Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 2.3 NG ihmettelyä (nakutus ym)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 90 2.3 NG ihmettelyä (nakutus ym)

    No tuollaiseen pitäisi vähän perehtyä muutaman omituisuuden vuoksi.

    Oireita:
    -Moottori nakuttaa hiukan erityisesti viileällä koneella jos tarjoaa vähän reilummin kaasua (ei mekaanista nakutusta vaan palotapahtumaan liittyvää, aivan kuin sytytys olisi liian aikaisella). Bensiini on 98:a.
    -Täyskaasukiihdytyksessä veto menee hiukan aaltoilevaksi >4000rpm, eli ei vedä nätisti loppuun asti. Alavääntö on kohdallaan ja moottori vetää todella napakasti 1000-3500rpm.
    -Kierroslukumittari näyttää oikein vain johonkin 3000-4000rpm asti jonka yli sitä ei tahdo saada vaikka todellinen kierrosluku olisi lienee 5000rpm.
    -Ajoittaista pientä nykimistä/nypytystä pintakaasulla alle 40km/h nopeuksilla.

    -Ajotietokoneen kulutusmittari ei näytä muuta kuin 51l/100km tai 0.0l/100km (moottorijarrutuksessa).

    Tämmöisiä, mietinkin jotta voisiko huonokuntoinen sytytysyksikkö tms aiheuttaa tuon että meno puutuu kierroksilla eikä kierroslukumittarikaan toimi oikein? Eli sieltä jäisi sytkäpulsseja välistä tms? Muistikuva on jotta näissä ei ole tuo sytytysyksikkö kovin pitkäikäinen heikon jäähdytyksen vuoksi.

    Autossa lienee KE3-jetronic nakutussensoreineen mutta silti tuo nakutus kuitenkin ilmenee. Väärin säädetty perusennakko kenties jolloin ohjausyksikön säätövara ei enää riitä siinä vaiheessa kun nakutusta havaittu?

    Ideoita otetaan mieluusti vastaan! :)

    Jaa niin, 2.3E:n katalysaattorin voi lienee riipaista hitoille koska papereissa ei ole mainintaa katista eikä vähäpäästöisyydestä?
    Viimeksi muokannut Tonsku79; 10.7.2014, 12:35.

  • #2
    Veikkaan puolaa. Tuleeko vikakoodeja?

    Comment


    • #3
      En ole vielä vikakoodei tutkinut, täytyy kohta painella pihalle tutkimaan josko koodeja löytyisi jahka ensin löydän jostakin ohjeet koodien lukemiseen.

      Olisihan tuossa yksi ylim. puola jota voisi kokeilla mutta eikait se kiekkamittarin toimintaan vaikuta kun mittari saa signaalinsa ensiöpuolelta?

      Comment


      • #4
        Noniin sen verran edistytty jotta tulpat vaihdettu ja vikakoodit luettu. 4 x 4 välähdystä peräkkäin, ei muuta. Tuo taisi tarkoittaa jotta ei koodeja muistissa.

        Tulppien vaihto ei vaikuttanut ainakaan mitään, pitänee siis seuraavaksi puolaa varmaan kokeilla.
        Ja btw, juottelin nopeusmittarin liitokset piirilevylle uusiksi niin nyt se ei toimi enää ollenkaan :D

        Comment


          #5
          Pyörijä ja kansi uusiksi. Kannattaa se ennakko tarkistaa myös.

          Comment


          • #6
            No sytkän säätö ei ihan putkeen mennyt, jostain syystä ajoitusmerkit vauhtipyörässä ei täsmää laisinkaan. Sieltä löytyi merkit 0, 12, 15 ja 18. Säädin ajoituksen tuohon 15 kohdalle (sulake asennettuna p.pumpun releen päälle asianmukaisesti) ja moottori hädin tuskin edes kävi, kaasua kun tarjosi niin röpötti vaan.
            Ei auttanut kuin arviosta kääntää takaisin siihen missä olikin (tässä kohtaa mitään merkkejä ei luukusta näkynyt joten ei mitään tietoa missä mennään). Pystyykö tuossa edes vauhtipyörää asentamaan väärään asentoon vai mistä tämä johtuu?
            Niin ja ajoituslampun anturi oli auton nokan puoleisessa tulpassa joka ainakin autodatan mukaan on nro 1 sylinteri :D (varmuuden vuoksi katsoin myös 5. sylinterin kohdalta mutta ei näkynyt ajoitusmerkkejä mailla eikä halmeilla vaikka vähän kääntelin jakajaa samalla).

            Comment


              #7
              Oliko jako tarkistettu?

              Comment


              • #8
                Jakoa en ole vielä ehtinyt tarkistaa. Mites tuo tapahtui? Vissiin joku luukku on siinä nokkapyörän takana kotelossa..?

                Comment


                • #9
                  Päivitystä:
                  Laitoin seosmittarin kiinni lambda-anturiin. Laihalla tuntuisi käyvän kun mittari ei normaaliajossa nouse mihinkään edes täyskaasulla, ainoataan kun nopeasti lisää kaasua niin mittari käväisee melkein tapissa nopeasti. Samoin tyhjäkäynnillä pomppii siinä laihan ja rikkaan välillä tasaisesti (tyypilliseen kapeakaistalambdan tapaan) joten itse lambda lienee ehjä.
                  Mietin vaan kun tässähän pitäisi seoksien säätyä optimialueelle lambdaohjauksen mukaisesti, niin miksi seosmittari ei kuitenkaan kerro näin tapahtuvan? Alan epäillä alhaista bensapainetta ja/tai pieleen ruuvattua vessanpyttyä.

                  Mutta niin, mistäs tässä KE-jetissä saikaan polttoainepaineen mitattua/tarkistettua? Jostain paineensäätimen tuloletkusta kaiketi mutta siihen siis tulee kaksi letkua ja yksi lähtee tankille.
                  Viimeksi muokannut Tonsku79; 15.7.2014, 21:13.

                  Comment


                    #10
                    Pääpaineen mittaa helpoiten kylmäkäynnistyssuuttimen letkusta.

                    Comment


                    • #11
                      Selvisi jotta määräjakajan päällä on kaksi pulttia jotka irroittamalla siihen voi kytkeä painemittarin.. no tarttis vaan tietty sopivan mutterin letkuliitännällä.
                      Toki tuo kylmäkäynnistyssuuttimen letkukin voisi olla ihan hyvä idea.
                      Piruvie kun unohtui yleismittarikin toisaalle niin ei pääse perusarvoja mittaamaan :(

                      Tuossa näkyy nuo mittauspisteet:

                      Comment


                      • #12
                        Noniin kävin läpi kaikki letkut ja haitarit imuvuotojen varalta ja pari pientä halkeamaa paikattu. Mutta kun löin kaikki kasaan niin jostain syystä tyhjäkäynti jää nyt vähän päälle tonniin. Vielä jännästi noin 10sek välein kierrokset käy hetkellisesti alhaalla (ehkä puolisen sekuntia).
                        Ei pitäisi olla imuvuodoista kiinni koska jos irroitan ISV:n töpselin niin kierrokset putoaa hädin tuskin 500rpm:ään. Jos olisi imuvuoto niin luulisi tuon huutavan edelleen.

                        Eli on selvää jotta ISV:llä pitäisi olla nyt säätövaraa pitää tyhjäkäynti kohdallaan mutta sitä tuo ei tee, mitähän toi ECU kuvittelee? vikakoodiakaan ei tule ja lämpöanturinkin mittasin ja ehjäksi totesin.

                        Comment


                          #13
                          Kannattaa nyt varmuudella saada se sytytys kohdalleen. Se alkaa sittä että tarkastat sen jaon ja selvität miksi vauhtipyörän merkit ei täsmää. Mahdollinen kiilan rikkontuminen.

                          Comment


                          • #14
                            Sain tyhjäkäynnin järkevälle tasolle säätämällä kaasuläpän ruuvia hiukan kiinn (läppä avautuu) koska tuo oli jostain syystä säädetty niin että läpät olivat kokonaan kiinni eikä vivuston vaste edes yltänyt tuohon säätöruuviin. Tosin, nyt on sitten se robleema ettei kaasuläpän tyhjäkäyntikytkin aktivoidu.. eli täytynee hiukan säätää takaisinpäin varmaan.
                            No jokatapauksessa auto käy nyt erittäin nätisti tyhjää.

                            Sytytyksenkin sain säädeltyä kutakuinkin kohdalleen (15 ast.) ja löytyihän sieltä ne ajoitusmerkit jo lampun kanssa. En vaan tiedä vaikuttaako sytkän säätöön tuo kaasuläpän asentokytkimen toimimattomuus? Sulakkeen laitoin kyllä bensapumpun releen päälle (moottorivalo palaa mittaritaulussa). Virranjakajan rattaat tosin ovat hiukan väljät, pyörijästä kääntelemällä tuntuu selkeä klappi. Tästä aiheutui se ettei nuo ajoitusmerkit pysyneet ihan aloillaan strobolla, pientä heittelehtimistä havaittavissa.

                            Ja sitten kun nuo seokset tuntui olevan kovin laihalla (normiajossa seosmittari ei juuri hievahtanutkaan - edes kaasu pohjassa), irroitin määräjakajasta paineensäätimen ja kiristin sen takana olevaa säätöruuvia n. 1/4 kierrosta jolloin perusseokset menee hiukan rikkaammalle.
                            Nyt näyttäisi sopat olevan jotakuinkin kohdallaan, seosmittari vaihtelee laihan ja optimaalisen välillä (lambdaohjaus kaiketi toimii) tavallisessa ajossa ja kaasu pohjassa näyttää rikasta seosta.
                            Lisäksi vaihdoin ilmansuodattimen ja korjasin määräjakajan lautasen virheellisen lepoasennon ja välyksen.

                            Tulos:
                            Alkuperäiset viat ovat kadonneet, ei nakuta, ei nyi pintakaasulla ja moottori vetää kierrosalueen loppuun asti nypyttämättä. Eli periaatteessa moottori toimii sinänsä nyt moitteetta.

                            MUTTA: se ainut hyvä asia mikä moottorissa oli alunalkaen loistava ennen mitään korjailuja eli teho/vääntö alakierroksilla, on nyt kadonnut jonnekin. Ei ole enää sitä tietynlaista potkua alle 2000rpm joka aiemmin oli (laihoista seoksista huolimatta mikäli lambdaan on luottaminen). Täytyy varmaan kokeilla vielä erilaisia perusasetuksia sytytysennakolle.. tai jotain.
                            Viimeksi muokannut Tonsku79; 17.7.2014, 23:27.

                            Comment


                            • #15
                              Huomasimpa semmoisen outouden jotta vaikka nyppäsee jonkun anturin töpselin pois niin ei tuo silti vikakoodia tarjoa, edelleen samat 4 x 4 välkkyä eli 0000. Otin esim moottorilämpötila-anturin irti mutta ei vaikutusta koodeihin.
                              Onkohan tuossa vikakoodin lukemisessa nyt joku juju jota en tiedä?

                              Comment


                              • #16
                                Miten olet lukenut autosta vikakoodit? Ratin alla, poljintilassa on itselläni pari johtoa, ne ovat varmaan vikakoodien lukuun?

                                Comment


                                • #17
                                  Näin olen lukenut kuten ohjeet antavat ymmärtää:
                                  1. Sytytysvirta päälle
                                  2. kytke sulake polttoainepumpun releen päälle (siinä on paikka sulakkeelle joka aktivoi diagnostiikkatilan).
                                  3. Mittaritaulun moottorivalo pitäisi syttyä
                                  4. irroita sulake
                                  5. nyt vikakoodi on luettavissa moottorin vikavalon vilkkumisista, koodi kerrallaan. Koodi toistetaan 4 kertaa peräkkäin (välissä tulee yksi pitkä pulssi).
                                  6. seuraavaan vikakoodiin pääsee kun kytkee sulakkeen jälleen n.4 sekunniksi releeseen.

                                  Joissakin malleissa ei ole sulakepaikkaa releessä vaan erillinen diagnostiikkapistoke kabiinin puolella juurikin poljintilassa, tyypillisesti pieni 2+2 liitin/liittimet. Näihin yhdistetään hyppylanka sekä ledi tms valo.

                                  Ulostulotestikin tuli varmuuden vuoksi suoritettua onnistuneesti. Tässä tilassa ruiskun eri aktuaattorit (tyhjäkäyntisäädin, hiilikanisterin solenoidi, määräjakajan magneettiventtiili jne) saa yksi kerrallaan aktivoitua ja testattua. kaasuläpän täyskaasukytkintä painamalla ECU lähettää noin sekunnin pituisia on/off pulsseja valitulle kojeelle tai tietynarvoisen virran. Erittäin kätevä systeemi.

                                  Tähän tilaan pääsee siten että kytketään sulake pa-releeseen ENNEN virtojen kytkemistä. Virtojen kytkemisen jälkeen sulake irti ja ollaan ulostulotestitilassa. Sulakkeen kytkeminen 4 sekunniksi ECU siirtyy seuraavaan testikohteeseen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuo polttoainepumpun rele on se joka on konehuoneen sulakeboksissa? Ihan kuin olisin joskus noilla ohjeilla kokeillut mutta mitään ei tapahtunut. Täytyy yrittää uudestaan, kuulostaa helpommalta kuin ledin kanssa säätäminen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Aiheeseen ehkä hieman irrallisena tietona muistelisin, että jotta se diagnostiikka osaisi löytää kaikki vikakoodit kykyjensä mukaan, tulisi ennen sulakkeen laittamista releen päälle käydä alkulämmittelyllä, jossa muun muassa tehtäisiin muutamia täyskaasukiihdytyksiä ja käytettäisiin hetkellisesti moottorin koko kierrosaluetta.

                                      Tuo ulostulotesti tuli kyllä uutuutena - liekkö toimii omassa -89 "KE 3.2:ssa".

                                      Comment


                                      • #20
                                        En tiedä sitä, omani on -89 KE3-jetti ja siinä toimii ainakin.
                                        Polttoainerele on tosiaan konehuoneen puolella sulakerasian yhteydessä, ainut rele jonka päällä on sulakkeen kanta.

                                        Tuolta löytyypi aiheesta asiaa:
                                        http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/100ecuf.html

                                        Oma auto nyt edelleen kutakuinkin toimii mutta se alkujaan ollut erityisen napakka alavääntö on vielä hukassa, tiedä sitten onko siinä tarkoitus ollakaan sellaista. Voi olla jotta sytkä on ollut vaan niin pielessä sitten jotta toiminut vain alhaalta tavallista paremmin. Meinaan viileällä koneellahan se nakutti hiukan kuormitettaessa.. mahtaakohan olla niin jotta nakutustunnistus/ajoituksen säätö tulee peliin vasta koneen lämmettyä?
                                        Sellaisenkin huomasin jotta tuo nakutustunnistin on halki. Ei tietoa siis toimiiko mokoma kikkare edes enää :/

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sen takia tuo lämmittely tai ajon jälkeen luku koska nämä vanhat systeemit unohtaa koodit melko nopeasti.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Aivan juu, täytyy vielä kertaalleen kokeilla tuo vikakoodin luku vaikka en usko että antureissa mitään vikaa on. Hyvin ovat arvoissaan ja ruiskukin tuntuisi menevän lämpöisellä koneella lambdaohjaukselle.

                                            Vielä pitäisi setviä oikeat säädöt määräjakajalle koska mitattuani tuon määräjakajan paineensäätimen virran, se näytti heittelevän välillä 5-8mA (tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla) vaikka ohjearvo on 0mA +/- 2mA about.. Tämä viittaisi siihen jotta vähän laihalla kävisi oletuksena.
                                            Ei tosin tietoa missä rajoissa ECU tuota seosta korjailee maksimissaan, varmaankin +10mA.. -10mA villi veikkaus. Joidenkin rajojen sisällä tuon korjauksen täytyy kuitenkin tapahtua mutta mitä ajon aikana mittaria kyttäsin niin yli +10mA tuo ei koskaan mennyt missään tilanteessa. Moottorijarrutuksessa tulee -60mA, joka meinaa sitä että polttoaineen syöttö katkeaa kokonaan kuten kuuluukin.

                                            Määräjakajasta vaan kun löytyy kaksi säätöruuvia, toinen on se perinteinen siinä keskellä (k-jetistä tuttu) ja toinen on siinä sähkötoimisessa paineensäätimessä itsessään. Se perinteinen säätöruuvi on vielä tehdasasetuksissa (originaali sinetti päällä) joten mielellään siihen ei koskisi edes..
                                            Paineensäätimen ruuvi ilmeisesti vaikuttaa koko kierrosalueen seoksiin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eikös se säätöperiaate ole, että magneettiventtiilin alta käytännössä säädetään bensa riiittämään lambdasäädön ulkopuolisille alueille ja sitten vessanpöntön varresta laitetaan volttien mukaan korjauskertoimet kohdalleen lambdasäädön alueelle. Eli sinetti mäkeen ja säätämään. Googlevinkkinä golf-harrrastajat tietää aika paljon kojoottien säätämisestä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kuulostaa varsin järkeenkäyvältä. Jos tosiaan on näin jotta tuo vessanpytyn säätöruuvi vaikuttaa ainoastaan tyhjäkäynnillä ja osakaasulla tms? Eikös sillä määritetä määräjakajan luistin asemaa lautaseen nähden joten loogisesti ajatellen pitäisi senkin vaikuttaa koko lautasen liikevaran alueella seoksiin täten :S
                                                No eikai siinä auta kun napata sinetti pois ja kokeilla siitä säädellä magneettiventtiili oikealle käyttöalueelle seuraavaksi.

                                                Laajakaistalambda se ois poikaa jotta saisi sopat kohdalleen mm. täyskaasurikastuksellekin.

                                                Pikkuhiljaa edistytään ja pääpiirteittäin ke-jetin toiminta alkaa olla selvillä. Tyhjäkäynnin kanssa pieniä epämääräisyyksiä vielä havaittavissa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...9&postcount=19

                                                  Tuolta iltalukemista.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tattis, luetaan nyt tuokin vielä. Vastaavan löysinkin juuri KE-jetille.
                                                    Vikakoodeja ei tosiaan tullut vaikka kävin lenkin ajelemassa (aktivoin vikakoodinlukemisen sammuttamatta autoa).

                                                    Sitten tein pari "kiihtyvyys" testiä samalla kertaa:
                                                    60-90km/h (mittarin mukaan) @ 4 vaihde: 6.4sek, lähtee kuin purkka tukasta siis :D

                                                    Netistä löytyi vastaava tieto esim. Audi 90 quattro 2.3 20V:lle: 6.5sek.
                                                    Mazda 6 2.3GT: 6.7sek
                                                    Harmi kun ei ihan samalle autolle löytynyt noita, 2.2E:lle löytyi joitakin mutta ne oli 80-120km/h vetoja joita en nyt päässyt testaamaan.
                                                    Tällaisiin referensseihin vertaamalla tulnee ainakin selväksi moottorin peruskunto, joten tämän perusteella ollaan suurinpiirtein oikeilla jäljillä säätöjen suhteen.

                                                    EDIT:
                                                    Säädin sytkäennakkoa tuossa hiukan siten että perusennakoksi tuli n.20ast eykk. Tämä vaikutti moottorin sitkeyteen siten että 50-80km/h @ 4 vaihteella aika tippui 6.65sek -> 5.50sek. Aiemmin ennakko oli siis asetettu siihen 15asteeseen. Ylipäätään moottori tuntuu nyt jokseenkin pirteämmältä tuolla vähän reilummalla ennakolla :)
                                                    Tuli myös ajettua tuo 80-120km/h suorituskykytesti ja nelosella ajaksi asettui 8.65sek, vertailun vuoksi sama auto 2.2E:llä (KV) jolle luvataan 9.3sekkaa.

                                                    Eli hyvältä alkaa vaikuttaa suorituskyvyn osalta. Määräjakajan tyhjäkäyntiseossäätöön en vielä ole ehtinyt panostamaan mutta käydään sekin vielä läpi kunhan kerkiää. Lisäksi huomasin jotta nakutustunnistimen kuoret ovat hajonneet, kuorista oli puolet hävinny..pitää varmaan tuo vaihtaa uuteen. Voihan olla että jos anturi ei toimi ollenkaan tai toimii huonosti, sytkäyksikkö ottaa käyttöön varsin miedot perusasetukset riittävällä marginaalilla (=pienet ennakot). Ei tosin tietoa miten tuo sytkämoduuli toimii vikatilanteissa..
                                                    Viimeksi muokannut Tonsku79; 24.7.2014, 21:43.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itellähän samoja oireita tuli kun vaihdoin virranjakajan joten veikkaan että ajotuksessa.. koitettiin lampulla säätää ja saatiin epätasasesti pysymään se siinä 15 vauhtipyörästä katottuna. Mutta jotenkin ajossa vielä nykii oudosti ja kun kierrokset tyhjäkäynnillä 800rpm ja painaa lämän tiskiin paikollaankin ni ihmeellisesti rykii ja sitten vasta nostaa kierrokset. Jos esim liikennevaloista koitat samoin lähtä noilla kierroksilla kaasua enemmän painaen niin tuntuu että koko vekotin hyytyy..

                                                      Eli mitenkä tossa nyt säädetään se ennakko.? Ei löydy pa-releen päältä mitään sulake paikkaa. Eli käsitin, että kuitenki se pitää saada siihen tilaan ettei ECU sitä koita itse säätää.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuota rykimistä paikoillaan kaasua antaessa miullakin oli alkuun, oli liian laihalla. Irroitin määräjakajasta sen seossäätöyksikön ja ruuvasin aavistuksen rikkaammalle perusseoksia niin johan alkoi kierrokset kelvata. Sytytysennakko on liki 20eykk. Vakio 15 jos laittaa niin alavääntö kärsii (jossain oli juttuakin että halvin viritys NG:lle on lisätä perusennakkoa muutama aste).

                                                        derpilz: mikä auto / vuosimalli? Kaikissa ei tosiaan ole releen päällä sulakepaikkaa vaan erillinen diagnostiikkapistoke (jossain kulj. puolella kojelaudan alla?)


                                                        Tuo hyppylanka vastaa sitä sulakepaikkaa releen päällä. Hyppylanka tai sulake paikoillaan moottorin vikavalo (mikäli sellainen on) palaa ja tällöin sytytys on säädettävissä. Tämän tilan aktivoitumisen voi tarkistaa ajoituslampulla. Ajoituksen ei pitäisi muuttua vaikka moottorille antaa kierroksia vaan pysyä kokoajan samassa kohtaa.

                                                        En tosin tuossa omassani ymmärrä mitä virkaa vikavalolla edes on, sitä ei saa syttymään vaikka minkä anturin irrottaisi ja lähtisi ajelemaan. Ilman lambdaakin kokeiltu. Valo kylläkin palaa aina kun sytytysvirta on kytkettynä mutta sammuu moottorin käynnistyessä.

                                                        No outo tuo koko värkki on muutenkin, toimii kyllä mutta erinäisiä epämääräisyyksiä on.
                                                        Viimeksi muokannut Tonsku79; 1.8.2014, 22:44.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Noniin löysin viimeinkin syyn epämääräiseen tyhjäkäyntiin. Vika oli määräjakajan potentiometrissä joka oli pieleen säädetty. Jännite pitäisi olla keskimmäisen nastan ja maan välillä n.0.7Volttia auton käydessä, ei sammuksissa kuten aiemmin mitattuna oli.
                                                          Huomasin että tuo vaikuttaa suoraan tyhjäkäyntinopeuteen kun säätelin sitä potikkaa auton käydessä. Nyt käypi oikein nätisti n.850rpm tyhjää kun on oikeissa säädöissään. :)

                                                          Nyt pitää vaan käydä kaikki muut säädöt läpi uudelleen sytytyksen ajoitusta myöten.
                                                          Seoksetkin ovat hiukan poskellaan:
                                                          Paineensäätöventtiilin virta on tyhjäkäynnilla ihan oikeissa lukemissa vaihdellen -1...+1mA alueella, mutta ajossa 5...8mA.
                                                          Eli tyhkäkäynnillä seokset ovat kohdallaan mutta ajon aikana ei, koska säädin joutuu seoksia näemmä säätämään >5mA virralla vaikka pitäisi olla tietääkseni myös ajossa siinä nollan milliampeerin tietämissä.
                                                          Kumpaa tässä tilanteessa nyt sitte pitäisi säätää, määräjakajan CO ruuvia vaiko sitä aktuaattoria?
                                                          Viimeksi muokannut Tonsku79; 2.8.2014, 20:36.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joo eli 80 -92 ja 2.3 NG koneella. Sitäpä tuota veikkasinki sillon että jotenki se pitää laittaa säätötilaan ku ei meinannu saada millään pysymään kohillaan tuota ajotusta.. :D pitääpä kokeilla uudemman kerran hyppypiuhan kera.

                                                            Eli tänks vaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X