mikä pitäis olla1.8T puolien latausaika??mulla tatechiin laitettu 4.0ms onko liikaa??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon
Collapse
X
-
Toi kaavio vois olla aika kiva tallentaa clubin sivuille talteen, liittää vaikka ekaan viestiin kun siinä oleva pdf ei enään toimi.
Comment
-
-
Pitäisi alkaa vääntämään tota sarjaa paikalleen,jonka tilasin tepolta.
Mutta kun on sähkön suhteen niin onneton,ettei uskaltaisi alkaa tohon hommaan..
Kun ei tosta sähkökaaviosta ymmärtäny mitään,kun sitä katselin.
Jos joku foorumilainen on sähkön suhteen viisaampi ja haluaa korvausta vastaa tehdä muutoksen niin yhteyttä saa ottaa.
050-5949740 tai yv.
audi majailee pirkanmaan alueella.
talli ja työkalut löytyy kyllä.Viimeksi muokannut mikko80; 15.8.2013, 23:07.
Comment
-
Olen myös siirtymässä käyttämään tätä 1.8t puola-konversiota, mutta vielä mietityttää, että mitkä puolat tuonne nyt pitäisi laittaa.
Eli laitanko nuo perus 1.8t-puolat (06B 905 115 R) vai sopiiko pidemmät 2.5tfsi puolat (07K 905 715 F) vähemmällä kumin/muovin veistelyllä kanteen paremmin?
Onko muita vaihtoehtoja?
Comment
-
Vastaan itse itselleni:
Laitoin Berun valmistamat uudemmat TFSI-puolat (07K 905 715 F) ja niille kaveriksi Bosch'in FR5DP-tulpat. Puolia ei tarvinnut veistellä lainkaan, vaan menivät heittämällä paikoilleen ja tuntuivat pysyvän mukavasti koloissaan.
Urssi hörähti laakista käyntiin ja pelasi normaalisti, aina maksimi 1.5bar ahdoillekkin asti.
Odotin tasaisempaa tyhjäkäyntiä, mutta en huomannut mitään eroa aikaisempaan. Samanlaista harvakseltaan esiintyvää pientä pätkäisyä kuuluu vieläkin tyhjäkäynnissä niin kuin kuului vakio-puolillakin, kun hetkeksi oikein keskittyy kuuntelemaan tyhjäkäyntiä.
Olisin toivonut sen johtuvan vaan noista vanhoista puolista, mutta näköjään ei onnistanut. Mistähän tuollainen voisi johtua, vai kuuluuko vain 330tkm rullatun moottorin ominaisuuksiin?
Comment
-
Tuo sytkäpätkäisy on siis melko pieni ja kuultavissa parhaiten putken päästä tyhjäkäynnillä. Moni ei varmasti kiinnittäisi siihen edes huomiota, mutta omaan korvaan se hieman särähtää.
Tyhjäkäynti ei siis seilaa kokoajan, vaan kuulostaa siltä et about 10sec. välein tapahtuis jossain pytyssä pieni "missfire" ja muuten tasainen tyhjäkäynti murina häiriintyy hetkeksi.
Auto vetää kuitenkin kiihdytettäessa täysin puhtaasti pätkimättä rajoittimelle.
Comment
-
Morjens. Onko teidän kokemuksen mukaan aiheellista vaihtaa puolat kerran vuodessa ja luonnollisesti ennen insinöörin tapaamista? Oma auto ei ole pätkinyt eikä muutenkaan aiheuttanut ongelmia muuten kuin hylsyssä päästöistä ja alkaa vaikuttaa siltä että puolat on menettäneet tehoaan (melkein kaikki muu vaihdettu). Entäs noi tfsi puolat ovatko kestävämmän ja menevätkö samoihin liittimiin? Voiko noita jotenkin mitata yleismittarilla?
Comment
-
Vuonna 2008 onneksi oli tullut varauduttua, viikonloppuna pamahti puola tai tulppa ja neljällä pytyllä mentiin. Orginaali puolien johtojen eriste oli niin rapeaa että niitä takaisin ei enää voinut laittaa vaikka vika olisi tulpassa ollutkin.
Kahdesta johtosarjasta perattuna sai nätisti käytettyä puolien signaali ja käyttövirran johdot. Käyttövirran johdossa oli viisi haaraa pääsyöttöjohdosta joissa jokaisessa pituus riitti nätisti. Puolien kiinnipitoon löytyi hyllystä 15x15mm putkea ja siihen 10mm neopreenikumiset tallat pitämään pieni paine puolia alhaalla. Puolista otettu irti kumit yläpäästä, kun eihän ne tosiaan tohon tulppakaivoon järjellisellä voimankäytöllä sovi. En ollut muistanut hankkia aikoinaan liittimiä alkuperäisten vahvarien johtoihin, joten vedin sinne kylmästi 6pinnisen deutsch liittimen. Menee yhdellä liittimellä kaikki tarvittava puolien ohjaukseen, signaalit+maa.
Semmonen kolmen tunnin homma kaikkineen.
Comment
Comment