Onko konehuoneen ulkonäkö mahdollista pitää koskemattomana jos tekee 1.8T -puolakonversion?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon
Collapse
X
-
Tarvike puolilla ja alkuperäsellä kannella johon kolottu etureunaan vähän tuuli reikää niin en koko kesää ajellut. Sen jälkeen ilman kantta ja ei mitään vikaa.
Comment
-
Joo, spaceröi sen kannen niin et jää pieni rako (vaikka n. 2mm) joka kiertää koko kannen ympärillä. Ite oon kyllä ymmärtänyt et Motronicin puolien vakio dwell(latausaika) asetus on hieman liian suuri näille uudemmille puolille ja ne käy sen takia turhan kuumana. Vakiona kait on 4ms, kun taas TFSI/1.8T puolille riittää mainiosti 2,5ms. Toinen mikä kans kärventää puolat tehokkaasti on huono maadoitus.
Comment
-
Comment
-
Ohjelmasta käsin se on muutettava.
E. Eipä tullut itsekkään mitään rautoja asennettua. Kumit otin pois ja sen huulloksen siitä muovista ajoin hiomakoneella pois, eikä kertaakaan ole puolat pomppineet, senverta tiukasti ne kuitenkin tulppiin tarraa.
Comment
-
Omien kokemusten mukaan tuo puolien paikallaanpitorauta on tarpeeton. Kolme vuotta on rytyytetty asfaltti- ja jääradalla sekä muutenkin sikapoljettu ja puolat on pysyneet paikallaan. Ilman tuota puolakantta olen ajanut ja yksi puola on tähän mennessä antautunut. Pidän ihan hyvänä saavutuksena, kun ostin koko puolasetin johtosarjoineen käytettynä aikanaan. Jos ihan pilkkua nussitaan, niin tuohon Teron kysymykseen sen verran että jäähän ne päätteet tms. purkit sitten kytkemättä, että ei siitä konehuoneesta ihan 100% originelli jää. Mutta toki jos ruuvaa ko. purnukat irti ja piilottaa roikkuvat liittimet niin suurin osa ihmisistä ei huomaa eroa. :)
Comment
-
Ei ne sieltä varmaan mihinkään hypikään pois ilman kiinnipitorautaa. Sen verran kuitenkin asiasta oli raportoitu käyttäjien osalta että katsoin järkevämmäksi laittaa. Täriseekin puolat huomattavasti vähemmän kun ainakin itse otin sen verta siitä juuren kumista pois että ei oikeestaan tukeudu sieltä tulpan koloon. Minä luulen kyllä että ne kellä on ollut ongelmaa puolien paikallaanpysymisen kanssa, on juuren kumia lyhennetty liian vähän tai sitten ei laisinkaan.
Sytkäpäätteisiin voi jättää johdot kiinni ja vetää ne sinne imuputken alle piiloon, jos haluaa 100% orginellilta päälisin puolin näyttävän kokoonpanon. Joutuu kyllä jonkun verran tuliseinän liittimiä/johtoja purkamaan ja perkaamaan että saa ecun sytkäsignaalijohdot sitten ryöstettyä aikaisemmin.
Comment
-
Finjectorilta löytyy kaikki liitintarvikkeet jota puolakonversioon tarvii. Kannattaa käyttää molempia 12V lähtöjä niin ei kuormitu johdotukset niin kovasti, vaikka tuskin sillä on merkitystä. Itellä on toiminut moitteetta ihan yhestäkin liittimestä otettuna, mut jos tekisin uusiksi johdotukset niin molempia käyttäisin.
Comment
-
Onko kellään muulla tullut puolakonversiossa vastaan, että on todella kranttu jännitteen suhteen kipinän anto? Vaihdoin nyt amerikan poikien suosittelemat tulpat pois ja FD5POR:it tilalle, josko tuo vaikuttaisi.
Huomasin vain viikonloppuna, ettei lähtenyt käyntiin, vaikka pyöritti vielä hyvin. Latauksen jälkeen lähti. Saman teki aikanaan juuri asennuksen jälkeen, tosin silloin riitti, kun laturia näytti 10 min ehkä.
Näyttää tuon sarjan myyjä myyvän yksittäin myös ERAn puolia, eli semmoiset lienee pellin alla(noissa ei merkkiä suoraan lue, vain osanumero).
Comment
-
Oisko ollu nuo, ei pysty suoralta muistamaan.
http://store.034motorsport.com/bosch...tor-20774.html
Comment
-
No nyt on kiinni vakiot vitosen tulpat. Autossa on kaksi akkua, joista laadukas sznajder näkyy olevan ihan sippi ja kontin varta hoitaa startin. 12.2V oli lepojännite, kun ei lähtenyt enää käyntiin. Nyt näkyy olevan siinä 12.5V huitteilla. Pitää päivitellä tuo vakiopaikalla oleva akku ja ihmetellä sitten lisää.
Comment
-
Puolakonversio olisi täälläkin edessä AAN-koneiseen. Ajattelin nuo tfsi:n puolat laittaa, kun 1.8t puolista on noita huonompia kokemuksia maailmalla. Olisiko jollakin laittaa kaikki konversiossa tarvittavat osat varaosanumeroineen (ja määrineen) vielä kertaalleen tänne esille, kun etsiskelyllä ei mitään valmista listaa löytynyt. Ja varmistuskysymys vielä 7A venttiilinkopasta, sopii siis suoraan AAN kanteen? Mikäki joltain tuo koppa löytyy kohtuu edukkaaseen hintaan niin voisin ostaa pois.
Comment
-
Kuinka paljon syvemmälle 2.0tfsi:n puolilla pääsee? Lähinnä riittääkö 3B:n venttiilikoppaan laitettavaksi?
1.8t:n puolien pituus (pisin mittä eli liittimen pokkaukseen asti) jää tulpanreiän rinkulasta mitattuna vajaa 1cm liian lyhyiksi (tulpparivistön poteron yläreunaan nähden vajaa 1,5cm). Tarkalleen vajausta 8mm tai 13mm.Viimeksi muokannut jasso; 30.5.2015, 12:42.
Comment
-
Täältä löytyy liittimien ja puolien osanumeroita: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=51824
Ja täältä löytyy puolien pituusmittoja: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=60647
Luulen Anton et noi TFSI puolat olis just passelit. :)
Comment
-
En jaksa suomentaa.
Alkuperäinen kirjoittaja DonnieThe product codes from finjector for all required parts -
1280703023 Protective boot for 4 pole connectors eu 1.79 require 7 off
1280703022 Protective boot for 3 pole connectors eu 1.38 require 2 off
VAG-1.8-SET Coil connectors (includes pins&seals) eu 6.18 require 5 off
1928402373-SET-1 4 pin JPT male (includes pins&seals) eu 6.71 require 2 off
1928402452-SET 3 pin JPT male (includes pins&seals) eu 4.31 require 2 off
The jetronic 4 pole seal boots are a good fit on the coilpack connectors.
This is exactly what I ordered from finjector and is every connector, seal, pin, and boot required except for eyelet to attach the common grounds to the rocker cover stud.
As I said before the service was quick (especially considering where I live) and every thing was present and correct.Alkuperäinen kirjoittaja Masterblaster16,4 cm are the shorter ones
17,8 cm are the longer ones.
06B 905 115l and 06C 905 115C both 16,4cm long für 1.8t and co.
06C 905 115l from 3.0l
06E 905 115D from TFSI, 17,8cm long
06E 905 115E from 3,2FSI and co, 17,8cm long
Comment
-
puolapaketti tuli tien päähän. R.I.P. melkein 18kk kesti hugo merkiset. kansi kauniisti päällä ettei lämpö mene harakoille. auto ursula6 aan motti ja ajo kuin vanhalla papalla joka ikäni puolesta jo olenkin. Nyt menossa tfsi paketti ja ilman kantta että saa ilmaa sitäkin kautta.
Comment
-
Asentelin kans omaan urssiin tfsi puolat ja uudet tulpat kun vanhoilla teki ahdoilla pätkimistä.. nyt reilu 1000km ajoa takana niin kun muutaman raskaamman kiihdytyksen kylillä ajaa niin tyhjäkäynnillä tippuu yksi pytty hetkeks pois pelistä ja kun ajaa hetkenmatkaa rauhassa niin palaa taas mukaan.. eikai nuo oem puolat niin heikkoja voi olla?
Comment
Comment