Alppilan Autohuollosta (Helsingistä) ostin POSien liittimet ja pinnit. Ne olivat oikeat, mutta virtaliittimien pinnit olivat väärät, liian lyhyet muistaakseni ja oikeiden liittimien saanti tuntui olevan kovin vaikeaa. Tein lopulta itse ne virtaliittimien pinnit
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon
Collapse
X
-
Niin Mitä noihin 1.8T puolien pinneihin missäkin järsjestyksessä
Ja minkä laista se signaali oli ja minkä verran jännitettä herätteeseen
Comment
-
-
Vastaus löytyy toki jo ihan ekasta tämän threadin postauksesta, tosin linkin takana olevasta pdf:stä. Katsopa sivuja 4 ja 5.
Comment
-
Ois tarjolla tällasta 1,8T konversiosettia. Sisältää plugandplay johtosarja, orkkis 115R puolat ja Boschin iridium tulpat. Hinta 450€ koko pläjäys.. On tuntuneet toimivan varsin luotettavasti jopa >500hp:n tehoillakin. Tosin noi iridiumit mitkä paketissa tulee on ok ~400hp:n asti..
http://www.vhtracing.com/engineering/misc/DSC00038.JPG
Mikko Kataja
VHTRacing Engineering
mikko.kataja@vhtracing.com / +358 45 679 0992 / http://www.vhtracing.com/engineering/Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.11.2007, 14:54.
Comment
-
jiisimula
-
Täällä kanssa jäi virtaliittimen pinnit liian sisään, ne ei lukitu liittimeen ollenkaan joten ovat väärät. Nämä on siis samat pinnit kun volvon liittimessä ja ne ei käy kolminapaseen virtaliittimeen.
Mitkä pinnit on oikeita virtaliittimeen? Onko nro.18 oikea.
Kiitokset Tepolle osista ja nopeasta lähetyksestä. (volvo liittimet ja pinnit tuli alppilan autohuollosta)
Edit. Eli juuri pinni nro.18 oli oikea tohon jettaliittimeen. osanro. 1 234 477 014Viimeksi muokannut quattro20v; 21.3.2009, 10:25.
Comment
-
puolat ei pelaa...
Elikkä tuli vaihdettua nuo puolat omaan s2:seen mutta kun ei lähde käyntiin...
Kytkennät katottu jo aika monesti läpi, mutta ei osu silmään mikä olis väärin.
Aluksi kytkin johdot samalla tavalla kuin tuossa viestissä numero 2 on tehty mutta huomasin että viestin numeo 1 ohjeissa yksi puolan johdoista tuleekin tohon yhteen pinniin (puolan pinni nro:2 tohon topselin kakkoseen)
Mielestäni nuo auton puolen johtojen värit ei täsmää noiden pdf ohjeiden mukaan, onko S2 eri väriset johdot sitä en tiedä, mutta laitoin kuitenkin johdot noiden N122 ja N127 pinni numeroiden mukaan. Ja oletan että tuo N122 on se johon tulee 4 johtoja ja N127 se johon tulee 3 johtoa.
Eli oisko kellään varmaa tietoa noista johtojen väreistä kun alkaan tuntumaan siltä että sytkä vahvistimissa on johtoja vaihdeltu ja näin ollen ei enään pinnien numerot täsmää.
Moottori pyörii startilla hyvin n.5-10 kierrosta jonka jälkeen startti pysähtyy sekunniksi ja lähtee uudestaan??? tommosta ei ennen ollut. Ja välillä ihan kun lupais vähän lähteä mutta ei.
Comment
-
Moottori pyörii startilla hyvin n.5-10 kierrosta jonka jälkeen startti pysähtyy sekunniksi ja lähtee uudestaan??? tommosta ei ennen ollut. Ja välillä ihan kun lupais vähän lähteä mutta ei.
Comment
-
Tämmöistä vaihtoehtoa itsekkin mietin koska ainakin 1, 2 ja 3 pytylle tulee kipinä kun ottaa puolan irti ja pistää tulpan kiinni.
Nyt vain pitäisi saada selville ne -94vm S2 johtojen värit jotka tulee sytkävahvistimien kylkeen. Saanhan ne kyllä toki vanhoistakin puolista selville mutta voi olla vähän hankalaa kun nekin on vaihdettu joskus jo "ei alkuperäisiin" ja kaikki johdot ovat näissä saman värisiä. Ja puolat ovat "3 napaisia".
Comment
-
Comment
-
Mahtaakohan olla oikeat pinnit mitkä löysin AKTEsta virta liittimiin.
Jettaliitin nro. 443906247
Pinnit nro. 000979233 näitä ilmeisesti tulisi 5kpl pussissa tepon hinnaston mukaan 2.81 e
Ja jos en väärin katso niin osa nro. 000979220 olisi volvo liittimen pinnit.
description kohdassa lukee:
1 set: single wires each with 2 contacts, qty. 5 per bag 'order unit 5' flat contact
Mitähän toi tarkalleen tarkoittaa?
Comment
-
Sytytyspuola nyt ei ole mitenkään riippuvainen ahtopaineesta, mutta toista sataa hevosvoimaa per pytty on jarrutettu.
Tuotakoon myös esille, että on karvan verran ahtimesta kiinni kuinka paljon syttymiskelpoista seosta saadaan sylinteriin 2.2barilla ja se vaikuttaa puolan sytytyskykyyn.Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 4.3.2009, 20:42.
Comment
-
-
Olikos noilla Tepon puolilla takuuta? :)
Nyt meni eka puola, onneksi otin saman tien kuusi noita niin ei tarvii enempää ihmetellä.
Ihmeellistä rötäämistä ahdoilla, ajattelin että ei voi olla sytkä puolella kun kaikki on ihan uutta. Ahtovuotoja lähin metsästää ja pari löytykin, mutta kun ei paikkauksista huolimatta parantunut kulku, niin päätin vaihdella tota vara puolaa ja nelosesta löyty vika. Taas mennään. :)
Comment
-
Itsellä ollut myöskin ongelmia 1,8t puolien kanssa. Tuntuvat olevan vaihtokamaa melkeimpä aina kun ottaa koneesta kunnolla voimaa irti/ajaa kunnolla kuumaksi koneen. Viimeisin puola meni amw:n penkissä...
Jännästi rikkoutuvat. Antaa kipinän mutta huomattavasti pienemmän kuin ehjä/uusi puola.
Comment
-
En enää muista mitkä 1.8t-puolat omassa autossa on, saattavat olla orkkikset tai sitten ovat tarvikkeet. Joka tapauksessa ilman puolakantta on nyt ajeltu vajaat kolme vuotta ja ainakaan vielä ei mitään sytkäongelmia ole esiintynyt. Tuo kansi ei siis koskaan ole ollut kiinni noiden puolien kanssa.
Comment
-
Mitkä tulpat oli paikalla? Oleellista noille puolille on tulppien korkea resistanssi eli boschin koodista pitää löytyä R-kirjain. Itse ole suosinut FR5DP:tä, joita olen hyllyssäkin pyrkinyt pitämään.
Ainakaan omassa paketissa ei ongelmia 2.2bar paineillakaan.
Comment
Comment