Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Nyt toimii Risa paremmin kuin koskaan .Ekalla käyntiin lähti ja todella lyhyt
    starttaus oli ,vaikka viikon oli seissyt pihassa.
    Meinaan tehdä tuohon venakopan päälle kotelon johon laitan toiseen päähän tietokoneen flektin ja tuloilma putkea pitkin keulalta .Tuloilmaputkeen vois laittaa jonkin suodattimen,niin ei mene likaa kotelon sisään..
    Termostaatti ohjaa flektin toimintaa.
    Kannattaa tehdä tuo sytytyskonversio ja huolellisesti .
    Iso kiitos ohjeista ja vinkeistä .
    Viimeksi muokannut RS2; 8.5.2007, 00:18.

    Comment


      #92
      Tänään hajos viides 1.8t:n 115L-puola. Pari vuotta noilla on ajettu. Viimeiset 4 hajos kuukauden sisään ja viimeisen kolmen hajonneen aikana ei enää ollut puolakantta.

      Comment


        #93
        Eli jäähdytysjärjestelmää pitää aloittaa tekemään noille puolille .
        Kesäloma aikaa värkätä. :)

        Comment


          #94
          Paha epäilys on, että ne olisivat ottaneet vähän siipeensä tuolla kopan alla ja hajosivat sitten nyt. Ajellaan nyt ilman koppaa ja kattellaan.

          Comment


          • #95
            Onko havaintoa paljonko jää tilaa 1.8t:n puolan ja alkuperäisen kannen väliin? Ajattelin nimittäin, että jos siinä olisi vain muutama milli, niin voisi laittaa siihen väliin sellaista lämpöä johtavaa pehmeää mattoa, jota elektroniikkalaitteissa käytetään. Tällöin alkuperäinen kansi toimisi ikäänkuin jäähdytyselementtinä niille puolille.

            Comment


              #96
              Tätä itsekin mietin. Silloin se kansi pitäisi kyllä saada hieman venttiilikopasta irti että se jäähtyisi eikä moottorin läpö johtuisi niin hyvin kanteen.

              Kuinka paksuja mattoja on olemassa? Jos väliä on vaikka 10 mm niin onko silloin mistään matosta mitään hyötyä?

              Tai sitten taidan odotella, että kaikki vaihtavat 1.8t-puoliin ja teen vaihtokaupan jonkin kanssa ja laitan alkuperäiset takaisin... :)

              Comment


              • #97
                Kuinka paksuja mattoja on olemassa?
                Esimerkiksi Kerafolilla on mattoja 5mm paksuuteen asti.

                Jos väliä on vaikka 10 mm niin onko silloin mistään matosta mitään hyötyä?
                Hyöty alkaa tuossa vaiheessa olla varmaan jo aika huono. Tosin jos välimatkaa on noinkin paljon, niin sitä kannattaisi varmaan täyttää pääasiassa jollain muulla kuin matolla, eli vaikkapa sopivan paksuisella alumiinirimanpätkällä puolien yli. Sitten vaan ohut pala mattoa puolien ja alumiiniriman sekä alumiiniriman sekä kannen väliin. Alkaa tosin kuullostaa aika kötöstykseltä tällainen viritys...

                Eikös alkuperäiset puolat jäähdy siihen kanteen? Te jotka olette niitä purkaneet, niin onko alkuperäisen puolan ja kannen välissä jotain lämpöä johtavaa?

                Comment


                • #98
                  Eikös alkuperäiset puolat jäähdy siihen kanteen? Te jotka olette niitä purkaneet, niin onko alkuperäisen puolan ja kannen välissä jotain lämpöä johtavaa?
                  Kait ne vissiin jäähtyy siihen kanteen, kun puolan rautasydän on ruuveilla siihen kiinnitetty ja sitä kautta lämpö siirtyy. Muuten siellä ei ole mitään tököttiä välissä.

                  Comment


                    #99
                    Miten ja mihin ne jäähtyy siinä 1,8 moottorissa? Luulisi että lämmin seki on.

                    Comment


                    • 3B venttiilikoppa

                      Tuossa 3B venttiilikoppaan sovittelua. Otin aiemmassa versiossa muovia reilusti pois puolista, mutta siitä tai jostain muusta syystä johtuen auto ei ollut lähellekkään volle pulle.
                      Parempi tehdä näin ; ) Tulpanreikien korotusrenkaat on porattu alemmas ja samoin tulpanreikiä suurennettu kartioterällä. Kumit on pois puolista ja vähän muoviakin.
                      Jäähtymisestä en tiedä.

                      Viimeksi muokannut juhakill; 10.6.2007, 22:35.

                      Comment


                        Hajoaako nuo 1,8t puolat yleensä laakista vai varoittelevatko ne etukäteen, kun parasta ennen päiväys alkaa lähestymään?

                        Comment


                          Golfissa (IV) varoittelee moottorin häiriövaloa vilauttelemalla silloin tällöin
                          .

                          Comment


                            Juhakill: meinasitko vielä saada liittimet mahtumaan väliin? :)

                            Omassa hajoaminen oli aika nopeaa. Aluksi alkoi nykimään ja ei kovin pitkään mennyt, kun putosi sylinteri pois pelistä.

                            Comment


                            • Ilmeisesti huono kuva, mutta kyllä liittimet mahtuu hyvin.

                              Comment


                              • Näyttäs siltä, että jos moottorinohjaus joku muu kuin alkuperäinen, niin puolakonversiosta saattaa aiheutua ongelmia.
                                Varmuuden tähän saan illalla kun testaan omaa autoa alkuperäisillä puolilla. Mullahan moottoria ohjailee Vems.

                                Comment


                                  Mikähän siellä sitten voisi ongelmaa aiheuttaa eri ohjaimien välillä? Muu kuin latausaika ja sen pituus?

                                  Comment


                                  • Ei Ollut puolissa vikaa eli epäilin turhaa uusia puolia. Jatketaan vikahakua...

                                    Comment


                                      Näitäkin näköjään valmistetaan jo:
                                      http://web.maxinetti.fi/maxi.saau/apikolcover.jpg

                                      Comment


                                      • Olisiko kellään tallessa noita 18T hajonneita puolia?
                                        Kiinnostaisi koittaa tutkia, että mitenkä (ja mahdollisesti miksi) ne on hajonnut.

                                        jalai(at)luukku.com

                                        Comment


                                        • Miten puolakonversion jälkeen saa pakokaasutestin yhteydessä kierrosluvun mitattua?

                                          Orkkissuorasytkästä sai vielä perinteisellä induktiivisella anturilla kiekat paperille, mutta nyt kun sytkävahvarit ovat puolan kanssa samassa, niin ei tahdo onnistua. Triggerissä kulkee ilmeisesti liian heikko pulssi ja kaikista muista piuhoista työntää 5 pulssia/kierros.

                                          Comment


                                            Eipä tuo kierrosluku ole ainakaan täälläpäin ollut pakollinen tuossa lapussa, jos se on vaikeasti saatavilla.
                                            Jotkut testerit ottaa tiedon laturin pulssista.

                                            Comment


                                              viksulle testerille piisaa magneettianturi koneen kyljessä.

                                              Comment


                                                En tiedä mistä mittasivat:
                                                http://www.alppilanautohuolto.fi
                                                mutta jostain ne kaivoivat kierrosnopeuden mun auton saastemittauksessa ennen 2006 katsastusta.

                                                Comment


                                                • Liityin sitten minäkin tähän 1.8T puola porukkaan. Pari päivää puolien vaihdon jälkeen alkoi Audi sammuilemaan ajossa ja tyhjäkäynnillä epämääräisesti. Lähti kyllä aina käyntiin, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vikakoodit viittasivat G28-anturiin:

                                                  00513 - Engine Speed Sensor (G28)
                                                  27-10 - Implausible Signal - Intermittent

                                                  Pari päivää ehdin jo pähkäillä auton kimpussa, kunnes sain lainaksi vanhempia 1.8T puolia. Huomasin, että lainatut puolat upposivat 7-8mm syvempään, vaikka olin uusistakin vuollut jo kumia pois puolan juuresta. Revin sitten uusista puolista kumit kokonaan pois. Vieläkään ei uponnut niin syvälle kuin vanhat. Piti vielä hioa puolan juuresta muovia, ennen kuin sain uudet kunnolla loksahtamaan paikoilleen. Puolissakin näemmä taitaa olla eroja.

                                                  Tein vielä alumiiniprofiilista ns. kannen puolille, että pysyvät varmasti paikoillaan. Näköjään sammuttaa koko koneen, jos kontaktihäiriö puolan ja tulpan välillä.

                                                  Comment


                                                    Samaan törmäsin itsekin, piti vähän veistellä jotta menivät tarpeeksi syvälle. Irrotessaan aiheuttavat niin tukevaa jännitepiikkiä muille järjestelmille että menee triggerit sekasin.

                                                    Comment


                                                    • Minä tappelin samojen oireiden ja vikakoodin kanssa reilu pari vuotta sitten:

                                                      http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=33341

                                                      Minun tapauksessa vika oli alkuperäisessä puolassa.

                                                      Comment


                                                      • Markuksen vanhasta viestistä sainkin vinkkiä, että jospa ne puolat on huonosti. Onkohan alumiinisesta jäähdytys/kiinnitysraudasta haittaa jatkossa. Se kun johtaa niin hyvin sähköä. Kokemuksia muilla? Toistaiseksi ainakin toiminut hyvin. Tepon laadukas johtosarja on jo saanut kehuja.

                                                        Comment


                                                        • Mistä saa hankittua pinnejä niihin Boschin liittimiin (virtaliitin ja POSien tilalle tulevat liittimet)? Kahdessa virallisessa Boschin autosähköhuoltoliikkeessä jo Tampereella kävin, muttei kummastakaan saanut pinnejä siihen mustaan nelinapaiseen liittimeen. Valkoiseen kolminapaiseen sain jotkut pinnit, muttei nekään ilmeisesti olleet aivan täysin oikeanlaiset.

                                                          Comment


                                                            Pitäs löytyä noista Boschin liikkeistä ainakin ja myös hyvin varustetuista autotarvike liikkeistä.

                                                            Comment


                                                            • Tampereelta noita pinnejä löytyy Janhuselta Lakalaivasta. Nyt firman nimi muuttunut, mutta siinä Euromasterin naapurissa kuitenkin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X