Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt tulossa testiin Briskin iridiumia, se on ainakin kisapuolella toiminut hyvin. Jollei sekään auta niin tarvitsee hankkia orggispuolat...

    Teppo: Sulta löytyy varmaan puolaa suoraan hyllystä?
    Viimeksi muokannut ExPReS; 18.6.2009, 08:15. Perustelu: Selvennetty mitä ollaan vailla

    Comment


      Kaverin Div1 autossa on 06B905115R puolat ja kipinän kanssa ei ole ollut noilla ongelmia. Nyt ei ole harmiksi tiedossa, mitkä tulpat siellä on. Max ahdot on 2.5bar tietämillä.

      Comment


        Eilen aamulla läksin mökiltä, niin neljällä käyntiin lähti vitospata. Vaihdoin kuitenkin Boschin FR7KPP33 tulpat Denson Iridiumien tilalle ja taas kävi viidellä ja sieti ahtojakin noi 1 barin verran ennen kuin alkoi rötäämään. Iridium tarvii enemmän tehoa tai sitten sattumaa? Puolahan se pimeni. Eli kannattaa varapuolia pari pitää matkassa.

        Comment


          Löysin viimein pinnejä ja liittimiä Kuopiosta, pääsee rakentaa tuota johtosarjaa. Aika kalliita olivat, pinnit 1.5€/kpl!

          Kuinka ois fiksuin tuo viides puolan liitin lisätä tuohon A4:sen johtosarjaan? Lähinnä liitos, onko juottaminen fiksua?

          Comment


            Ootteko ottanu jokaiselle puolalle erikseen virran, vai yhdellä pinnillä samaa piuhaa pitkin. Tuleeko virran saanti ongelmia yhdellä piuhalla ja liittimellä, vai tuleeko tuolta vaan herätevirtoja tai jtain..?
            Viimeksi muokannut VilleP; 17.7.2009, 15:54.

            Comment


              Mulla on vain yksi virta töpseli käytössä, mutta muistaakseni laitoin kumminkin parilla johdolla johtosarjaan päin. Eikös ne yhdistynyt siellä johtosarjassa kumminkin yhteen.

              Edit. Jep, niinhän se näyttäs mulla olevan ainakin ton postaamani kuvan perusteella.

              Comment


                Itse juotin liitokset ja ei ongelmia. Johtosarja on edelleen tehdyn näköinen, mutta toimii. Yhdellä riittää mainiosti.

                Comment


                  Jaahas, nyt tais mennä toinen tarvikepuola. Sen verran alko rötää ja muistuttaa niin samaa kuin viimeksikin. Nyt ei vaan oo enään varaosapuolaa kontissa valmiina.

                  Taidan käydä hakee marmorilta 5kpl orkkis puolaa ja kattoo tokeneeko se niillä.

                  Comment


                    Tarvikepuolat, eli joissa nykyään kiiltävä hartsi päällyspinnan syvennyksessä, ovat tismalleen samannäköiset kuin TT-RS:n. Tosin TT:ssä ei ole varaosanumeroita hartsiin painettu. Ihan huomiona laitoin.

                    Comment


                      No niin nyt homma saatu valmiiksi.

                      Pikaisella testillä käy tyhjäkäyntiä tasaisemmin, ei epämääräisiä tärähtelyjä enää. Eikä muutamalla yrittämällä enää nypytä ahdoilla. Kerron kokemuksista enempi kun ajoa karttuu.

                      Tosiaan projektiin sopivat bosch liittimet ovat seuraavat:
                      2x nelinapainen 1 928 402 373
                      1x kolminapainen 1 928 402 452

                      ja näille suojakumit:
                      nelinapaiselle: 1 280 703 023
                      kominapaiselle: 1 280 703 022

                      Jos näitä löydät bosch car servicestä, niin todennäköisesti osaavat oikeita pinnejäkin antaa.

                      Kuopiosta näitä saa ainhakin autosäkö hiralta ja vissiin autohuolto räisäseltä.

                      Comment


                        Orkkis puolat nyt kiinni ja taas mennään. :)

                        OT. alkaa pikkuhiljaa huolestuttaa kun marmoritiskin varaosa myyjä kyselee että mikä se sun firma olikaan?

                        Liian monta kertaa nyt lähiaikoina tainnut käydä tiskillä. :)

                        Comment


                        • Taisi löytyä syy dyno-ongelmiin ja kipinän katoamiseen, alkoi meno nykimään ja ahdot vedossa 0.4bar. Eli ilmeisesti yksi tai useampi pytty/puola tipahtaa pois ajoittain. Kevyellä pintakaasulla menee nykimättä, esimerkiksi loivassa alamäessä. Tasaiselle kun tullaan niin alkaa nykiminen ja rytkytys. Vedossa tuntuu kuin käsijarru päällä kiihdyttäisi. Tulpat ok näköiset.

                          Täytyy kokeilla jospa orggispuolat kestää paremmin. Mielessä myös käynyt 034:n puolat, niiden kestosta vaan heikosti tietoa.

                          Comment


                            Teppo, tule käymään kun nurkilla olet. Mulla on pari versiota 1.8t puolia hyllyssä niin pääset kokeilemaan.

                            Comment


                            • Täytyypi tulla käymään, soittelen alkuviikosta kun olen taas Turussa.

                              Comment


                                Alastaroon mennessä alkoi omakin rötäämään ahdoilla, muuten pelasi hyvin. Yksi puola oli menossa rikki.

                                Comment


                                  Tasan yhdeksän viikkoa tuli täyteen uusilla puolilla. Ajettu noin 3000 km. Ja kappas, yksi puolista sanoi bye, bye aivan yllättäen. Onko tuo parasta ennen päiväys sitä, että kestää kaksi vuotta käyttöä tai varastointia?

                                  Comment


                                    Auttakaa tyhmää...

                                    Luin tuota Daveboyn ohjetta ja pari juttua jää epäselväksi.

                                    Eli ilmeisesti vesilinnuille heitettävät vahvistimet on nämä:


                                    Kumpi niistä on Ecu output connector 1 tahi 2... ylempi tahi alempi?
                                    Toiseen tulee kaksi johtoa ja toiseen kolme ja nämä on ilmeisesti signaalit?

                                    Mikä / missä on tuossa Daven ohjeessa sivulla 5 mainittu power supply firewall? Nämäkö?


                                    Kiitos

                                    Comment


                                      Siis noita sytkävahvareita on kaksi, voit päätellä kumpi on kumpi kun vertaat sinne meneviä johtoja. Toiseen menee siis enemmän johtoja kun toiseen. Lisäksi singnaali johdoissa (kulmaliitin) on numeroitu sylinterit.

                                      Jos toi kuva on sun autosta niin näyttäs olevan ecu output conn. 2 kyseessä, koska siihen menee vain kaksi johtoa. 4 ja 5 sylkät.

                                      Ja noi valkoiset on ne +12v powerit.

                                      Comment


                                      • Otin omasta autosta puskurin irti, taitaa nyt olla niin että tuossa omassa ongelmassa puolat saa synninpäästön...

                                        Comment


                                        • Nyt taitaa olla jo aika puolakonversiolle täälläkin, alkoi rötäämään ja perstuntumalta viittasi sytkypuolelle. Piti laittaa kipinätesteri pystyyn ja tällä kertaa ykkösessä sekä kolmosessa oli muita heikompi kipinä. Vanhoista varapuolista sai sen verran rakenneltua että pystyy ajamaan.

                                          Näitä juttuja kun lukee niin ongelmia on näemmä ollut 1,8t puolissakin, onko asiassa tullut mitään uutta eteen viime aikoina? Olisihan se hyvä jos voisi ajella ilman laajempaa varaosa-arsenaalia takakontissa. Miten nämä nyt sitten kestävät ja mikä tulppa toimii parhaiten? Johan tuolla taas pääsi ajamaan pari viikkoa ilman suurempia päivityksiä...

                                          Comment


                                            Mää olen ajanut 1.8t puolilla puolisen vuotta, eikä ole vielä ykskään lauennut. Ilman puolakantta tietenkin. Ja alkuperäinen tulppa toimii parhaiten.

                                            Comment


                                            • Tarkoitatko alkuperäisillä F5DPOR tulppia vai 1,8t orkkistulppia, niissähän on kuitenkin eroa?

                                              Tuota tulppakaivojen suojausta olen viime kesästä asti pohdiskellut mielessäni, oikeastaan se on jarrutellut puolien vaihtoprojektia. Hiekkaa menee kuitenkin poteroon sen verran että luulisi putoavan sylinteriin kun vaihtaa tulppaa. Pitänee kehitellä jonkinlaista filtterikamaa väliin josta kuitenkin ilma virtaisi läpi. Tulee noita mikroja rakenneltua työkseen niin jonkinlainen jäähdytysvirityskin on houkutellut, hylly kun on täynnä siihen sopivaa kilkettä.

                                              Comment


                                                Ostat orkkis 1.8t puolat, eikä mitään varaosaputka kamaa. Alkuperäiset sopii kanteenkin paremmin. Suosittelen ottaa kuitenkin nitä 6kpl suoraan. :)

                                                Nyt on menty okkis puolilla ilman mitään sytkä ongelmia semmoinen puolivuotta. Ja ilman kantta ja okkis F5DPOR tulpilla.

                                                Comment


                                                  Itselläkin jäähdytyskilkkeet hyllyssä venakopan päälle. Jos tänä kesänä laittais paikoilleen.

                                                  Comment


                                                    FR5DP antaa paremman kipinän noiden kanssa kuin F5DP0R. Vitosen alkuperäisissä on noille puolille väärä resistanssi. Tämä on siis mitattua faktaa, ei mutuilua.

                                                    Itse ajoin urssissa hyvillä tarvikepuolilla ongelmitta 30 tkm. Myös oikeesti paskoja tarvikepuolia on tullut vastaan.

                                                    Comment


                                                      3B:sta AAN:ään

                                                      Itsellä 1.8t johtosarja ja sitä tässä hypistelen:
                                                      Onko näin, että:
                                                      Puolan liitin numero 1 on päävirta
                                                      Puolan liitin numero 2 on "ylimääräinen" maa eli ei tarvita välttämättä
                                                      Puolan liitin numero 3 on "liipaisin tieto" (maadoitus eculta)
                                                      puolan liitin numero 4 on "pää" maadoitus

                                                      Comment


                                                        Johtosarja on varsin looginen värien ja paksuuksien suhteen. Ohut karva on liipasu. 2 ruskeeta ovat maat ja molemmat tarvitaan. Musta-violetti +12V.

                                                        Comment


                                                          FR5DP antaa paremman kipinän noiden kanssa kuin F5DP0R. Vitosen alkuperäisissä on noille puolille väärä resistanssi. Tämä on siis mitattua faktaa, ei mutuilua.
                                                          Tointaakos noita tulppia vaihtaa vielä "pienillä" tehoilla. Vai sitten kun vasta kipinä meinaa oikeasti loppua kesken. Minkä vehkeen tulppa tuo FR5DP on?

                                                          Comment


                                                            Lämpöarvoltaanhan noi vastaa täysin alkuperäisiä, sen puolesta sopivat vaikioonkin pataan.

                                                            Vakiona mm. caterhamissa, Aston Martin DB7, Citroen AX sport, Turbo Volvoissa jne.

                                                            Comment


                                                              Johtosarja on varsin looginen värien ja paksuuksien suhteen. Ohut karva on liipasu. 2 ruskeeta ovat maat ja molemmat tarvitaan. Musta-violetti +12V.
                                                              Eli tuo puola tarvitsee 2 maadoitusta.
                                                              On looginen juu, mutta en tiedä tuollaisen puolapaketin sisäistä toimintaa...
                                                              Laitan siis sii molemmat...
                                                              Muita juttujahan en tarvitse tuosta johtosarjasta kuin puolien liittimet ja eculta 5 kappaletta liipaisu tietoja? Ja tietysti eculla hieman pinnejä siirrellä...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X