Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    mikä pitäis olla1.8T puolien latausaika??mulla tatechiin laitettu 4.0ms onko liikaa??

    Comment


      Liikaa on. 2.8ms tais olla maksimit.

      Comment


        Nelosella kyllä melko varmasti puola on sangen lyhytikäinen. Laita 2,5 ja jos ei ongelmia niin pysy siinä.

        Comment


          Ei taida 3 jälkeen antaa 1.8t puola kipinää ollenkaan. Näin ainakin mulle kerrottiin.

          Comment


            Kyllä antoi.

            Comment


            • Sain oman 1.8t puolakonversion tehtyä ja pätkiminen loppui eli joku puola tai puolanjohto oli syynä...nyt sysää sen mitä 270 tkm ajetun vanhan puhaltimen avulla voi...

              Tässä muutama projektikuva.
              Attached Files

              Comment


              • Onko noilla maadoitusjohdoilla väliä minne ja miten laittaa? Onko pituudella väliä? Voiko maadoittaa kaikki samaan paikkaan? Pitääkö olla samassa paikassa kuin ecu:n maadoitus?

                Comment


                • Mulla on kaikki samassa nipussa toisessa noista takimmaisista venakopan pulteista ja on pelannu.

                  Comment


                  • Tepon johtosarjassa oli mulla vain 1 maajohto (tai ne puolilta tulevat yhdisty yhdeksi), sen ruuvasin samaan paikkaan kuin orkkispuolien maajohdon...venakopan takareunan pulttiin.

                    Comment


                    • olikos sitä kytkentäkaaviota kellään lähellä?

                      Comment


                      • http://www.bonnquattro.se/aan/18tCoi...structions.pdf

                        Comment


                          Toi kaavio vois olla aika kiva tallentaa clubin sivuille talteen, liittää vaikka ekaan viestiin kun siinä oleva pdf ei enään toimi.

                          Comment


                          • olisko sulla vielä sitä puolien asennusohjetta?

                            Comment


                              Tossahan toi on ylhäällä Maukan postaamana. :)

                              Comment


                              • Mites toi 1.8t puolakonversio toimii S2 vakio tulpilla, bosch F5DP0R ?
                                Onko syytä vaihtaa noi heti,vai kokeilla niillä??

                                Comment


                                  Toimii se. Ei ongemaa.

                                  Comment


                                  • Pitäisi alkaa vääntämään tota sarjaa paikalleen,jonka tilasin tepolta.
                                    Mutta kun on sähkön suhteen niin onneton,ettei uskaltaisi alkaa tohon hommaan..
                                    Kun ei tosta sähkökaaviosta ymmärtäny mitään,kun sitä katselin.

                                    Jos joku foorumilainen on sähkön suhteen viisaampi ja haluaa korvausta vastaa tehdä muutoksen niin yhteyttä saa ottaa.
                                    050-5949740 tai yv.
                                    audi majailee pirkanmaan alueella.
                                    talli ja työkalut löytyy kyllä.
                                    Viimeksi muokannut mikko80; 15.8.2013, 23:07.

                                    Comment


                                      Olen myös siirtymässä käyttämään tätä 1.8t puola-konversiota, mutta vielä mietityttää, että mitkä puolat tuonne nyt pitäisi laittaa.

                                      Eli laitanko nuo perus 1.8t-puolat (06B 905 115 R) vai sopiiko pidemmät 2.5tfsi puolat (07K 905 715 F) vähemmällä kumin/muovin veistelyllä kanteen paremmin?

                                      Onko muita vaihtoehtoja?

                                      Comment


                                        Vastaan itse itselleni:
                                        Laitoin Berun valmistamat uudemmat TFSI-puolat (07K 905 715 F) ja niille kaveriksi Bosch'in FR5DP-tulpat. Puolia ei tarvinnut veistellä lainkaan, vaan menivät heittämällä paikoilleen ja tuntuivat pysyvän mukavasti koloissaan.

                                        Urssi hörähti laakista käyntiin ja pelasi normaalisti, aina maksimi 1.5bar ahdoillekkin asti.
                                        Odotin tasaisempaa tyhjäkäyntiä, mutta en huomannut mitään eroa aikaisempaan. Samanlaista harvakseltaan esiintyvää pientä pätkäisyä kuuluu vieläkin tyhjäkäynnissä niin kuin kuului vakio-puolillakin, kun hetkeksi oikein keskittyy kuuntelemaan tyhjäkäyntiä.

                                        Olisin toivonut sen johtuvan vaan noista vanhoista puolista, mutta näköjään ei onnistanut. Mistähän tuollainen voisi johtua, vai kuuluuko vain 330tkm rullatun moottorin ominaisuuksiin?

                                        Comment


                                        • Käsittääkseni tuo tyhjäkäynnin ontuminen on ihan vakio ominaisuus 2.2 20vt koneissa kilometreistä riippumatta.

                                          Comment


                                            No ei mulla tuo urssi kyllä pätki/onnu tyhjäkäynnillä yhtään. Puolat ja vahvistimet vaihdoin joku aika sitten uusiin (orkkis)

                                            Comment


                                              Tuo sytkäpätkäisy on siis melko pieni ja kuultavissa parhaiten putken päästä tyhjäkäynnillä. Moni ei varmasti kiinnittäisi siihen edes huomiota, mutta omaan korvaan se hieman särähtää.
                                              Tyhjäkäynti ei siis seilaa kokoajan, vaan kuulostaa siltä et about 10sec. välein tapahtuis jossain pytyssä pieni "missfire" ja muuten tasainen tyhjäkäynti murina häiriintyy hetkeksi.

                                              Auto vetää kuitenkin kiihdytettäessa täysin puhtaasti pätkimättä rajoittimelle.

                                              Comment


                                              • Tarjoaako kukaan valmista johtosarjaa vai pitääkö edelleen puukottaa 1.8t sarjasta? Kyllähän tuo swappi on jokatapauksessa tehtävä, senverran rajusti katkoo..

                                                Comment


                                                • http://store.034motorsport.com/034-a...ess-21011.html

                                                  Comment


                                                  • Morjens. Onko teidän kokemuksen mukaan aiheellista vaihtaa puolat kerran vuodessa ja luonnollisesti ennen insinöörin tapaamista? Oma auto ei ole pätkinyt eikä muutenkaan aiheuttanut ongelmia muuten kuin hylsyssä päästöistä ja alkaa vaikuttaa siltä että puolat on menettäneet tehoaan (melkein kaikki muu vaihdettu). Entäs noi tfsi puolat ovatko kestävämmän ja menevätkö samoihin liittimiin? Voiko noita jotenkin mitata yleismittarilla?

                                                    Comment


                                                      Ei niitä tarvitse vaihtaa jos ei ole rikki. Rupeaa kyllä pätkimään selvästi kun vaihdon aika tulee.

                                                      Comment


                                                      • Tfsi puolien kestävyydestä en tällä kokemuksella osaa vielä sanoa, mutta ne ovat ainakin aby:n kanteen p&p toisin kuin 1.8t puolat. Liittimet ovat kaiketi samat ( tähän pienellä varauksella).

                                                        Comment


                                                          TFSI-puolat Käy suoraan AAN-kanteen (venttiilikoppaan) ja pysyy suht hyvin kiinni ilman modauksia. Liittimet samat kuin 1.8t puolissa.

                                                          Kannattaa pysyä marmori tiskin puolissa, niin ei tarvitse olla joka välissä vaihtamassa.

                                                          Comment


                                                            1.8T puolat ovat hieman lyhyemmät kuin TFSI:n vastaavat, mut molemmat sopivat AAN:än kanteen. 1.8T istuu nätimmin, hieman syvemmällä. Ite oon kyllä nypänny kumit irti niistä.

                                                            Comment


                                                            • Vuonna 2008 onneksi oli tullut varauduttua, viikonloppuna pamahti puola tai tulppa ja neljällä pytyllä mentiin. Orginaali puolien johtojen eriste oli niin rapeaa että niitä takaisin ei enää voinut laittaa vaikka vika olisi tulpassa ollutkin.

                                                              Kahdesta johtosarjasta perattuna sai nätisti käytettyä puolien signaali ja käyttövirran johdot. Käyttövirran johdossa oli viisi haaraa pääsyöttöjohdosta joissa jokaisessa pituus riitti nätisti. Puolien kiinnipitoon löytyi hyllystä 15x15mm putkea ja siihen 10mm neopreenikumiset tallat pitämään pieni paine puolia alhaalla. Puolista otettu irti kumit yläpäästä, kun eihän ne tosiaan tohon tulppakaivoon järjellisellä voimankäytöllä sovi. En ollut muistanut hankkia aikoinaan liittimiä alkuperäisten vahvarien johtoihin, joten vedin sinne kylmästi 6pinnisen deutsch liittimen. Menee yhdellä liittimellä kaikki tarvittava puolien ohjaukseen, signaalit+maa.

                                                              Semmonen kolmen tunnin homma kaikkineen.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X