rötäämiset alkoivat ahtoi 1,4-1,5bar vakiolastulla, nyt käy 1,6 barissa isolla vaihteella ja pitää paineet ihan eri tavalla.
                Eihän vaan käy jo hoikalla vakioboksilla ja 1.6bar:lla?
                ( Itse en tosin juurikaan mitään RS2:n moottorinohjauksesta tiedä)


                Bosch tulpista ja koodeista: esim nämä FR5DP ja FR5DPP222:

                1. merkki = tulpan kierre tyyppiä ( esim F = M 14x1.25 )

                2. merkki = minkä "version" tulppa. R = vastuksellinen, M = motorsport
                yms. (tätä ennen lämpöarvoa olevaa, toista kirjainmerkintää ei kaikissa tulpissa ole, mutta tuo R merkintä pitää ymmärtääkseni tälläisten sytkien kanssa löytyä)

                3. = Lämpöarvo numero. Mitä isompi, sitä kuumempi

                4. merkki = on elektrodin etäisyys kannasta, eli kunka syvälle tulpan elektrodi tulee. Tässä esim tapuksessa siis tuo D.

                5. merkki = elektrodin materiaali, P = Platina, I = Platina Iridium (PP = tupla platina)

                Tuolle FR5DPP222 tulpan 222 loppukoodille löytyy "selitykset":
                Centre electrode with welded-on Platinum wafer Diameter 0,8 or 1,1 mm possible & Ground electrode Binary Nickel-Yttrium with laser-alloyed Platinum inlaye

                Comment


                  Lämpöarvosta:
                  http://rb-aa.bosch.com/aa-uk/en/stat...aermewerte.htm

                  Kirjain/numeroselitykset:
                  http://rb-aa.bosch.com/aa-uk/en/stat...S_08.08.06.pdf
                  Englanninkielisiltä sivuiltakin tyrkyttää saksalaista.

                  Saattaa pienennellä/suurennella selainikkunaa moisten kliksuttelu.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja VilkkuS Näytä viesti
                    Teppo kehui noita FR5DP tulppia tuon 1.8T puolien kanssa. Oliko kyseessä tosiaan siis FR5DP vai käykö yhtälailla esim: FR5DPP222 ?

                    Tuota FR5DP kun ei esim. suoraan löydy ala Motonet, mutta FR5DPP222 löytyy.
                    ( 200SX: ssä esim käytetään noita. )

                    Oliko noista FR7KPP33+ mitään kokemuksia?

                    Mites tuon lämpöarvon kanssa, jos orkkis on tuon 5 ja vaihtaa 7 niin sulaako, vai mitenpäin noi nyt meni??
                    Noita FR5DP löytyi ainakin muutama kuukausi sitten vielä Alppilan autohuollon hyllystä, jos siis joskus tulevaisuudessa heti tarvitsee tulpat saada eikä kerkeä/viitsi Tepolta tilata.

                    Comment


                      3b:een puolakonversio.
                      Jääkö nro 54 pinni tuossa puolakonversiossa kokonaan pois? eli pinni pois ja teippiä päähän?

                      Comment


                      • Uusi tarvikepuola kesti 2 viikkoa ja alle 200km. Ja ilman mitään puolakantta vieläpä. Jonkunlainen ennätys ehkä tämäkin. Seuraava puola marmoritiskiltä.

                        Comment


                          Uusi tarvikepuola kesti 2 viikkoa ja alle 200km. Ja ilman mitään puolakantta vieläpä. Jonkunlainen ennätys ehkä tämäkin. Seuraava puola marmoritiskiltä.
                          Olisi kiva saada tietää minkä merkkisiä tarvikepuolia on ollut?
                          Siis mitkä ovat kestäneet ja mitkä ihan hanuri kamaa?

                          Itse uusin motonetin tarvike puolilla (Hans Pries) Topran "merkkisillä". Germany lukee, mutta taitaa olla vaan tukkuliike, tuskin itse valmistaa.. http://www.pries.de/index.asp

                          Eivät ainakaan Bimmer miehet ylistäneet tuota Topran tarvike merkkiä:
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=147985 :)

                          Comment


                            Itse olen Hücon puolia maailmalle lähettänyt, ainakaan toistaiseksi ei niistä ole reklamaatioita tullut.
                            Febi:n paketissa olleet olivat kuraa, paskin kesti 25 sekuntia...

                            Comment


                            • Uusi tarvikepuola kesti 2 viikkoa ja alle 200km. Ja ilman mitään puolakantta vieläpä. Jonkunlainen ennätys ehkä tämäkin. Seuraava puola marmoritiskiltä.
                              Olisi kiva saada tietää minkä merkkisiä tarvikepuolia on ollut?
                              Siis mitkä ovat kestäneet ja mitkä ihan hanuri kamaa?
                              Tässä mun heikossa puolassa lukee BBT ja Germany.

                              En aikonut asiasta kuitenkaan reklamoida, koska eikös se niin ole että jos jonkun tuotteen itse asentaa, oman kytkennän perään, paikkaan johon sitä ei ole tarkoitettu, leikeltyään tuotetta ensin mattoveitsellä sopivammaksi, takuu tuskin on enää voimassa.

                              Comment


                                Kävimpä tänään hakemassa puolia marmorilta ja ei tarvitse enää mattopuukkoa muoviosille, senkun raksii kumitutin irti.

                                Comment


                                • Lisäsin vähän lämpöä haihduttavaa pinta-alaa puolille piirisarjajäähdyttimillä, kannenkin saa päälle kun hieman korottaa kiinnityspisteitä. Helppo homma, valmiin kokoiset anodisoidut elementit ja kiinnitys tarkoitukseen sopivalla lämpöä johtavalla kaksikomponenttiliimalla. Ainoa huono puoli on orkkismiesten halveksuvat katseet. Pitää vielä hakea sopivan sävyiset jäähdytyspalikat kunhan on todennut ratkaisun toimivaksi. Tämän paketin hinnaksi tuli 20 euroa ja aikaa meni 10 minuuttia, kokeilemisen arvoista?
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Aiheeseen liittyen kun pitäisi tuosta urssista nuo johdot suojata, niin kellään tullut esim. verkkokauppaa vastaan missä tälläistä myydään:

                                    http://maukka87.kuvat.fi/kuvat/Sekal...Johtosuoja.jpg

                                    Tai millä nimellä tuota voisi lähteä metsästämään?
                                    Viimeksi muokannut -Maukka-; 26.2.2011, 11:48. Perustelu: Linkin korjaus

                                    Comment


                                      Wurtht myy ainakin johtospiraalia. Että lähimmän wurth jälleenmyyjän pakeille.

                                      Comment


                                        Kysele autotarvikeliikkeistä. On muuten saatavana myös t-haaroja jne mutta harvassa paikassa hyllyssä. Olemassa ja tilattavissa on.

                                        Comment


                                        • Nippeli-Tepolta, eli http://www.nippelit.fi

                                          Itse ostin tuolta, täsmälleen samaan käyttötarkoitukseen. Saa eri kokoja ja kestää koneen lämmön.

                                          Comment


                                            Aiheeseen liittyen kun pitäisi tuosta urssista nuo johdot suojata, niin kellään tullut esim. verkkokauppaa vastaan missä tälläistä myydään:

                                            http://i100.photobucket.com/albums/m...sytkset005.jpg
                                            Elfasta itse ostin tuota. Siitä kylläkin jo monta vuotta.

                                            Comment


                                            • Etrasta löytyy, Bauhausistakin löytyy,mutta vain isompia kokoja(+16mm)
                                              Nämä myyvät siis täysissä kiepeissä.

                                              Tarvikemotista löytyy lyhyitä pätkiä jos ei koko kieppiä tarvitse. Sieltä löytyy myös hyllystä haaroituskappaleita.

                                              Comment


                                              • Joo tuota suojaa löytyi paikallisesta varaosapuljusta. Sitten kysymyksiä tuosta johtosarjasta...

                                                Puolanliittimestä numero 5, kakkospinnistä kun lähtee tuo maadoitus joka kaavion mukaan liitetään ecu output connector 1:sen kakkospinniin, niin onko se ehdottomasti laitettava näin vai voiko sen kytkeä ecu output connetor 2:sen kakkospinniin?

                                                Ja toiseksi, mulla on nyt otettu niistä puolista ne kumit pois varren ympäriltä, mutta puolat ei meinaa kestää paikoillaan vaan nousevat itsestään ylös ainakin sentin verran. Jostain olin lukevinani että kumit pitää ottaa pois. Muilla ollut samoja ongelmia?
                                                Viimeksi muokannut -Maukka-; 27.9.2010, 14:36.

                                                Comment


                                                  Ja toiseksi, mulla on nyt otettu niistä puolista ne kumit pois varren ympäriltä, mutta puolat ei meinaa kestää paikoillaan vaan nousevat itsestään ylös ainakin sentin verran. Jostain olin lukevinani että kumit pitää ottaa pois. Muilla ollut samoja ongelmia?
                                                  Puolien päälle voi laittaa vaikka ohuehkon metallipalkin, joka kiristetään paikoilleen sen vakiopuolakannen ruuvinreikiin.Eli siis joku esim. 5x10mm palkki, jossa kaksi reikää sopivissa kohdissa. Tämän ruuvaat kiinni kanteen puolien päälle, niin eipä pompsahtele puolat enää pois poteroistaan. Toivottavasti ymmärsit, kuvaa ei nyt valitettavasti ole moisesta tukiraudasta käsillä.

                                                  Comment


                                                    Mulla olis jossain vaiheessa niistä kumeista vain yläosa käytössä, vai oliko se alaosa. :) Kuiteskin vetäsin sen kumin sopivasta kohtaa poikki niin oli tiukemmat kuin ilman kumeja. ;)

                                                    Nyt mennään ilman kumeja ja hyvin on pysynyt poteroissaan. ;)

                                                    Comment


                                                    • Otin sivuleikkureilla sen muovikauluksen pois puolista, nyt toimii vähän paremmin. Vain ykköspytyn puola tahtoo enää nousta ylös. Kävi mielessä tuo mitä Ilkkakin ehdotti, pitää varmaan jotain sellaista toteuttaa jos ei muu auta. Ja tosiaan sain kaikki pytyt toimimaan jotta ei sen osalta enää mitään ongelmia. Pientä siistimistä ja tämä prokkis on valmis.

                                                      Comment


                                                        Mitkä puolat sulle tuli?

                                                        Comment


                                                          Nykyisistä marmorilta haetuista puolista ei tarvitse kuin räpsäyttää kumit pois, niin nappaa ihan tukevasti tulpan päästä kiinni...

                                                          Comment


                                                          • Noi oli Tepon lähettämät puolat mitkä mulla on, sen tarkemmin en osaa mallista sanoa.

                                                            Comment


                                                            • Tänään kävin vähän pitempää testi lenkkiä heittämässä. Hyvin toimii ja jokainen puolakin pysyy jo itsestään paikallaan. Vertailun vuoksi kuva valmiista:

                                                              http://maukka87.kuvat.fi/kuvat/Sekal...akonversio.jpg

                                                              Hieman pitkäksi jäi johdot mutta ei jaksanut enää alkaa pätkimään kun pinnit ja liittimet oli jo paikallaan.
                                                              Viimeksi muokannut -Maukka-; 26.2.2011, 11:48. Perustelu: Linkin korjaus

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X