Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alppilan Autohuollosta (Helsingistä) ostin POSien liittimet ja pinnit. Ne olivat oikeat, mutta virtaliittimien pinnit olivat väärät, liian lyhyet muistaakseni ja oikeiden liittimien saanti tuntui olevan kovin vaikeaa. Tein lopulta itse ne virtaliittimien pinnit

    Comment


    • Ei löytynyt (enää) Janhuselta Lakalaivasta pinnejä. Tammer Dieselistä sain kuitenkin lopulta hyvän vihjeen mistä niitä voisi löytyä, ja löytyikin. Eli:

      Ja-Yhtiöt
      Ilmailunkatu 15
      33900 Tampere

      Hintaa pinneille tuli 70 Eurosenttiä kappale.

      Comment


      • Niin Mitä noihin 1.8T puolien pinneihin missäkin järsjestyksessä
        Ja minkä laista se signaali oli ja minkä verran jännitettä herätteeseen

        Comment


          Katso viestistä 79 eteenpäin tässä topicissa.

          Edit: puusilmä
          Viimeksi muokannut pasi_; 14.11.2007, 18:08.

          Comment


          • eipä tunnu löytyvän että mitä tulee puolan 1 piniin, 2 piniin, 3pinniin ja 4 pinniin

            Comment


              Vastaus löytyy toki jo ihan ekasta tämän threadin postauksesta, tosin linkin takana olevasta pdf:stä. Katsopa sivuja 4 ja 5.

              Comment


              • Ois tarjolla tällasta 1,8T konversiosettia. Sisältää plugandplay johtosarja, orkkis 115R puolat ja Boschin iridium tulpat. Hinta 450€ koko pläjäys.. On tuntuneet toimivan varsin luotettavasti jopa >500hp:n tehoillakin. Tosin noi iridiumit mitkä paketissa tulee on ok ~400hp:n asti..

                http://www.vhtracing.com/engineering/misc/DSC00038.JPG

                Mikko Kataja

                VHTRacing Engineering
                mikko.kataja@vhtracing.com / +358 45 679 0992 / http://www.vhtracing.com/engineering/
                Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.11.2007, 14:54.

                Comment


                  Muistaako kukaan osanumeroa tuolle puolan johtosarjalle?

                  Comment


                    Täällä kanssa jäi virtaliittimen pinnit liian sisään, ne ei lukitu liittimeen ollenkaan joten ovat väärät. Nämä on siis samat pinnit kun volvon liittimessä ja ne ei käy kolminapaseen virtaliittimeen.

                    Mitkä pinnit on oikeita virtaliittimeen? Onko nro.18 oikea.



                    Kiitokset Tepolle osista ja nopeasta lähetyksestä. (volvo liittimet ja pinnit tuli alppilan autohuollosta)

                    Edit. Eli juuri pinni nro.18 oli oikea tohon jettaliittimeen. osanro. 1 234 477 014
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut quattro20v; 21.3.2009, 10:25.

                    Comment


                    • puolat ei pelaa...

                      Elikkä tuli vaihdettua nuo puolat omaan s2:seen mutta kun ei lähde käyntiin...

                      Kytkennät katottu jo aika monesti läpi, mutta ei osu silmään mikä olis väärin.

                      Aluksi kytkin johdot samalla tavalla kuin tuossa viestissä numero 2 on tehty mutta huomasin että viestin numeo 1 ohjeissa yksi puolan johdoista tuleekin tohon yhteen pinniin (puolan pinni nro:2 tohon topselin kakkoseen)

                      Mielestäni nuo auton puolen johtojen värit ei täsmää noiden pdf ohjeiden mukaan, onko S2 eri väriset johdot sitä en tiedä, mutta laitoin kuitenkin johdot noiden N122 ja N127 pinni numeroiden mukaan. Ja oletan että tuo N122 on se johon tulee 4 johtoja ja N127 se johon tulee 3 johtoa.

                      Eli oisko kellään varmaa tietoa noista johtojen väreistä kun alkaan tuntumaan siltä että sytkä vahvistimissa on johtoja vaihdeltu ja näin ollen ei enään pinnien numerot täsmää.

                      Moottori pyörii startilla hyvin n.5-10 kierrosta jonka jälkeen startti pysähtyy sekunniksi ja lähtee uudestaan??? tommosta ei ennen ollut. Ja välillä ihan kun lupais vähän lähteä mutta ei.

                      Comment


                        Moottori pyörii startilla hyvin n.5-10 kierrosta jonka jälkeen startti pysähtyy sekunniksi ja lähtee uudestaan??? tommosta ei ennen ollut. Ja välillä ihan kun lupais vähän lähteä mutta ei.
                        Kipinä menee väärään sylinteriin ja liian aikaisin, jolloin syttynyt seos pyrkii pyöräyttämään moottoria väärään suuntaan.

                        Comment


                        • Tämmöistä vaihtoehtoa itsekkin mietin koska ainakin 1, 2 ja 3 pytylle tulee kipinä kun ottaa puolan irti ja pistää tulpan kiinni.

                          Nyt vain pitäisi saada selville ne -94vm S2 johtojen värit jotka tulee sytkävahvistimien kylkeen. Saanhan ne kyllä toki vanhoistakin puolista selville mutta voi olla vähän hankalaa kun nekin on vaihdettu joskus jo "ei alkuperäisiin" ja kaikki johdot ovat näissä saman värisiä. Ja puolat ovat "3 napaisia".

                          Comment


                            Boksilta vahvistimille:

                            1 vihreä/valkoinen
                            2 violetti
                            3 musta/sininen
                            4 musta/punainen
                            5 vihreä

                            Muuta tietoahan et tarvitse jos laitoit 1.8t puolat, joissa sisäiset vahvistimet ja näin ollen vanhat vahvarit jää pois kokonaan.

                            Comment


                            • edit. nyt on kaikki puolien osalta OK
                              Viimeksi muokannut ässkakkonen; 25.2.2009, 18:36.

                              Comment


                                Mahtaakohan olla oikeat pinnit mitkä löysin AKTEsta virta liittimiin.

                                Jettaliitin nro. 443906247
                                Pinnit nro. 000979233 näitä ilmeisesti tulisi 5kpl pussissa tepon hinnaston mukaan 2.81 e

                                Ja jos en väärin katso niin osa nro. 000979220 olisi volvo liittimen pinnit.

                                description kohdassa lukee:

                                1 set: single wires each with 2 contacts, qty. 5 per bag 'order unit 5' flat contact

                                Mitähän toi tarkalleen tarkoittaa?

                                Comment


                                • Johtoja joiden molemmissa päissä on liitin/pinni/vai miksi sitä kutsutaan.
                                  Ostin aikanaan vastaavia (lue = ei kuitenkaan samoja) toiseen tarkoitukseen, eli yhdestä tuleekin halutessasi kaksi kun johdon laittaa keskeltä poikki.

                                  Comment


                                    Kannattaa hakea autosähköliikkeestä irtopinnejä ettei tule turhia liitoksia.

                                    Comment


                                    • Onko tietoa miten 1.8t puolasetti reagoi koviin ahtopaineisiin..? Siis +2bar...

                                      Comment


                                        Sytytyspuola nyt ei ole mitenkään riippuvainen ahtopaineesta, mutta toista sataa hevosvoimaa per pytty on jarrutettu.

                                        Tuotakoon myös esille, että on karvan verran ahtimesta kiinni kuinka paljon syttymiskelpoista seosta saadaan sylinteriin 2.2barilla ja se vaikuttaa puolan sytytyskykyyn.
                                        Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 4.3.2009, 20:42.

                                        Comment


                                          Löytääkö muuten vagcom suoraan viallisen puolan, esim. 4 pytty pimeänä vai?

                                          Comment


                                            Ei löydä ellei se ole liipaisupuolelta oikosulussa tai irti. Ei ole näissä museovehkeissä mitään misfire-tunnistuksia.

                                            Comment


                                              Olikos noilla Tepon puolilla takuuta? :)

                                              Nyt meni eka puola, onneksi otin saman tien kuusi noita niin ei tarvii enempää ihmetellä.

                                              Ihmeellistä rötäämistä ahdoilla, ajattelin että ei voi olla sytkä puolella kun kaikki on ihan uutta. Ahtovuotoja lähin metsästää ja pari löytykin, mutta kun ei paikkauksista huolimatta parantunut kulku, niin päätin vaihdella tota vara puolaa ja nelosesta löyty vika. Taas mennään. :)

                                              Comment


                                              • Itsellä ollut myöskin ongelmia 1,8t puolien kanssa. Tuntuvat olevan vaihtokamaa melkeimpä aina kun ottaa koneesta kunnolla voimaa irti/ajaa kunnolla kuumaksi koneen. Viimeisin puola meni amw:n penkissä...

                                                Jännästi rikkoutuvat. Antaa kipinän mutta huomattavasti pienemmän kuin ehjä/uusi puola.

                                                Comment


                                                  Ajakaa ilman puolakantta niin ainakin 115R-orkkispuolat kestävät ihan hyvin.

                                                  Comment


                                                    En enää muista mitkä 1.8t-puolat omassa autossa on, saattavat olla orkkikset tai sitten ovat tarvikkeet. Joka tapauksessa ilman puolakantta on nyt ajeltu vajaat kolme vuotta ja ainakaan vielä ei mitään sytkäongelmia ole esiintynyt. Tuo kansi ei siis koskaan ole ollut kiinni noiden puolien kanssa.

                                                    Comment


                                                    • Onkos potkussa eroa tarvike/orggispuolalla? Entäs millaisia tulppia kannattaa käyttää isommilla paineilla?
                                                      Tänään dynossa paikallaan Boshin tavistulpat 0.6mm kärkivälillä ja tarvikepuolat, kipinä loppui ~1.8-1.9bar@6000rpm. Karkeasti 100hp/puola tuossa vaiheessa.

                                                      Comment


                                                        Mitkä tulpat oli paikalla? Oleellista noille puolille on tulppien korkea resistanssi eli boschin koodista pitää löytyä R-kirjain. Itse ole suosinut FR5DP:tä, joita olen hyllyssäkin pyrkinyt pitämään.

                                                        Ainakaan omassa paketissa ei ongelmia 2.2bar paineillakaan.

                                                        Comment


                                                        • Täytyypä tarkistaa tarkka malli. Foorumilta joskus sen mallinumeron metsästin.

                                                          Comment


                                                          • FR7KPP33 tulpat näyttää olevan paikallaan.

                                                            Comment


                                                              Myös puolat tarvike <> original vaikuttaa tuohon joissakin tapauksissa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X